Padł akumulator w TDI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

dimatteo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:27
Lokalizacja: Wrocław/Nysa

Padł akumulator w TDI

Post autor: dimatteo » sob gru 08, 2007 11:35

Witam!

Mam następujący problem, a mianowicie padł mi akumulator. Wczoraj wróciłem z pracy o 16:40, po czym chciałem wyskoczyć na zakupy o 19. Ku mojemu zdziwieniu nic nie zadziałało, centralny zamek na pilota, ani po przekręceniu kluczyka podświetlenie deski, elektroniczny licznik, ani rozrusznik. Bardzo mnie to zdziwiło, bo jak akumulator mógł się kompletnie rozładować w 2 godziny? Jedyne co mogę podejrzewać, to że nie domknąłem drzwi i działanie centralnego zamka w 2 godziny wyładował akumulator.

Zasugerowałem się również tematem z bezpiecznikiami, które sprawdziłem i okazały się sprawne.

Dziś sprawdziłem napięcie na akumulaotrze, które wynosi 0,3 V :(

Ponadto do tej pory nigdy nie miałem problemów z rozruchem, auto paliło bez problemów.


Czy ktoś z was miał taki przypadek?
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 13:21 przez dimatteo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » sob gru 08, 2007 11:40

Albo kostka stacyjki, albo jakieś zwarcie. Kumplowi 3 dni temi tak się stało w MK3 że gdzieś sie przetarł kabel + i zwarło go do masy i wyładował si do 0,2... Też nie działało kompletnie nic, jakby odłączono klemę. Miał dużo szczęścoia ża Golfik mu się nie spalił. Sprawdź kable. Możesz też naładować aku i sprawdzić szeregowo jaki prąd jest pobierany przy wyłączonych wszystkich urządzeniach.
Może też być, że padł jakiś przekaźnik i to rozładowało
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 11:41 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » sob gru 08, 2007 13:05

dimatteo pisze:Czy ktoś z was miał taki przypadek?
ja miałem podobnie, tylko u mnie doszło do tego jeaszcze to że nawet podczas jazdy nie ładował sie, elektryk powiedział mi że zasiarczony aku (zwarcie na dwóch celach)miałem i to było przyczyną że nie dało sie go naładować podczas jazdy i że tak szybko sie rozładował (przaktyvcznie na odcinku 100 km był pusty), tak więc u ciebie mo że byc podobnie


:-k ...

Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » ndz gru 09, 2007 13:46

Ja także miałem ten sam problem aku padł z dnia na dzień pewnie sie zasiarczył lub dostał zwarcia wewnetrznego. Morzesz spróbowac go naładowac za pomocą prostownika ale wątpie zeby ten zabieg go uratował. Kup AKU z 3 letnią gwarancją np Centra lub feu vert to jest ten samproducent centra robi dla nich tylko sie naklejka różnią

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz gru 09, 2007 14:53

Atomic10 pisze:Kup AKU z 3 letnią gwarancją np Centra lub feu vert to jest ten samproducent centra robi dla nich tylko sie naklejka różnią
dimatteo kupuj szybciej i w tym tygodniu jeszcze, bo czeka nas podwyżka (5-10%) na nowe aku,
jakoś od 17 czy 21.12, coś wspominał mi mój znajomy, który ma zakład naprawy aku
Ostatnio zmieniony ndz gru 09, 2007 14:54 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

dimatteo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:27
Lokalizacja: Wrocław/Nysa

Post autor: dimatteo » ndz gru 09, 2007 19:20

Dziękuję wszystkim za odpowiedź!

Jutro zaopatrzę się w nowy akumulator. Co sądzicie o poniższym?

http://moto.allegro.pl/item280971563_ak ... anio_.html

W sumie podpisuje się na nim Varta, do tego 24 miesiące gwarancji.

Czy ktoś z Was użytkuje powyższe cudo? :)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 09, 2007 19:28

dimatteo, ale czy w ogóle sprawdzałeś podpinając inny aku na godzinkę-dwie?
Bo coś nie chce mi się wierzyć ża aku człkiem zdechł od godz 16:45 do 19:00 do takiego stopnia, że nawet kontrolek nie widać, a wcześniej samochód odpalał...
Może się mylę, ale sprawdź co z instalacją, żeby nowego aku tak samo nie potraktowało...
Każdy aku ma 24 miesiące gwarancji. Lepiej kupić w sklepie, bo jak nawali to problemy z odesłaniem takiego czegoś.
Pozdrawiam.



dimatteo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:27
Lokalizacja: Wrocław/Nysa

Post autor: dimatteo » ndz gru 09, 2007 22:49

Witam ponownie!

Zmusiłem się do małego testu. Podpiąłem akumulator z Mondziaka mojego brata (aku 50Ah), samochodu nie paliłem. Pierwsze podpięcie - nieznaczne iskrzenie na drodze kabel - klema. W stanie spoczynku, po przymocowaniu przewodów do aku w Golfie, napięcie na aku wynosiło 12,5 V (po ok. 10 min tyle samo)

Następnie zmierzyłem prąd jaki jest pobierany (w stanie spoczynku). Ponieważ miernik jest z najniższej półki, odczyt pokazywał 12,5 mA - 13 mA. Czy taki pobór w TDI 1Z jest możliwy?

Druga wersja jest taka że odczyt przekroczył zakres miernika, który wynosi 200 mA.

Jeszcze jedna sprawa - prawie codziennie wjeżdzam pod ostry podjazd, czy to mogło mieć wpływ na uszkodzenie akumulatora?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 09, 2007 23:10

dimatteo pisze:12,5 mA - 13 mA. Czy taki pobór w TDI 1Z jest możliwy?
Mały, ten następny był ciut duży. Może alarm, może pamięć radia itp.
dimatteo pisze:Jeszcze jedna sprawa - prawie codziennie wjeżdzam pod ostry podjazd, czy to mogło mieć wpływ na uszkodzenie akumulatora?
e, raczej nie, żaden podjazd nie jest tak stromy. Producent akumulatora napewno takie coś przewidział.



andy94
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: czw paź 06, 2005 23:07
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: andy94 » ndz gru 09, 2007 23:21

dimatteo pisze:Dziś sprawdziłem napięcie na akumulaotrze, które wynosi 0,3 V
Sprawdzałeś to napięcie na akumulatorze w samochodzie z podpiętymi kablami?
Jeśli tak i nie znalazłeś jakiegoś zwarcia to najprawdopodobniej upaliło się połączenie wewnątrz akumulatora - nie do naprawy. Tylko nowe aku.



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » pn gru 10, 2007 03:24

dimatteo pisze:Co sądzicie o poniższym?

http://moto.allegro.pl/item280971563_ak ... anio_.html

W sumie podpisuje się na nim Varta, do tego 24 miesiące gwarancji.
a powiem Ci że dobrze wstrzeliłeś się co do pojemności 71AH
ale czy warto kupić Vartę ?, teraz mało kto ją kupuje, ludzie kupują Centrę
i bardzo sobie chwalą, ja osobiście kupuję ostatnio (od 8lat) Sznajdery
i też sobie chwalę, wydaje mi się że te Varty są przereklamowane, a sprzedają
je w dość atrakcyjnej cenie bo już za długo stoją na magazynach ... :bigok:


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

dimatteo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:27
Lokalizacja: Wrocław/Nysa

Post autor: dimatteo » pn gru 10, 2007 20:23

Witam ponownie!

Nie pozostało mi nic innego jak kupić nowy akumulator, wybór padł na Black Power 71 Ah (made by Varta) - cena 319 zł. Co ciekawe Centry właśnie poszły do góry o ok. 15% :(

Podpiąłem wszystko, w stanie normalnym pobór prądu mieści się między 20 - 25 mA. Sprawdziłem czy przypadkiem nie ma zwarcia między + i -, wynik pozytywny.

Kolejny teścik, włączyłem światła postojowe - świeci przód postój + tył mijania - pobór 1,18 A - przy wyłączonym silniku.

Na zapalonym motorze, przy wyłączonych światłach - 14,5 V, przy włączonych - 14, 4 V, przy włączonych "długich" - 14,37 V

Po wyłączeniu silnika, na początku ok. 13,5, stablizuje się na około 12, 80 V.

Sprawdze jeszcze za godzinke, czy spadek nie jest za duży.


Co zauważyłem, padł centralny zamek sterowany z pilota. Jak się do tego dobrać??


Pozdrawiam, a wszystkim dziękuje za pomoc!!



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn gru 10, 2007 21:04

dimatteo pisze: Co zauważyłem, padł centralny zamek sterowany z pilota. Jak się do tego dobrać??
Fabryczny, czy dokładany?
Chyba trzeba będzie zrobić adaptację pilotów. Jeśli dokłądany to musisz poszukać instrukcji.
Pozdrawiam.



adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Post autor: adam aa22 » pt gru 21, 2007 12:33

"Bo coś nie chce mi się wierzyć ża aku człkiem zdechł od godz 16:45 do 19:00 do takiego stopnia, że nawet kontrolek nie widać, a wcześniej samochód odpalał... "
Ja spotkalem sie z taka sytuacja tylko ze w innym aucie ale to przeciez bez znaczenia. Dodam ze aku byl prawie nowy nie cale pól roku raz zachowywal sie normalnie (auto zapalalo) a innym razem "ciemnosc", zadna kontrolka sie nie swiecila. To jest najprawdopodobniej przyczyna, stalo sie to nagle i napiecie spadlo do 0,3 V czyli prawie zero. Żadne nawet największe zasiarczenie akumulatora nie powoduje takiego zachowania. Oberwala sie jedna cela i to wszystko. Tak z reszta stwierdzono po tym jak sklep wyslal aku do sprawdzenia. Wymienili na nowy bez żadnych problemów.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 180 gości