Strona 1 z 1

Panewki - Pytania podstawowe !!!

: ndz maja 08, 2005 13:57
autor: mat-olsztyn
Po czym rozpoznać która panewka jest do bani? zarówno korbowodowa jak i główna Które panewki korbowodowe siadają... te dolne (na stopie korbowodu?) czy te górne (na korbowoddzie?) Jakby sie okazało ze jest któraś wywalona to można wymienić bez szlifu? Jak sprawdzić (jaki wymiar) czy wał /panewka jest nominalna czy nadwymiar?

Spotkał sie ktoś z faktem że panewkowanie wałka pośredniego siadło? Co wtedy robić?

pozdrówka
Mat

: ndz maja 08, 2005 14:02
autor: MrSalieri
Mi ostatnio wymienial mechanior panewki na wale bez szlifu. 2 z nim byly sporo wyjechane co mi pozniej pokazywal. Oni sobie to jakos wszystko meierza i wiedza czy trzeba szlifowac wal czy nie.

: ndz maja 08, 2005 17:04
autor: mat-olsztyn
A jak stwierdzić która jest wysypana?

: ndz maja 08, 2005 21:22
autor: MrSalieri
Oni to rozpoznali na sluch. Znaczy zapalili silnki jeden zrobil przygazowke drugi siedzial w kanale i sluchal. Powiedzial ze slychac jak panweka wali. Sciagneli mise olejowa i sie okazalo ze tak jest :bajer:
A po co ci te informacje dzieje ci sie cos z silnikiem czy cos ? Mi to robili jak mialem problemy z cisnieniem oleju znaczy migajaca kotrolka i dracym sie brzeczkiem.

: ndz maja 08, 2005 22:43
autor: mat-olsztyn
U mnie cos stuka. Silnik chodzi jak diesel. Już wszystko wymieniłem. A każddy kolejny mechanik coś nowego wymyśla. Jeden mówi o sworzniu, drugi o panewkach, trzeci o wałku posrednim.... itd

: pn maja 09, 2005 12:42
autor: mat-olsztyn
Hallo napiszcie cos wiecej..

: pn maja 09, 2005 15:06
autor: pw524
U mnie (dzwoni) wałek pośredni jak pasek jest mocno napięty co do panewek to lepiej szlifować wał,wiem z doświadczenia.Ale panewki powinny być słyszalne dopiero na wysokich obrotach chyba że już ich nie ma.

: pn maja 09, 2005 18:42
autor: Sylvo23
zobacz jaki jest kolor kompozytu od strony walu oczywiscie, jak jest żułty z wrzerami to masz remoncik, jak zółty ale bez wrzerów to tylko je wymien i jest ok.