Strona 1 z 1

filtr powietrza

: czw gru 06, 2007 20:51
autor: ogi6
Witam!! Mam problem z filtrem powietrza w mojej jettce mam gazniek 2e2 z tego co sie orientuje... a mianowicie problem polega na tym ze nie zamyka sie ta przesłona na koncu filtra która caly czas jest otwarta i caly czas cignie zimnne powietrze przez co na zimnnym silniku mam bardzo duze obroty 2tys;/ jak mozne to naprawic?? i co moze byc popsute?? i jeszcze jedeno pytanko taki głomowy przewod z prawej strony( jak patrzymy od przodu auta) górenj czesci silnika( nie wiem czy tam jakies nadcisnienie odchodzi, troche scianki tego przewodu sa osmolone oleje) czy on ma isc do górnej czesci filtra powietrza??

[ Dodano: 06 Gru 2007 19:52 ]
a i z góry dzięki za pomoc:))

: czw gru 06, 2007 20:58
autor: Paweł Marek
ten przewód to odpowietrzenie silnika, czy też odmą zwany, co do przesłony jesteś w błędzie, ma być otwarta na zimne na ciepłym silniku i nie to powoduje wysokie obroty, tylko zła regulacja lub uszkodzenie gaźnika

: czw gru 06, 2007 21:01
autor: ogi6
no to po co ona jest?? to kiedy bedzie szło cieplo powietrze z kolektora jak jest caly czas zamknieta na dól i nie ma mozeliwosci przejscie powietrza z kolektora??? a ta odma nie jest z niczym podlaczona bo u mnie nie

: czw gru 06, 2007 21:02
autor: Mis
ogi6 pisze:która caly czas jest otwarta i caly czas cignie zimnne powietrze przez co na zimnnym silniku mam bardzo duze obroty 2tys;/ jak mozne to naprawic??

to ze nie dziala przeslona spowodowane moze byc:
1. dziurawa membrana tej przeslonyy (jest to zwykly silownik podcisnieniowy, aby go sprawdzic, zassaj powietrze z niego przez rurke i jak sie kalpka uniesie i nie opadnie to silownik jest sprawny)
2. zepsuty termostat w obudowie filtra powietrza(znajduje sie wewnatrz, na scianie, taki prostokacik pomaranczowy chyba)
3. uszkodzona rurka podcisnienia do tej klapki

Obroty tak wysokie na pewno nie sa spowodowane zaciaganiem przez silnik zimnego powietrza.
ogi6 pisze:jeszcze jedeno pytanko taki głomowy przewod z prawej strony( jak patrzymy od przodu auta) górenj czesci silnika( nie wiem czy tam jakies nadcisnienie odchodzi, troche scianki tego przewodu sa osmolone oleje) czy on ma isc do górnej czesci filtra powietrza?
tak, to jest bardzo wazny waz. Jeest to odma czyli odpowietrzeni skrzyni korbowej. Jej zatkanie spowoduje wywalenie oleju przez bagnet. Odchodzi od pokrywy zaworow do filtra powietrza. To ona powoduje, ze w filtrze powietrza znajduje sie troche oleju.

[ Dodano: 06 Gru 2007 20:04 ]
ogi6 pisze:no to po co ona jest?? to kiedy bedzie szło cieplo powietrze z kolektora jak jest caly czas zamknieta na dól i nie ma mozeliwosci przejscie powietrza z kolektora???

zalozeniem jest, ze cieple powietrze idzie do silnika zanim sie nie rozgrzeje, na cieplym silniku przelacza sie na zimne powietrze

: czw gru 06, 2007 21:07
autor: ogi6
ach czyli mam ja podlaczyc do filtra bo u mnie wisi swobodnie??? tylko czy gazniek mi si enie zabrudzi bo ona dochodzi chyba juz za filtr ten wymienny piurkowy??? i czy lpg w tym ni eprzeszkadza

: czw gru 06, 2007 21:08
autor: Mis
ogi6 pisze:ach czyli mam ja podlaczyc do filtra bo u mnie wisi swobodnie??? tylko czy gazniek mi si enie zabrudzi bo ona dochodzi chyba juz za filtr ten wymienny piurkowy??? i czy lpg w tym ni eprzeszkadza

nie zabrudzi, nie boj sie :chytry: Jak na pracujacym silniku przylozysz do tej rurki to poczujesz powietrze z niej. Tak ma byc podlaczona do filtra, na ktorym jest dla niej duzy kruciec.

: czw gru 06, 2007 21:12
autor: ogi6
no jest jest ale włąsnie u mnie na nim jest zaslepka:/ moze ldatego ze ma lpg??od nie dawna mam jettke i troche jeszcze sie głubie dzieki za pomoc:)

: pt gru 07, 2007 09:44
autor: grandi
2. zepsuty termostat w obudowie filtra powietrza(znajduje sie wewnatrz, na scianie, taki prostokacik pomaranczowy chyba)

zazwyczaj to

: pt gru 07, 2007 13:32
autor: ogi6
a mozna go dokupic i jak sprawdzic czy jest zepsuty??

: pt gru 07, 2007 13:35
autor: Mis
a mozna go dokupic i jak sprawdzic czy jest zepsuty??

sprawdzic bardzo prosto. Na zimnym silniku ma byc zassysane powietrze przez rurke idaca od niego do tej klapki w obudowie filtra. Natomiast na goracym silniku ma byc zamkniety i rurka ma nie byc zassysane powietrze. Zanim go wymienisz sprawdz czy te rurki nie sa dziurawe. Podcisnienie wytwarzane jest pod gaznikiem,

: pt gru 07, 2007 15:19
autor: ogi6
no walsnie zaraz to sprawdze bo teraz walsnie wrocilem z przejaszczki wiec jest cieply:) tą klapke co sie zamyka n akoncu filtra wyczyscielm wd40 i teraz nawet sie rusza ale nadal sie nie zamyka sprawdze jeszce te rurki