filtr powietrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

filtr powietrza

Post autor: ogi6 » czw gru 06, 2007 20:51

Witam!! Mam problem z filtrem powietrza w mojej jettce mam gazniek 2e2 z tego co sie orientuje... a mianowicie problem polega na tym ze nie zamyka sie ta przesłona na koncu filtra która caly czas jest otwarta i caly czas cignie zimnne powietrze przez co na zimnnym silniku mam bardzo duze obroty 2tys;/ jak mozne to naprawic?? i co moze byc popsute?? i jeszcze jedeno pytanko taki głomowy przewod z prawej strony( jak patrzymy od przodu auta) górenj czesci silnika( nie wiem czy tam jakies nadcisnienie odchodzi, troche scianki tego przewodu sa osmolone oleje) czy on ma isc do górnej czesci filtra powietrza??

[ Dodano: 06 Gru 2007 19:52 ]
a i z góry dzięki za pomoc:))
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 02:33 przez ogi6, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 06, 2007 20:58

ten przewód to odpowietrzenie silnika, czy też odmą zwany, co do przesłony jesteś w błędzie, ma być otwarta na zimne na ciepłym silniku i nie to powoduje wysokie obroty, tylko zła regulacja lub uszkodzenie gaźnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » czw gru 06, 2007 21:01

no to po co ona jest?? to kiedy bedzie szło cieplo powietrze z kolektora jak jest caly czas zamknieta na dól i nie ma mozeliwosci przejscie powietrza z kolektora??? a ta odma nie jest z niczym podlaczona bo u mnie nie



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw gru 06, 2007 21:02

ogi6 pisze:która caly czas jest otwarta i caly czas cignie zimnne powietrze przez co na zimnnym silniku mam bardzo duze obroty 2tys;/ jak mozne to naprawic??

to ze nie dziala przeslona spowodowane moze byc:
1. dziurawa membrana tej przeslonyy (jest to zwykly silownik podcisnieniowy, aby go sprawdzic, zassaj powietrze z niego przez rurke i jak sie kalpka uniesie i nie opadnie to silownik jest sprawny)
2. zepsuty termostat w obudowie filtra powietrza(znajduje sie wewnatrz, na scianie, taki prostokacik pomaranczowy chyba)
3. uszkodzona rurka podcisnienia do tej klapki

Obroty tak wysokie na pewno nie sa spowodowane zaciaganiem przez silnik zimnego powietrza.
ogi6 pisze:jeszcze jedeno pytanko taki głomowy przewod z prawej strony( jak patrzymy od przodu auta) górenj czesci silnika( nie wiem czy tam jakies nadcisnienie odchodzi, troche scianki tego przewodu sa osmolone oleje) czy on ma isc do górnej czesci filtra powietrza?
tak, to jest bardzo wazny waz. Jeest to odma czyli odpowietrzeni skrzyni korbowej. Jej zatkanie spowoduje wywalenie oleju przez bagnet. Odchodzi od pokrywy zaworow do filtra powietrza. To ona powoduje, ze w filtrze powietrza znajduje sie troche oleju.

[ Dodano: 06 Gru 2007 20:04 ]
ogi6 pisze:no to po co ona jest?? to kiedy bedzie szło cieplo powietrze z kolektora jak jest caly czas zamknieta na dól i nie ma mozeliwosci przejscie powietrza z kolektora???

zalozeniem jest, ze cieple powietrze idzie do silnika zanim sie nie rozgrzeje, na cieplym silniku przelacza sie na zimne powietrze



ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » czw gru 06, 2007 21:07

ach czyli mam ja podlaczyc do filtra bo u mnie wisi swobodnie??? tylko czy gazniek mi si enie zabrudzi bo ona dochodzi chyba juz za filtr ten wymienny piurkowy??? i czy lpg w tym ni eprzeszkadza



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » czw gru 06, 2007 21:08

ogi6 pisze:ach czyli mam ja podlaczyc do filtra bo u mnie wisi swobodnie??? tylko czy gazniek mi si enie zabrudzi bo ona dochodzi chyba juz za filtr ten wymienny piurkowy??? i czy lpg w tym ni eprzeszkadza

nie zabrudzi, nie boj sie :chytry: Jak na pracujacym silniku przylozysz do tej rurki to poczujesz powietrze z niej. Tak ma byc podlaczona do filtra, na ktorym jest dla niej duzy kruciec.



ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » czw gru 06, 2007 21:12

no jest jest ale włąsnie u mnie na nim jest zaslepka:/ moze ldatego ze ma lpg??od nie dawna mam jettke i troche jeszcze sie głubie dzieki za pomoc:)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » pt gru 07, 2007 09:44

2. zepsuty termostat w obudowie filtra powietrza(znajduje sie wewnatrz, na scianie, taki prostokacik pomaranczowy chyba)

zazwyczaj to


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » pt gru 07, 2007 13:32

a mozna go dokupic i jak sprawdzic czy jest zepsuty??



Awatar użytkownika
Mis
Forum Master
Forum Master
Posty: 1126
Rejestracja: pt sie 04, 2006 21:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mis » pt gru 07, 2007 13:35

a mozna go dokupic i jak sprawdzic czy jest zepsuty??

sprawdzic bardzo prosto. Na zimnym silniku ma byc zassysane powietrze przez rurke idaca od niego do tej klapki w obudowie filtra. Natomiast na goracym silniku ma byc zamkniety i rurka ma nie byc zassysane powietrze. Zanim go wymienisz sprawdz czy te rurki nie sa dziurawe. Podcisnienie wytwarzane jest pod gaznikiem,



ogi6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw lis 29, 2007 14:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: ogi6 » pt gru 07, 2007 15:19

no walsnie zaraz to sprawdze bo teraz walsnie wrocilem z przejaszczki wiec jest cieply:) tą klapke co sie zamyka n akoncu filtra wyczyscielm wd40 i teraz nawet sie rusza ale nadal sie nie zamyka sprawdze jeszce te rurki



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości