Strona 1 z 1

Vac-com czy mozna nim ustawic zaplon?

: czw gru 06, 2007 13:35
autor: Wins
Tak jak w temacie:
Czy za pomocą programu VAC-COM można ostawić zapłon? Albo czy jest jaki inny program godny polecenia? bądź jakby ktoś mi podpowiedział jak należy podejść do sprawy ustawienia zapłonu.

[ Dodano: 06 Gru 2007 13:30 ]
Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III

: czw gru 06, 2007 15:49
autor: wojteks
Wins pisze:ak jak w temacie:
Czy za pomocą programu VAC-COM można ostawić zapłon? Albo czy jest jaki inny program godny polecenia? bądź jakby ktoś mi podpowiedział jak należy podejść do sprawy ustawienia zapłonu.

[ Dodano: 06 Gru 2007 13:30 ]
Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
zapłon ustawia się dokładnie tak samo w MK II i w MK III za pomocą LAMPY STROBOSKOPOWEJ a nie programu Vag-Com ani innego.

: czw gru 06, 2007 16:00
autor: Wins
A czy jest gdzes ta metoda opisana?

: czw gru 06, 2007 16:10
autor: bugalon
Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
zapłon ustawia się dokładnie tak samo w MK II i w MK III za pomocą LAMPY STROBOSKOPOWEJ a nie programu Vag-Com ani innego.
Bzdury waść piszesz. Lampa stroboskopowa oczywiscie jest potrzebna ale program Vag-com rowniez. Zeby ustawic zaplon w silniku ABS np musisz wprowadzic sterownik w tryb serwisowy i nastawy podstawowe. Inaczej zaplonu dobrze nie ustawisz.

Nie pamietam dobrze ale kanal jest chyba 04/001 lub 004 w zaleznosci od sterownika (ale lapy sobie uciac nie dam, musialbym sprawdzic w swoich materialach a to nie wczesniej niz we wtorek)

Zasada jest generalnie taka ze najpierw vagiem wprowadzamy sterownik w tryb serwisowy i dopiero potem na wolnych obrotach ktore sterownik sam sobie podciagnie regulujemy kat wyprzerzenia zaplonu za pomoca lampy krecac aparatem zaplonowy (na taka wartosc jaka jest wymagana - zalezna od silnika).

Jesli sterownika nie przestawimy w serwisowke to krecenie aparatem nic tak naprawde nie zmieni dla biegu jalowego natomiast znacznie pogorszy w zakresie srednich i i wysokich obrotow.

: czw gru 06, 2007 16:14
autor: Wins
Jesli ktos ma jakies materiały pomocnicze to bardzo prosze o przeslani mi na e-maila
Z gory dziekuje za pomoc

: czw gru 06, 2007 16:35
autor: Paweł Marek
zabawy z Vagiem sa potrzebne dla silników z czujnikiem obrotów wału korbowego. W monowtryskach (ABD, ABS) i wielpunkcie 2E ustawia się najnormalniej w świecie lampą stroboskopową jak w silnikach gaźnikowych. Swiecąc sobie na punkty na kole zamachowym albo nawet na kole pasowym.
Sterownik silnika w tych wtryskach nie dostaje znikąd żadnej informacji o kącie wyprzedzenia zapłonu, w odróżnieniu od tych co mają czujnik halla w paracie i czujnik obrotów wału. Więc VAG niepotrzebny.

: czw gru 06, 2007 17:55
autor: wojteks
bugalon pisze:Bzdury waść piszesz. Lampa stroboskopowa oczywiscie jest potrzebna ale program Vag-com rowniez. Zeby ustawic zaplon w silniku ABS np musisz wprowadzic sterownik w tryb serwisowy i nastawy podstawowe. Inaczej zaplonu dobrze nie ustawisz.

Wcale nie bzdury, kolega Paweł Marek dokładnie to opisał.

Pytający miał w profilu silnik ABD więc do niego tylko stroboskop potrzeba.

: pt gru 07, 2007 00:50
autor: Jacenty85
Jednopunkty nie potrzebują wprowadzania w tryb nastaw podstawowych. Wystarczy lampa stroboskopowa najlepiej z opóźniaczem błysku.