Vac-com czy mozna nim ustawic zaplon?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Wins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt paź 24, 2006 10:11
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Vac-com czy mozna nim ustawic zaplon?

Post autor: Wins » czw gru 06, 2007 13:35

Tak jak w temacie:
Czy za pomocą programu VAC-COM można ostawić zapłon? Albo czy jest jaki inny program godny polecenia? bądź jakby ktoś mi podpowiedział jak należy podejść do sprawy ustawienia zapłonu.

[ Dodano: 06 Gru 2007 13:30 ]
Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 14:29 przez Wins, łącznie zmieniany 2 razy.


Pozdrawiam

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw gru 06, 2007 15:49

Wins pisze:ak jak w temacie:
Czy za pomocą programu VAC-COM można ostawić zapłon? Albo czy jest jaki inny program godny polecenia? bądź jakby ktoś mi podpowiedział jak należy podejść do sprawy ustawienia zapłonu.

[ Dodano: 06 Gru 2007 13:30 ]
Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
zapłon ustawia się dokładnie tak samo w MK II i w MK III za pomocą LAMPY STROBOSKOPOWEJ a nie programu Vag-Com ani innego.



Wins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt paź 24, 2006 10:11
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: Wins » czw gru 06, 2007 16:00

A czy jest gdzes ta metoda opisana?


Pozdrawiam

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw gru 06, 2007 16:10

Proszę nie odsyłać mnie do tematu jak ostawić zapłon w MK II gdyż ta metoda nie sprawdza sie w MK III
zapłon ustawia się dokładnie tak samo w MK II i w MK III za pomocą LAMPY STROBOSKOPOWEJ a nie programu Vag-Com ani innego.
Bzdury waść piszesz. Lampa stroboskopowa oczywiscie jest potrzebna ale program Vag-com rowniez. Zeby ustawic zaplon w silniku ABS np musisz wprowadzic sterownik w tryb serwisowy i nastawy podstawowe. Inaczej zaplonu dobrze nie ustawisz.

Nie pamietam dobrze ale kanal jest chyba 04/001 lub 004 w zaleznosci od sterownika (ale lapy sobie uciac nie dam, musialbym sprawdzic w swoich materialach a to nie wczesniej niz we wtorek)

Zasada jest generalnie taka ze najpierw vagiem wprowadzamy sterownik w tryb serwisowy i dopiero potem na wolnych obrotach ktore sterownik sam sobie podciagnie regulujemy kat wyprzerzenia zaplonu za pomoca lampy krecac aparatem zaplonowy (na taka wartosc jaka jest wymagana - zalezna od silnika).

Jesli sterownika nie przestawimy w serwisowke to krecenie aparatem nic tak naprawde nie zmieni dla biegu jalowego natomiast znacznie pogorszy w zakresie srednich i i wysokich obrotow.
Ostatnio zmieniony czw gru 06, 2007 16:15 przez bugalon, łącznie zmieniany 3 razy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Wins
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt paź 24, 2006 10:11
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: Wins » czw gru 06, 2007 16:14

Jesli ktos ma jakies materiały pomocnicze to bardzo prosze o przeslani mi na e-maila
Z gory dziekuje za pomoc


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 06, 2007 16:35

zabawy z Vagiem sa potrzebne dla silników z czujnikiem obrotów wału korbowego. W monowtryskach (ABD, ABS) i wielpunkcie 2E ustawia się najnormalniej w świecie lampą stroboskopową jak w silnikach gaźnikowych. Swiecąc sobie na punkty na kole zamachowym albo nawet na kole pasowym.
Sterownik silnika w tych wtryskach nie dostaje znikąd żadnej informacji o kącie wyprzedzenia zapłonu, w odróżnieniu od tych co mają czujnik halla w paracie i czujnik obrotów wału. Więc VAG niepotrzebny.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw gru 06, 2007 17:55

bugalon pisze:Bzdury waść piszesz. Lampa stroboskopowa oczywiscie jest potrzebna ale program Vag-com rowniez. Zeby ustawic zaplon w silniku ABS np musisz wprowadzic sterownik w tryb serwisowy i nastawy podstawowe. Inaczej zaplonu dobrze nie ustawisz.

Wcale nie bzdury, kolega Paweł Marek dokładnie to opisał.

Pytający miał w profilu silnik ABD więc do niego tylko stroboskop potrzeba.



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pt gru 07, 2007 00:50

Jednopunkty nie potrzebują wprowadzania w tryb nastaw podstawowych. Wystarczy lampa stroboskopowa najlepiej z opóźniaczem błysku.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 410 gości