Strona 1 z 1
Różnice temp. między wskaźnikiem a odczytem na kompie
: śr gru 05, 2007 08:42
autor: michal_niedzw.
1,8 AAM, 1994 i jak w temacie pytam bo czytam posty na forum ale nadal nie znam odpowiedzi. Kumpel podłączył mi kompa pod auto i jemu pokazywało temp. silnika 90C a mi na wskaźniku 80C.Moje pytanie czy czujnik temp ten 4-pinowy daje sygnał na kompa czy jest jeszcze jakiś inny czujnik?ta temperatura na wskaźniku co to wogóle jest za temp?
pytam bo mechanik założył mi nowy termostat i temp. dochodzi do 102C!i teraz nie wiem czy wskaźnik mi źle pokazuje czy może ten termostat to szajs...
proszę o odpowiedz tylko pewnych użytkowników forum
: czw gru 06, 2007 19:55
autor: marecki_vitor
Tego sie nie dowiesz od tak czy termostat czy czujnik do bani , ale jesli temp ci podejdzie do 102 st to sprawdz czy wiatrak załącza sie i niech kolega ci spr na kompie ile podaje . Jak go rozgrzejesz sprawdz dolny wąż chłodnicy czy ciepełko tak jak górny jak nie to termostat do bani i reklamuj go . Pozdroooo
: czw gru 06, 2007 20:05
autor: Paweł Marek
michal_niedzw. pisze:jemu pokazywało temp. silnika 90C a mi na wskaźniku 80C
4-pinowy czujnik ma w sobie dwa "pod" czujniki. Jeden do sterownika silnika z którego czyta też podłączony komputer, drugi do wksaźnika na liczniku. Sytuacja jaką opisujesz jest bardzo częsta i niema się czym przejmować, być może wymiana czujnika na nowy pomoże ale niekoniecznie, szkoda zachodu
: czw gru 06, 2007 20:13
autor: wojtas_GT
A ja u siebie mam króciec na dwa czujniki, ale czujnik jest jeden, czteropinowy, jak go włożę bliżej głowicy, temp. jest ok.90, jak do drugiej dziury jest niższa o jakieś 5 stopni na wskaźniku, dlatego mam w tej pierwszej, nawet króciec im dalej tym zimniejszy, zwłaszcza przy szybkiej jeździe na trasie. Poza tym czujnik i termostat mam nowy, oryginał, bo takie rzeczy lepiej mieć oryginalne (raz miałem termostat jakiś zamiennik motorad i grzał się, a czujnik taniocha po 5 minutach jazdy wskazywał 110.
: czw gru 06, 2007 20:17
autor: Paweł Marek
wojtas_GT pisze: temp. jest ok.90, jak do drugiej dziury jest niższa o jakieś 5 stopni na wskaźniku,
dokladnie mam to samo, wszystko przez to że nie idzie dostać króćca z jedną dziura na czujnik i tą drugą trzeba zaślepiać.
: czw gru 06, 2007 20:33
autor: wojtas_GT
Paweł Marek pisze:dokladnie mam to samo, wszystko przez to że nie idzie dostać króćca z jedną dziura na czujnik i tą drugą trzeba zaślepiać.
właśnie, a w tym króćcu z jedną dziurą otwór jest jakby pośrodku, troszkę w kierunku głowicy, za to w podwójnym dalszy otwór jest już za wężem do pompy i w tym miejscu króciec jest wyraźnie chłodniejszy, wygląda na to, że ta woda tam stoi przez co wygląda, jakby silnik dłużej się grzał i może więcej palić.
: czw gru 06, 2007 21:00
autor: marek2907
Paweł Marek pisze:4-pinowy czujnik ma w sobie dwa "pod" czujniki. Jeden do sterownika silnika z którego czyta też podłączony komputer, drugi do wksaźnika na liczniku. Sytuacja jaką opisujesz jest bardzo częsta i niema się czym przejmować, być może wymiana czujnika na nowy pomoże ale niekoniecznie, szkoda zachodu
potwierdzam u mnie identycznie (org. czujnik )
wymieniłem czujnik i pokazuje identycznie jak stary