Strona 1 z 2

Nie jedzie tak jak powinien :(

: wt gru 04, 2007 19:39
autor: Marek 81l
Witam
Brak mi juz pomyslów na to auto wiec moze ktos z Was jeszcze cos wymysli.
Ok pol roku temu golfik zacząl troszke slabo jezdzic,nieznacznie ale ja wiedzialem ze to nie to co zawsze.
Niby wszystko bylo ok ale nie mial jak sie to mowi kopa :)
Dalem do roboty glowice,niestety mechanik niezbyt sie popisal bo po naprawie autko zaczeło palic olej a i tak nie zaczęło normalnie jezdzic.
Pomierzyłem kompreje i wyszło kolejno cylindry 11,11,8,5.
No to glowica jeszcze raz do roboty,tym razem do firmy.
Wrocila z naprawy i jest git,oleju ani grama nie bierze ,kompresja wszyedzie po 10,11.
A auto dalej nie chodzi.
Pomijam ustawienia rozrządu i zaplonu bo napewno wszystko jest ok.
Na dzien dzisiejszy wymienione sa :filtr paliwa,swiece(NGK 3 elektro),kable,filtr powietrza
Zastanawiam sie nad wymianą walka rozrzadu i tu pytanie czy pasuje do ABS wałek z RP?
Dla zobrazowania tego powiem ze mierzylem (co prawda domowo) przyspieszenie do 100 stoperem i wychodzi 27 sekund,czy moze ktos sprawdzic u siebie? No i max speed to naciągane 170km/h.
Silnik ABS golfik III z 93r.
Ja juz serio wymiękam,a brat ma mk2 z RP pod maską to nie uzywajac 5 biegu i tak zawsze jest z przodu.

: wt gru 04, 2007 19:47
autor: Rainman777
Marek 81l pisze:przyspieszenie do 100 stoperem i wychodzi 27 sekund
też mam silnik ABS i do sety mam przynajmiej 50% mniej niż ty
Marek 81l pisze:Na dzien dzisiejszy wymienione sa :filtr paliwa,swiece(NGK 3 elektro),kable,
czy napewno masz takie jak być powinny
szególnie bym sprawdził filtr paliwa potem świece.
Tak na marginesie kiedyś miałem reno clio Maxi i też zaczeło mulić. Okazało sie że do komputera dostała sie wilgoć i powstało coś w rodzaju soli. Ale reno to inna bajka nie ma co porównywać do :w VW :helm:

: wt gru 04, 2007 21:48
autor: grandi
Poszukaj świec 3 elektronowych NGK jak kolega pisze są dobre bo z GTI a co 3 elektrody to nie jedna

: śr gru 05, 2007 14:51
autor: zoso8894
taka moja rada jedz do elektryka - diagnostyka niech ci sprawdzi po kolei wszystko
ja tez bujalem sie z roznymi problemami , nieraz jest głupstwo a krwi napsuje

: śr gru 05, 2007 15:34
autor: dj_bovorta
a ja stawiam na rozrzad mogl sie przestawic o zabek dwa

: czw gru 06, 2007 00:17
autor: Marek 81l
Swiece są takie jak przewiduje producent czyli własnie 3 Elektrodowe NGK.
Dzis wyczaiłem jeszcze ze podczas przyspieszania bardzo slychac buczenie tak jakby dziura w filtrze powietrza ale wszystko sprawdzalem i jak zwykle jest tak jak powinno.

Mam pytanko.
Kumpel mi dzis powiedział ze przy tym silniku jest programowalna mapa wtrysku czyli jezeli np przez 50km bedzie sie silnik butowało to bedzie zwawszy ,bardziej paliwozerny i szybszy,w sumie mnie to zastanowilo bo naleze do ludzi którzy nie mają zbyt ciezkiej nogi wiec moze sam go tak zamulilem.
Naprawde juz wariuje.
Rozrzadu juz nawet nie sprawdzam bo to bedzie 5 sprawdzenie w tym tygodniu.Napewno jest ok.

A powiedzcie mi jeszcze takie cos. Ile kabli powinna miec s.lambda?
Moja ma 1 i nic wiecej. Jak sprawdzic jej dzialanie?

: czw sty 03, 2008 23:02
autor: piertn
Tak w moim ABs-ie też jest jeden kabel przy sądzie lambda zajedz do mechaników u mnie spr gazownicy i powiedzieli że sonda bardzo wolno reaguje ale działa.
Ja w swoim właśnie dzisiaj spr i od 0 do 100 wmieściłem sie w 11sek na LPG mało tego max prędkośc to też 170km/h
Zerknij na zapłon może jest przestawiony doi tyłu

: sob sty 05, 2008 18:23
autor: Marek 81l
Czesciowo auto juz chodzi.Musze teraz przemierzyc przyspieszenie.
Dzis wymienilem pompe paliwa i nadal przy kroccu doplywowym do wtrysku wogóle nie ma cisnienia.
Zgasze auto,dzwigam maske,sciągam ten przewod (doprowadzający) i nic ani kropli.
I jak zwykle ide do bratka do RP a tam oblana cala komora silnika i cisnienie jak diabli.
Moze ktos sprawdzic w ABS-ie czy tam ma byc to cisnienie czy nie?
Czy w tym wtrysku jest jakis zaworek czy cos i jak sprawdzic jego poprawne działanie?

: sob sty 05, 2008 18:51
autor: Paweł Marek
Marek 81l pisze:wogóle nie ma cisnienia.
pompa ma zaworek, który nie pozwoli conąć się paliwu. Skoro więc nie masz ciśnienia to traci się gdzieś przy wtrysku. Myślę że albo leje ci wtryskiwacz albo masz uwalony regulator ciśnienia. Sprawdź wężyk podciśnieniowy co do niego dochodzi czy niema w nim benzyny.

: sob sty 05, 2008 19:55
autor: jozekrjrj
ja mierzyłem g-tech em to wyszło 14s na LPG w dwie osoby , pełen bagar , LPG na max i 1/2 zbiornika PB


a moze kat sie rozpadł i blokuje przepływ spalin

: ndz sty 06, 2008 22:27
autor: Marek 81l
Paweł Marek pisze:
Marek 81l pisze:wogóle nie ma cisnienia.
pompa ma zaworek, który nie pozwoli conąć się paliwu. Skoro więc nie masz ciśnienia to traci się gdzieś przy wtrysku. Myślę że albo leje ci wtryskiwacz albo masz uwalony regulator ciśnienia. Sprawdź wężyk podciśnieniowy co do niego dochodzi czy niema w nim benzyny.
Ok jutro sprawdze.
Czy ten regulator cisnienia paliwa jest wymienialnny czy trzeba wymieniac cały wtrysk??
Pompa jest nowka wiec jesli w niej jest zaworek to musi byc ok.

Jozekrjrj auto juz chodzi prawie ok,tylko wyczówam nietaka reakcje na naciskanie pedału gazu podczas jazdy. Zbiera sie ok ale jakby z opoznieniem.

: ndz sty 06, 2008 22:34
autor: Paweł Marek
o ile wiem regulator do jednopunktów nie występuje niestety jako część zamienna, ale niech się wypowiedzą inni jeszcze.

: pn sty 07, 2008 21:53
autor: Marek 81l
Wiec tak to wygląda.
W tym wezyku co wychodzi z tyłu wtrysku i prowadzi do zaworka przy obudowie filtra powietrza paliwa niema,jest suchutki.Natomiast odkrylem ze jest dziurawy.
Zakleiłem ową dziure i moze jest troche lepiej ale to nie to :)
Ale stwierdzilem inną rzecz.
Jak scisne na maxa przewod paliwa powrotny to silnik sie lepiej wkreca na obroty i wtryskiwacz zaczyna jakby cykać,niestety nie sprawdzałem na drodze b nie chce wyjezdzac poza warsztat ze scisnietym powrotem.
Dzis przemierzyłem przyspiecho i wychodzi ok 17 sek do 100 wiec juz lepiej.
Moze razem do czegos dojdziemy.
Bardzo dziekuje za pomoc.

: pn sty 07, 2008 22:08
autor: Paweł Marek
Marek 81l pisze:Jak scisne na maxa przewod paliwa powrotny to silnik sie lepiej wkreca na obroty i wtryskiwacz zaczyna jakby cykać
własciwie nie trzeba chyba więcej dowodów na regulator, w każdym razie w moim 2E tak by było, ale to jednopunkt, nie czaję dokładnie rozkładu elementów.