Strona 1 z 1

Tylne zawieszenie "siedzi" z jednej strony

: wt gru 04, 2007 18:48
autor: wegi
Właśnie wracam z wymiany sprężyn z nieciekawa miną :crazy: ... byłem pewny,że nadawały sie do wymiany, bo lewa tylna strona dość mocno "siedzi",a prawa w porównaniu do przodu też jest niżej. Raczej rzadko się zdarza, że sprężyny zużywają się nierównomiernie, ale dla świętego spokoju wymieniłem

....no i nic, po wymianie taka sama sytuacja jak przed :grrr:

co może być przyczyną? szukałem na forum, ale konkretnie takiej sytuacji nikt nie opisywał. wspomina się o czopie belki, mocowaniu belki do podłogi. czy te elementy mogą mieć wpływ na taki stan rzeczy

dodam, że zmieniająć opony na zimowe zauważyłem, że tylna lewa jest bardziej przydarta od pozostałych, zbieżność ustawiałem ponad rok temu po wymianie wszystkich amorków, niedawno wymieniałem końcówki drążka, swożnie, ale z geometrią chciałem się wstrzymać do czasu wymiany tych nieszczęsnych sprężyn :(

auto delikatnie ściąga i drży kierownica

wiem, też na 100%, że auto kiedyś ( u poprzedniego właściciela lub w Niemczech) dostało strzała w lewy tylny bok (był malowany ten element)

co się mogło przestawić, od czego teraz zacząć?

: wt gru 04, 2007 18:52
autor: norek111
moj tesc po wymianie sprezyn ciagnol dupe po asfalcie

[ Dodano: 04 Gru 2007 17:55 ]
oddal do sklepu i smiga na starych

: wt gru 04, 2007 19:02
autor: plazma
wegi pisze:że tylna lewa jest bardziej przydarta od pozostałych


wydaje mi sie że po tym strzale belka może być krzywa bo z tyłu nie ma jak ustawić zbierznosci (z tego co wiem) i dlatego zcina opone chyba że przy mocowaniu belki jest cos nie tak ale wtedy zostawialbyś cztery ślady, no i chyba obie opony by zcinało. :crazy:

: wt gru 04, 2007 19:08
autor: wegi
tego się najbardziej obawiam

czy to jest możliwe do sprostowania na "łańcuchach"? ile taki zabieg może kosztować?

: wt gru 04, 2007 19:12
autor: plazma
wydaje mi sie że belki raczej nie powinno sie naciągać tylko wymienić na np używaną nie są takie drogie tylko roboty pewnie dużo.

najpierw może posprawdzaj mocowanie belki dokładnie tam wszystko pooglądaj, i zobacz jak koło stoi w porównaniu z innymi

: wt gru 04, 2007 19:23
autor: wegi
kolo stoi chyba normalnie, juz tam w kanale ogladalem cala sprawe :) jest może jakby bardziej "w środku" auta ale to moze być moje złudzenie jak auto stoi i mocniej z tej strony siedzi, na podnośniku gdy auto "luźno wisi" nic nie wydaje się cudowane ani skrzywione, jednak zauważyłem w jednym miejscu dziwnie obrdzewiałe miejsce na wahaczu, może tam było coś spawane lub cudowane.

jak ustale przyczyne to napewno sie odezwe :) ale jak ktoś może pomóc to z chęcią wysłucham dobrej rady

: wt gru 04, 2007 21:52
autor: grandi
chodz byś nie wiem ile się starał nie bedzie taka jak być powinna

: śr gru 05, 2007 01:31
autor: robertrog
plazma pisze:
wegi pisze:że tylna lewa jest bardziej przydarta od pozostałych


wydaje mi sie że po tym strzale belka może być krzywa bo z tyłu nie ma jak ustawić zbierznosci (z tego co wiem) i dlatego zcina opone chyba że przy mocowaniu belki jest cos nie tak ale wtedy zostawialbyś cztery ślady, no i chyba obie opony by zcinało. :crazy:
jest możliwość wyprostowanie belki ,mają one tendencje do składania się do wewnątrz ,trzeba wtedy włążyć rozpierak blacharski i kontolując na przyrządach można ustawić właściwą zbieżność

: pn gru 17, 2007 15:28
autor: wegi
no i sprawdzone wszystko co moglo miec wplywa na to pochylenie, wszystko jest OK, geometria tez ,takze sam mechanik zalamuje rece. jest jeszcze szansa ze przednia sprezyna tak siedzie, ze powoduje obnizenie tylu. juz sam nie wiem :|