Strona 1 z 2

czujnik temperatury a spalanie

: wt gru 04, 2007 13:14
autor: golfik88
siemano, czy niesprawny czujnik temp (niebieski) w mk II 1.6 PN moze miec wplyw na prace silnika i spalanie ??

: wt gru 04, 2007 13:15
autor: pprezes4
tak!!!

: wt gru 04, 2007 13:20
autor: golfik88
bo wlasnie slyszalem ze moze miec jakis zly wplyw na prace i spalanie, chcialem sie upewnic i poradzic
wiec wielkie dzieki :pub:

: wt gru 04, 2007 15:31
autor: grzegorz8319
Hej ja ostatnio miałem problemy z tym czujnikiem w swoim aucie (zaczynał przygasać i takie tam) Po wymianie jak ręką odjął koszt takiego czujnika nówka ok 20 zł a uzywany kupisz za 10

: wt gru 04, 2007 18:58
autor: zielu
tak.. bo to czujnik od ssania...
jesli ejst nie sprawny to ciagle jeździsz na ssaniu i spalanie masz ciagle powyzej 10 :) a obroty koło 1200

: wt gru 04, 2007 20:59
autor: golfik88
dzieki everybody za porady :pub:

[ Dodano: 04 Gru 2007 20:00 ]
punkciki beda :pub:

: wt mar 25, 2008 17:53
autor: robert14-83
Ostatnio zauważyłem że mój mkIII 1.4 abd zaczął więcej palić. Spalanie wzrosło o około 1,5l na 100km. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury i po powrocie z trasy zostawiłem go na jałowym biegu podniosłem maskę i odłączyłem ten czujnik. Wydaje mi się że obroty powinny wzrosnąć ale nie zauważyłem zadnej reakcji. Czy możliwe że ten czujnik jest walnięty?

: śr mar 26, 2008 10:57
autor: ppoll27
nie tak, nie tak, nie tak ...
po odpięciu - komp uznaje że silnik jest nagrzany i wyłacza ssanie ... czyli jesli jest OK to obroty ci się nie zmienią ...
ten czujnik sprawdzasz tak:
-odpinasz go na zimnym zgaszonym silniku i mierzysz opór omomierzem (powinno być kilka tysięcy Ohm)
-zapinasz wtyczkę i śmigasz do zagrzania silnika, gasisz silnik
-odpinasz go na ciepłym silniku i mierzysz opór omomierzem (powinno być kilkaset Ohm

w mk3 możesz trafić na czujnik z 4 wyprowadzeniami - 2 są do sterowania kompem, 2 do wskaźników na desce
:bigok:

: śr mar 26, 2008 11:57
autor: Stroosiu
Tak, jak najbardziej. Ostatnio miałem, jak się okazało, przerwę na przewodach do czujnika. Przy odpalaniu go zalewało, trochę się "telepał" i nie ważne, czy był zimny czy gorący. A palił jak smok. Jadąc 80km/h na trasie spalił mi 10l/100. Silnik 2.0 AGG co prawda, ale bez przesady. ppoll27 jak go zdjąłem przy pracującym silniku to po jakiejś chwili mi zgasł mi silnik. Później miałem problem z odpaleniem, bo jak się okazało był zalany.
VAG wykazał tylko błąd czujnika.

: śr mar 26, 2008 16:05
autor: ppoll27
racja - ok, mają delikatnie wzrosnąć, ale lepiej i tak go pomierzyć ...

: sob kwie 12, 2008 22:52
autor: golfik88
koledzy i kolezanki, ktory czujnik odpowiada za wskaznik na desce rozdzielczej bo juz sam do konca nie wiem :grin: , zawsze piszecie ze to ten niebieski a dlaczego jak sie zmostkuje czarna wtyczke to wtedy wskazowka wychyla sie na maksa ?? Od czego jest niebieski a od czego czarny

: sob kwie 12, 2008 23:06
autor: kocurxxl
golfik88 pisze:jest niebieski a od czego czarny
jeden podaje sygnal na deske a drugi do kalkulatora ale to chyba wasnie czarny jest od wskaznika o ile dobrze pamietam ...

: ndz kwie 13, 2008 03:07
autor: bodzio_j
golfik88 pisze:koledzy i kolezanki, ktory czujnik odpowiada za wskaznik na desce rozdzielczej bo juz sam do konca nie wiem :grin: , zawsze piszecie ze to ten niebieski a dlaczego jak sie zmostkuje czarna wtyczke to wtedy wskazowka wychyla sie na maksa ?? Od czego jest niebieski a od czego czarny
Niebieski jest od ssania, sygnał z niego idzie do kompa. Jeśli odepniesz go na ciepłym silniku to obroty powinny wzrosnąć. (opór max)
Czarny jest od wskaźnika.

: ndz kwie 13, 2008 09:36
autor: golfik88
bodzio_j pisze:Niebieski jest od ssania, sygnał z niego idzie do kompa. Jeśli odepniesz go na ciepłym silniku to obroty powinny wzrosnąć. (opór max)
Czarny jest od wskaźnika.
no i to rozumiem :) dzieki bodzio_j