1.8 automat

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
darek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 02, 2007 18:38
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1.8 automat

Post autor: darek87 » pn gru 03, 2007 22:06

Witam wszystkich forumowiczow. Od jakiegos roku mam golfa 3 1.8 90KM w automacie. Do tej pory bylo wszystko dobrze i zaczeło sie psuc :crazy: A wszystko zaczęło sie od wydmuchanej uszczelki pod głowicą, golf nie mial wogóle siły i nic sobie z tego nie robil ze ja mu dodaje gazu. Wymianiłem uszczelke pod głowicą, pod kopułka. uszczelniacz wałka rozrzadu, pasek rozrządu, uszczelki kolektora wydechowego i ssącego. Niby powinno byc dobrze. Ale nie jest... odpalam go i obroty mi wzrastaja do 2.2 tys. a chyba tak nie powinno byc bo juz sam przezuca mi na gaz :-/ pozniej jak juz sie rozgrzeje to trzyma tak kolo 1100 obr/min. To bym jeszcze przeżyl ale jak jade i raptownie dodam gazu zeby wyprzedzic to go muli i szarpie, a jak mu zaczynam popuszczac gazu to dopiero przyspiesza. Nadodatek zawiesza sie czasem rozrusznik ale to jest juz inna bajka bo gdzies za drugim razem odpala. Prosze was o komentarze i rady. A może jest ktos z okolic woj. lubelskiego co zmienia skrzynie z automatu na manual w miare rozsadnych cenach oczywiście.
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 22:07 przez darek87, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
antek_wb3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 14:18
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: antek_wb3 » pn gru 03, 2007 22:12

rozumiem ze na benzynie normalnie chodzi ?? bo jesli tak to ja na twoim miejscu zaczalbym od wyregulowania instalacji gazowej... tez mam automata 1.8 z tym ze II, u mnie mulilo go strasznie (nawet potrafil mi gasnac, juz nie wspomne o falujacych obrotach) dopuki nie pojechalem do gazownikow i nie wsadzili mi sondy w tlumola i nie wyregulowali mieszanki gazu, od tamtej pory wszystko jest OK mozesz sam sprubowac ale bez przyrzadow nigdy nie ustawisz na ucho tak jak powinno byc :D



raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: 1.8 automat

Post autor: raf1al » pn gru 03, 2007 22:31

darek87 pisze:Witam wszystkich forumowiczow. Od jakiegos roku mam golfa 3 1.8 90KM w automacie. Do tej pory bylo wszystko dobrze i zaczeło sie psuc :crazy: A wszystko zaczęło sie od wydmuchanej uszczelki pod głowicą, golf nie mial wogóle siły i nic sobie z tego nie robil ze ja mu dodaje gazu. Wymianiłem uszczelke pod głowicą, pod kopułka. uszczelniacz wałka rozrzadu, pasek rozrządu, uszczelki kolektora wydechowego i ssącego. Niby powinno byc dobrze. Ale nie jest... odpalam go i obroty mi wzrastaja do 2.2 tys. a chyba tak nie powinno byc bo juz sam przezuca mi na gaz :-/ pozniej jak juz sie rozgrzeje to trzyma tak kolo 1100 obr/min. To bym jeszcze przeżyl ale jak jade i raptownie dodam gazu zeby wyprzedzic to go muli i szarpie, a jak mu zaczynam popuszczac gazu to dopiero przyspiesza. Nadodatek zawiesza sie czasem rozrusznik ale to jest juz inna bajka bo gdzies za drugim razem odpala. Prosze was o komentarze i rady. A może jest ktos z okolic woj. lubelskiego co zmienia skrzynie z automatu na manual w miare rozsadnych cenach oczywiście.

co do obrotów to już duzo pisane było na ten temat standardowo skasować błędy jak nie pomoże to trzeba było by podłączyć pod kompa(chyba w mk3 juz można) jak nie to sprawdzać poklei czujnik temp.niebieski sondę krokowy! Jechać do gazowników na regulacje in stalki od razu powiedzą czy sonda OK

aha jeszcze sprawdź wszystkie wężyki pod ciśnienia oraz gumę pod wtryskiem! może łapie powietrze lewe!

wiem ze przy automacie każde wyże obroty to dramat z jazdą i hamowaniem :) sam z tym walczyłem u siebie! :)
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 22:33 przez raf1al, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 03, 2007 22:34

zacznij od kontroli czy nie ma pomyłki w ustawieniu rozrządu i wyprzedzenia zapłonu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
darek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 02, 2007 18:38
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: darek87 » pn gru 03, 2007 22:47

rozrzad jest raczej git ustawiony a na ustawienie zapłonu jeżdzilem na stacje diagnostyczna i ustawili lampa stroboskopowa wiec powinno byc dobrze. Na ustawieniu gazu bylem i wymienilem filtr gazu ale ustawiali to na sluch a nie poprzez sonde.


[img]http://www.wskteam.republika.pl/ban.jpg[/img]

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » pn gru 03, 2007 23:08

darek87 pisze:rozrzad jest raczej git ustawiony a na ustawienie zapłonu jeżdzilem na stacje diagnostyczna i ustawili lampa stroboskopowa wiec powinno byc dobrze. Na ustawieniu gazu bylem i wymienilem filtr gazu ale ustawiali to na sluch a nie poprzez sonde.

a jaka masz instalke I , II czy inna generacje! na słuch to niech oni se głowę ustawia!



Awatar użytkownika
darek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: wt sty 02, 2007 18:38
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: darek87 » wt gru 04, 2007 20:52

Nie wiem jaka mam generacje instalacji gazowej. Gaz montowalem kolo kwietnia tego roku i zrobilem koło 20 tys. kilometrów wiec to chyba nie jest tak dużo żeby zakatowac silnik. :crazy:


[img]http://www.wskteam.republika.pl/ban.jpg[/img]

raf1al
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 895
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: raf1al » wt gru 04, 2007 21:26

darek87 pisze:Nie wiem jaka mam generacje instalacji gazowej. Gaz montowalem kolo kwietnia tego roku i zrobilem koło 20 tys. kilometrów wiec to chyba nie jest tak dużo żeby zakatowac silnik. :crazy:


nikt nie mówi o zakatowaniu :)

porostu mogła paść ci Sonda na LPG to częsty przypadek i przez nią są problemy z obrotami! na 99,99% masz II generacji bo piszesz ze ci sie przełącza po przekroczeniu pewnych obr., jeśli na benzynie tez masz problem to trzeba posprawdzać (sonda, silnik krokowy, czujnik temp. niebieski, podciśnienie czy nie łapie lewego powietrza podstawa pod wtryskiem tamtędy tez podobno łapie powietrze lewe oraz jak kolega pisał już wyżej rozrząd mógł przeskoczyć bo słabo naciągnięty pasek był) tak ze przyczyn może być wiele ,może tez ale wątpię jest uszkodzony sterownik ! najlepiej jak jest możliwość podpiąć auto pod kompa i sprawdzić co mu dolega!

tak jak pisałem tez miałem problem i rozwiazałem z czytując kody błyskowe (1.8RP) wymieniłem czujnik niebieski na oryginał silnik krokowy ustawiłem TPS i problem z za wysokimi i zacinającymi sie obrotami ustał! po jakimś czasie sondę (BOSCH) tez nowa wsadziłem bo sie na LPG wykończyła :)

Tak właśnie szybko wychodzą problemy po załozeniu LPG ale co zrobić jak PB za droga :(

[ Dodano: 04 Gru 2007 20:31 ]
darek87 pisze:To bym jeszcze przeżyl ale jak jade i raptownie dodam gazu zeby wyprzedzic to go muli i szarpie, a jak mu zaczynam popuszczac gazu to dopiero przyspiesza.

A z tym problemem to raczej coś może z instalacja nie jest tak radził bym zmienić gazowników nie podłącza kompa i ustawia a nie na słuch!!!!!!!
Ostatnio zmieniony wt gru 04, 2007 21:29 przez raf1al, łącznie zmieniany 2 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości