Strona 1 z 2

Mk2-Znowu problem z hamulcami...

: sob maja 07, 2005 00:04
autor: ck
...pojeździłem w ostatni weekend po górach i problem z hamulcami znów się pojawił.To znaczy kiedy hamowałem zjeżdzając z górki efekt był taki,że hamulca tak jakby nie było.Im częsciej naciskałem na pedał hamulca,tym słabiej hamował,aż w końcu musiałem się ratować ręcznym.Jak by to było w zimie to bym zaliczył niezły dzwon.Ciekawe jest jednak to,że po zatrzymaniu auta i odczekaniu paru minut hamulec jest OK.Jednak sytacja się powtarza za każdym razem kiedy często używam hamulca.Jak myślicie co to może być?

: sob maja 07, 2005 09:49
autor: Sebo
Normalny objaw przy bardzo,bardzo czętym używaniu hebli.
Poprostu się rozgrzewają i słabiej hamują. Oczywiście jakość klocków także ma duże znaczenie.
Przy zjazdach z górki przedewszystkim hamuj silnikiem!!! inaczej spalisz sobie furke.
Pozdr.

: sob maja 07, 2005 11:54
autor: rzodkiew
:bigok: dokladnie , zmien tarcze na dobrej klasy i klocki a napewno zobaczysz ze bedzei lepiej.

pozdro

: sob maja 07, 2005 12:01
autor: Sylvo23
kup se tarcze BREMBO + klocki FERODO PREMIUM, na allegro sa tarcze po 72zł/szt i klocki ok 120zł/kpl. ja w swoim mk3 miałem to samo na seryjnych hamulcach przy kapciach 205/50/15, jak załorzyłem wentylowanki z BREMBO + te klocki w/w, to niema mozliwosci zeby niestanął w miejscu jak mu wcysne hebel

: sob maja 07, 2005 12:10
autor: skuri
Mam to samo.Wymeinilem tarcze,klocki,plyn,bebny, szczeki.Dalej to samo.Prawdopodobnie puszcza pompa hamulcowa :grrr:

: sob maja 07, 2005 12:35
autor: Sylvo23
a wtakim układzie to tylko pompa ci siedzi araczej uszczelniacze wniej

: sob maja 07, 2005 21:40
autor: Andrzej1
Zacznij od płynu hamulcowego.Stary naciąga tyle wilgoci że po zagrzaniu się hamulców zaczyna parować i hamulce stają się zapowietrzone, pedał robi się mięki pomaga kilkukrotne szybkie naciśnięcie na pedał.A niekiedy nie ma na to czasu.Po przejechaniu kilku kilometrów ostygnięciu hamulców objaw mija.W obecnej chwili serwisy zalecają wymianę płynu co dwa lata.Sprawdż też czy hamulce nie grzeją się za bardzo.Wiem coś o tym skasowałem Uno pod Kudową.
Andrzej Golf2 1.8 RP GL.

: sob maja 07, 2005 21:55
autor: aluxiv
Popieram opinie Andrzeja1 (co imiennik to imiennik :) ) miałem dokładnie taki sam objaw jak jeszcze bujalem sie kaszlakiem. Objaw byl taki ze najpierw zakleszczało hamulce(hamowaly nawet w czasie jazdy) wiec myslalem ze mocne nacisniecie na pedal cos pomoze-owszem pomoglo tylko ze calkowicie stracilem hamulce i o malo nie zaliczylem dzwona. Hamulce po ostygnieciu dzialaly poprawnie-zaraz po tym wymienilem okladziny i plyn hamulcowy.Teraz problemu nie ma-wiec mysle ze problem jest albo w tym iz gdzies w ukladzie ciernym hamulcow Ci ociera w czasie jazdy i przez to hamulce sie grzeja a przez to gotuje plyn, mysle ze po takiej akcji plyn tez jest do wymiany.

: ndz maja 08, 2005 14:29
autor: czyś
płyn się gotuje, do wymiany. To po pierwsze, ale sprawdź też tarcze i klocki

: pn maja 09, 2005 08:18
autor: ck
Jeśli chodzi o klocki,to wymieniłem na Lookasy i przejechane mam na nich ok.25tys.km,płyn hamulcowy przy okazji.Obawiam się,że to może być coś z pompą hamulcową tak jak mówi Sylvo23,ponieważ wcześniej takich objawów nie zauważyłem.Chociaż muszę powiedzieć,że podczas takiego hamowania wydaje mi się,że coś śmierdzi,tak jakby się coś przypalało.Tak,że już nie wiem o co chodzi.
A czy taką pompę da się jakoś zregenerować,czy trzeba nową,i ile ewentualnie może mnie to skubnąć?

: pn maja 09, 2005 08:23
autor: peterson
Witajcie Ja tez bede musiał wymienic łyn chamulcowy Jak go spuscic?? I jaki wlac pozniej??

: pn maja 09, 2005 10:47
autor: Ryś Stepowy
Najpierw wyciągnij strzykawką zaopatrzoną w rurke ile się da ze zbiorniczka, potem zalej swieżym DOT 4 na max i zaczynaj odpowietrzać od najdalszego miejsca od pompy tj koło tylne prawe-lewe, przednie prawe-lewe. Nie zapomnij o dolewaniu świeżego płyu po odpowietrzeniu każdego z kół zeby pompy nie zapowietrzyć.

: pn maja 09, 2005 11:02
autor: guti
jak dzielone sa segmenty w pompie?? przedni to sa przednie kola czy tyl najdalszy i po przekatnej przod??

: wt maja 10, 2005 08:12
autor: ck
Fakt,że po takim hamowaniu hample z przodu są bardzo ciepłe.Jeszcze jedno chciałem napisać iz podczas tak gwałtownego hamownia,pedał nie zchodzi na dół,tylko jest twardy jak kamień