Strona 1 z 2
[mk2] co to za kontrolka?
: pt maja 06, 2005 23:10
autor: luksky
Raz na jakiś czas mi błyśnie ta kontrolka (czerwona dioda), która jest na środku wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Poziom płynu chłodzącego jest max, wszystko jest OK. co to za kontrolka? za nisko lecę czy za szybko jadę?
: pt maja 06, 2005 23:26
autor: Trochim
- za mało płynu chłodzącego
- za wysoka temperatura silnika
- uszkodzony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym
- uszkodzony czujnik temp. wody
- zwarcie w instalacji
to chyba wszystkie mozliwości

: sob maja 07, 2005 00:16
autor: luksky
Trochim pisze:- za mało płynu chłodzącego
- za wysoka temperatura silnika
- uszkodzony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym
- uszkodzony czujnik temp. wody
- zwarcie w instalacji
to chyba wszystkie mozliwości

za wysoka temperatura silnika wykluczona - robi sie tak na początku po odpaleniu. Znaczy sie Wtedy zauważyłem.
Płyn jest max.
wiązka elektryczna jest ok, nie ma zwary ani przebicia.
wezme się jutro za czujnik temperatury w takim układzie, akurat mam takowy
: sob maja 07, 2005 00:41
autor: xbolek
przy rozruchu robi sie test układu kontrolnego i dioda miga jakis czas i gaśnie jeśli tak jest znaczy ze układ kontrolny powinien byc ok
: sob maja 07, 2005 09:42
autor: Sebo
No właśnie. Dioda sobie miga po przekręcenu kluczyka.
Czy można palić w trakcie migania, czy poczekać aż zgaśnie?
Kolo montujący gazownie mówił, że musi zgasnąć. Co wy na to?
: sob maja 07, 2005 11:00
autor: Andrzej1
Zgaśnięcie tej kontrolki sygnalizuje gotowość ECU do zapłonu t.j. zebranie danych o temperaturach i osiągnięciu przez pompę ciśnienia na wtryskiwaczu.Mając gorący silnik nie trzeba czekać ,natomiast na zimnym lepiej czekać krócej trwa rozruch.
Andrzej1 Golf2 1,8 GL.
: sob maja 07, 2005 12:10
autor: Sylvo23
to jest to oczym mówi kolega wyrzej, czyli pompowanie paliwa do wtrysku, sprwczanie układu chłodniczegi , ipare innych
: sob maja 07, 2005 12:51
autor: Sebo
No dobra, ale ja mam gażnik.
: sob maja 07, 2005 12:54
autor: Sylvo23
a gażnik tez ma komuter , nie wiem do czego ale ma , wczorej miałem w ręce komputer do PIERRBURGA. Wkażdy bądz razie tak ma byc
: sob maja 07, 2005 13:01
autor: Sebo
Ano jest takie pudełko w podszybiu. Mam właśnie pierburba 2e2.
Dzieki za odp.
Pozdr.
: sob maja 07, 2005 22:27
autor: aluxiv
zastanawiajace jest to ze mruga Ci tylko raz na jakis czas-gdyby mrugala ciagle a wskaznij temp. byl na wlasciwym poziomie to by swiadczylo ze raczej cos od poziomy plynu. a tak to ciezko stwierdzic. moze w czasie jazdy nastepuje jakies zmostkowanie (tzw. zwarcie) i Ci uklad wskazuje awarie. sugerowal bym sprawdzenie czy jak dioda zacznie mrugac w czasie jazdy to czy wskazowka temperatury wychyla sie bardziej-bo jesli tak to by wskazywalo ze awaria jest od strony czujnikow temperatury cieczy chlodzacej a nie od strony czujnika poziomu.
: sob maja 07, 2005 22:43
autor: Pan Japuk
Ten temat był wałkowany już milion razy. Wszystkie możliwości zostały podane wyżej. Masa ludzi się wypowiada że ma podobny problem. Mi ta kontrolka czasami mruga i na zimnym i na gorącym silniku a wiem że poziom mam w porządku i temperaturę też.
: sob maja 07, 2005 23:42
autor: Pawel-T
ja tez mialem taki problem ale dopiero jak sie silnik nagrzeje to zaczyna mi swiecic i zaczyna wyc tki jakis brzeczyk ale puszczam gaz i jest dobrze nieraz muszze chwilke poczekac az samo przestanie
czy ktos mial takie cos
chodzi mi o ten alarm
: ndz maja 08, 2005 10:24
autor: Zyszek
Taki mały OT czy kontrolka od smarowania tez ma migac czy powinna sie cały czas palić ??