Strona 1 z 2

Czujnik temeratury i grzanie swiec

: sob gru 01, 2007 16:10
autor: muchaq
Witam, mam male pytanie, jaki kolor powinien miec czujnik temeratory ktory jest odpowiedzalny za dlugość grzania świec zapłonowych ? Bo moj stary jest do du...szy, był czarny, i wiec kupilem czarny, ale teraz jak jest troszke cieply to wogole sie kontrolka nie zaswieci i trzeba go troszke pokrecic :)


Jaka jest roznica miedzy tymi kolorami ?

Dzieki i pozdro

: sob gru 01, 2007 17:21
autor: chodorek1981
witam ,chodzi ci chyba o świece żarowe,za dlugosc grzania swiec odpowiedzialny jest przekaznik ,a jak silnik jest cieply to kontrolka sie niezapala,

: ndz gru 02, 2007 11:10
autor: muchaq
NIe, jestes w blędzie, za dlugośc grzania swiec odpowiada temperatura silnika, przekaźnik jest polączony z czujnikiem ktory umieszczony jest u gory przewodu(za przewodem) ktory odprowadza plyn. Ten czujnik jest obok tego ktory odpowiedzalny jest za wychylenie wskazówki na zegarach. TYLKO JAKIE KOLOROY one powinny miec bo ja mam dwa czarne i to jest zle

: ndz gru 02, 2007 12:09
autor: chodorek1981
masz racje,ze ten czujnik uruchamia przekaznik ale on go tylko uruchamia,a za dlugosc grzania odpowiada przekaznik,jak czujnik poda sygnal ze ma grzac to grzeje ok 10sekund i wylacza to przekaznik,czujnik jest od podania sygnalu do przekaznika,

[ Dodano: 02 Gru 2007 11:31 ]
probowales odlaczyc przewod od czujnika,to wtedy kontrolka powinna sie swiecic ok 10sek. ,

[ Dodano: 02 Gru 2007 11:38 ]
a to ze dluzej krecisz zanim odpali na cieplym silniku to trzeba by bylo sprawdzić kąt wtrysku,a tak wogole to masz mk 2 1.6d ?

: ndz gru 02, 2007 12:43
autor: muchaq
Tak, mam mk2 1.6 D, kat wtrysku mam dobry bo wymienialem cale wtryskiwacze, robili mi to w Diesel serwis to mysle ze zrobili dobrze.

ALe wracając do tych swiec to zobacz, jak wezmiesz odlaczysz kabel i dasz na nim zware to zauwaz ze wogole nie bedzie grzal swiec. Wogole kontrolka Ci sie nie zapali. Zobacz u siebie jakie masz kolory tych dwóch czuników jak mozesz. Bo w sklepie mi sprzedawca mowil ze jeden musi byc niebieski a drugi czarny.


pozdraiwam Ciebie

: ndz gru 02, 2007 14:38
autor: chodorek1981
jezeli chodzi ci o kolor tego plastiku okroglego pod wsowka to mam dwa czarne czujniki,a kat wtrysku ustawia sie pompą wtryskowa a nie wtryskiwaczami,

[ Dodano: 02 Gru 2007 13:53 ]
z ktory masz rok tego golfa ?

[ Dodano: 02 Gru 2007 13:55 ]
i jeszcze jedno czujnik masz na wsówke czy na dwa wtyki ?

: ndz gru 02, 2007 15:00
autor: muchaq
A wiec golfa mam z roku 1991, czujniki obydwa mam na wtyki.

A mi w diesel serwis powiedzieli ze jak wlozą te wtryskiwacze to nie trzeba ustawiac kata wtrysku. Ze niby w takich starych autach nie ma.

Czyli jest w moim golfie kat wtrysku tak ? I powinienem to ustawiac na pomie wtryskowej ? To trzeba miec jakas specjalną wiedze czy jak to jest ?

: ndz gru 02, 2007 15:09
autor: chodorek1981
czyli spraw wyjasniona ,ja mam czujniki na jeden wtyk starszy golf ,po 1989 byly na dwa wtyki,tak kat wtrysku ustawia sie pompą wtryskowa ale trzeba miec do tego czujnik zegarowy,wpisz w wyszukiwarce ,,kat wtrysku'' i napewno dowiesz sie duzo,wtryski odpowiadają za odpowiednie rozpylenie paliwa,a kat za odpowiednie podanie tego paliwa na wtryski to tak w skrocie :grin: ,masz z lewej strony pod kierownica taka dzwignie wysuwaną ,ona zmienia kat wtrysku i podnosi obroty jak jest silnik zimny zeby lepiej odpalal

: ndz gru 02, 2007 15:14
autor: muchaq
aha :) no to widzisz chyba sie umowie w zakrzewie (podobno tam dobrze robią) na ustawienie tego kąta. Bo bylem w tucholi (kojrzysz?) i dupki mi mowili ze tam nie ma kata wtrysku.

Dzieki chodorek1981 za posiwconny czas.

: ndz gru 02, 2007 15:22
autor: chodorek1981
niema sprawy,wiesz mechanicy to taki specyficzna grupa zawodowa,wyrozniajaca sie umiejetnoscia wmawiania klientom roznych rzeczy,niekoniecznie prawdziwych ,a tutaj o swoim golfie dowiesz sie wszystkiego jak dobrze poszukasz,

: ndz gru 02, 2007 15:39
autor: muchaq
chodek1981 masz racje ale niektorzy sa ok tylko ciezko na nich trafic. Samochod mam od 3 tygodnii i mase problemów z nim :) Napewno Ci odpisze czy to bylo to czy nie :)

A nie orjentujesz sie ile moze kosztowac taka przyjemnosc ?

: ndz gru 02, 2007 15:44
autor: chodorek1981
mysle ze ok 60zł,ja u siebie ustawialem w lipcu i tyle zawolali w serwisie boscha,bo odpalal troszke ciezej jak byl cieply,po ustawieniu kata pali na dotyk czy zimny czy cieply,tylko musi to robic ktos kto sie na tym zna,

[ Dodano: 02 Gru 2007 14:45 ]
a znalesc dobrego mechanika teraz to jak poszukiwanie 18-letniej dziewicy hehehe

[ Dodano: 02 Gru 2007 14:49 ]
a jak ci pali zimny,bo mi jeszcze dobrze niezakreci rozrusznik i chodzi silniczek

: ndz gru 02, 2007 16:04
autor: muchaq
U mnie jak jest cieply i zagrzeje swiece to tak samo jak u Ciebie tyle ze na zimnym musze troche go pokrecic nawet jak swiece zagrzeje

: ndz gru 02, 2007 16:13
autor: chodorek1981
jak go dopalasz to wyciagasz tą dzwignie (przyspieszacz) pod kierownicą ?,swiece moga slabo juz grzac,rozrusznik troszke slabiej krecic,slabsza kompresja,aku niedoładowany i to wszystko jak sie do kupy posklada to potem ciezej odpala,sprawdz sobie jeszcze jak silnik bedzie pracowal to wyjmnij bagnet i zobacz czy czasem spaliny sie tamtedy niewydostaja,