Ładowanie - koniec nerwow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ładowanie - koniec nerwow

Post autor: tursky » sob gru 01, 2007 14:58

Panowie: wymieniony regulator napiecia ze szczotkami (ten drozszy), naciagniety pasek, kontrolka od ladowania sie nie swieci, na wolnych obrotach bez odbiornikow pradu ladowanie ok 12 V, ze swiatlami 11.6 V. Co moze byc przyczyna? czasami sie zdarza ze ladowanie jest wzorowe na jakies 5 minut, potem juz znow sie psuje. Po 100 metrach nie mozna juz go odpalic bo akumulator jest wyczerpany. Zglosic sie do elektryka?



Awatar użytkownika
ŁukaszMan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: czw gru 07, 2006 19:05
Lokalizacja: Byczyna/OPOLSKIE
Kontakt:

Post autor: ŁukaszMan » sob gru 01, 2007 15:48

A uzwojenia alternatora nie są przepalone?? jesteś pewien,że wirnik jest dobry??



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob gru 01, 2007 15:58

a jak dodajesz gazu zaczyna sie zarzyz ladowanie?jesli tak to diody padly



Awatar użytkownika
maxgt
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 590
Rejestracja: sob lis 12, 2005 18:42
Lokalizacja: Gdynia
Auto: mk4 2.8 4m, lupo
Silnik: BDE
Kontakt:

Post autor: maxgt » sob gru 01, 2007 16:00

ja wymieniłem wszystkie kable pod maska i regulator napiecia i ładowanie mam przy włączonych światłach 13,8 jezli wymieniłeś regulator i masz kable w miare to pozostaje tylko alternator



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » sob gru 01, 2007 16:00

Najprawdopodobniej cos jest nie tak z uzwojeniem alternatora tak jak kolega wyżej napisał lub coś z diodami prostowniczymi niedawno też miałem taki problem nie pomogła wymiana szczotek i regulatora dopiero zmieniłem cały alternator na drugi teraz ładowanie mam na poziomie 14,2-14,4V i nie mam problemów z odpalaniem


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

robertrog
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: sob gru 01, 2007 10:16
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Kontakt:

Post autor: robertrog » pn gru 03, 2007 11:35

jest jeszcze taki element na wirniku po którym szczotki pracują ,one też z czasem się wyciera to się komutator nazywa ,może tu jest problem



Awatar użytkownika
Dyziu14021991
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: czw lis 22, 2007 18:38
Lokalizacja: Rosnowo/Koszalin
Kontakt:

Post autor: Dyziu14021991 » pn gru 03, 2007 11:55

Moze masz zasniedziale przewody albo zle przywieraja a jak nie to to chyba raczej diody najlepiej jak bys go calego rozebral i posprawdzal po kolei


RAJEK


[img]http://images30.fotosik.pl/156/d42d884289b89218.jpg[/img]

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pn gru 03, 2007 12:00

jak masz taki problem z alternatorem to rozbierz go dokładnie , ma Ci zostać stojan z trzema drutami oraz wirnik z pierścieniami ślizgowymi , nazwanych przez kolege komutatorem , musisz miec miernik do paru megaomów , sprawdż przejscie miedzy drutami stojana , każdy z każdym , ma byc przejscie , potem każdy drut do metalowego szkieletu stojana , ma być zero , to samo robisz z twornikiem , tylko tu miedzy pierścieniami ma być przejście , a miedzy pierścieniem a ośką zero , jak masz wszystko ok to teraz stojan i twornik do piekarnika na 15 minut , temperatura 60 70 stopni , i te same pomiary na gorącym , bo bywa tak że zimny jest ok a po nagrzaniu ma przebicie , pierścienie twornika jak masz wyrobione niewiele to przetocz , jak dużo to wymień , da sie kupić i wymienić , jak masz altek Valleo to od razu je wymien bo toczyc sie nie da , są za cienkie , potem sprawdż diody do wzbudzenia są trzy małe schowane w mostku prostowniczym , zamiennik to 1N4007 po 30 groszy za sztuke , prostownicze , jest ich 6 sztuk , padają bardzo rzadko



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 162 gości