Strona 1 z 3

Pobor energii z akumulatora w spoczynku

: czw lis 29, 2007 19:43
autor: danioo
Panowie ile powinny pobierać z akumulatora urządzenia w spoczynku??
U mnie jest niewielki iskrzenie jak dotykam klemą do akumulatora.

: czw lis 29, 2007 19:49
autor: woytasss_81
W momencie jak podłączysz kleme to zaiskrzy, ale to tylko jest przez ułamek sekundy, później to śladowe ilosci prądu płynie. Możesz nawet w szereg wpiąc amperomierz (miliamperomierz) zgasic nawet światełko w środku i zmierzyc. Jedynie co pobiera prąd to alarm w spoczynku, jeśli jest. Zmierz to zobaczysz około 20-30 mA to jest ok

: czw lis 29, 2007 19:57
autor: Paweł Marek
woytasss_81 pisze: alarm w spoczynku,
własnie uzbrojony często pobiera więcej, to jeszcze zależy od paru rzeczy typu czujniki dodatkowe i sposób podlączenia blokady. W każdym razie warto sprawdzić pobór również przy uzbrojonym alarmie (trzymając wciśniętą krańcówkę klapy)

: czw lis 29, 2007 19:59
autor: danioo
Nie mam alarmu, a amperomierz w mierniku mi sie sp********.
Nie mam nawet czym tego zmierzyć jasny gwint.

: czw lis 29, 2007 20:02
autor: woytasss_81
A kolega ma jakiś problem z odpalaniem, słabo trzyma akumulator, rozładowuje sie na postoju?

: czw lis 29, 2007 20:05
autor: danioo
Ano mam problemy, zwłaszcza z odpalaniem po nocy lub jak postoi dłużej to nie zakręci za pierwszym razem i zresetują się zegarek i trip w liczniku.
Szukam przyczyny rozładowywania się "bateryjki". Może mam coś z instalacją i tak sie dzieje,a może już akku się zużył, a może alternator niedoładowuje?? W każdym bądź razie nie mam czym zmierzyć prądu nawet bo mi padł amperomierz w mierniku.

: czw lis 29, 2007 20:13
autor: tomasz369
Witam

Sprawdź także ładowanie !!!
Może to wina alternatora?
Mam podobny problem i nadal nierozwiązany

Pozdrawiam

: czw lis 29, 2007 23:15
autor: Gitner
PRECYZUJ TEMATY !!!!!!

: czw lis 29, 2007 23:27
autor: Jozef
Jeśli miałbyś możliwość to pożycz jakiś aku i spróbuj czy odpalanie będzie ok'. W ciągu dnia odpalasz bez problemu?

: czw lis 29, 2007 23:35
autor: Młoda
Ano mam problemy, zwłaszcza z odpalaniem po nocy lub jak postoi dłużej to nie zakręci za pierwszym razem i zresetują się zegarek i trip w liczniku.
bierz aku do domu i nakarm go prądem przez dobę :bajer: Ja tak miałam, ze mi liczniki sie wyzerował razem z zegarkiem, miał problem z odpaleniem tzn dłużej musiał być kręcony, poszedł na dobę pod prąd w domu i jest gut ;)

Druga przyczyna może byc taka, ze aku już ma swój wiek i ścianki grodziowe mogą mieć problemy z trzymaniem elektrolitów, które mogą sie mieszać a tym samym rozładowywać aku ... Tak czy siak bierz aku do domu i go podładuj ;)

: czw lis 29, 2007 23:41
autor: danioo
Jozef pisze:Jeśli miałbyś możliwość to pożycz jakiś aku i spróbuj czy odpalanie będzie ok'. W ciągu dnia odpalasz bez problemu?
za trzecim razem zazwyczaj odpali ale tak jak pisałem reset musi byc.

: pt lis 30, 2007 03:09
autor: SławekUKF
Sprawdź sobie czy coś faktycznie nie ciągnie prądu moze to być nawet uszkodzone radio w samochodzie

: pt lis 30, 2007 14:03
autor: tsobanski
Mam identyczny problem w swoim aucie , z tym ze jest to Golf II. Coś " podbiera" prąd z akumulatora. W stanie spoczynku - tzn odłączone wszystko co niefabryczne ( radio ,alarm itp ), wyłączone światła , kluczyki wyjęte ze stacyjki pozamykane wszystkie drzwi ( żadnego oświetlena wewnętrznego ) , pobór prądu wynosi ok 1,2 A . W przypadku odłaczenia wszystkiego jak wcześniej wymieniłem jedynym elementem pobierającym prąd jest ( powinien być) zegarek w tablicy wskaźników, ale to jego zapotrzebowanie nie powinno być wyższe niż jakieś 50 - 100 mA . Dziś sprubuję podłaczać poszczególne obwody wyjmując poszczególne bezpieczniki żeby spróbowac zlokalizowac to coś co zżera mi tyle rądu - dam znać jak coś się uda zlokalizować.