Strona 1 z 1

Skrzynia biegów - dylemat

: śr lis 28, 2007 21:24
autor: Andrzej1963
Mam do Was pytanie odnośnie skrzyni-biegi wchodzą b. ładnie ,ale na 5 biegu sobie "pogwizduje".Powiedzcie co jest tego powodem i czy jest jakiś sposób aby była cicha. (na pozostałych biegach jest cisza.

: śr lis 28, 2007 21:31
autor: dziejo
Andrzej1963 pisze:,ale na 5 biegu sobie "pogwizduje"
n przy wlaczaniu czy podczas jazdy na 5 ???

: śr lis 28, 2007 21:33
autor: miś fazi
albo koło piątego biegu , albo zespól synchronizatora tego biegu , masz to wszystko pod pokrywą piątego biegu , do wymiany nie trzeba rozbierać skrzyni , tylko zdjąć dekiel piątego biegu , oczywiście skrzynie najlepiej wyjąc

: śr lis 28, 2007 21:45
autor: tomyart
miś fazi pisze:albo koło piątego biegu , albo zespól synchronizatora tego biegu
albo oleju jest mało :chytry:

: śr lis 28, 2007 22:03
autor: Andrzej1963
dziejo, podczas jazd na 5,ale dziwne jest że zanika powyżej 110km/h

: śr lis 28, 2007 22:06
autor: tomyart
kolego, sprawdź poziom oleju, to nic nie kosztuje a najczęściej jak brakuje oleju to zaczyna najpierw wyć na 5

: śr lis 28, 2007 22:07
autor: Andrzej1963
miś fazi, rozumiem,że wg Ciebie do wymiany koło 5 lub synchronizator? A jeszcze występuje taki stuk przy ruszaniu i zmianie biegów jak szybciej puszczam sprzęgło,tak jakby był luz przy łączeniu półosi. To skrzynia dopiero założona-kupiłem ją jak mi się moja rozleciała,miała być idealna,ale chyba jednak nie jest.....

[ Dodano: 28 Lis 2007 21:10 ]
tomyart, wlewałem bo skrzynia dopiero była zakładana i oleju nalałem,aż się wylewało. Ale możliwe jest,że jak zaczeła pracować to pociągneła do różnicówki na przykład i może być mało?

[ Dodano: 02 Gru 2007 20:28 ]
miś fazi, A oczywiście z innej,dobrej skrzyni-myślę o tej mojej wcześniejszej co się uszkodziła (piątka była ok)można by było zaadoptować to koło piątego biegu i/lub synchronizator? I jeszcze jedno wyjąć z tej poprzedniej nie problem bo jest na wierzchu,natomiast dało by się te w/w części przełożyć do tej w samochodzie bez wyjmowania jej z auta?

: pn gru 03, 2007 11:16
autor: miś fazi
luz nie koniecznie musi być z półosi , może być luz na różnicowym , wystarczy jak ktoś wymieniał jakie kolwiek łożysko na wałku wyjściowym a nie dobrał odpowiedniej podkładki i już będzie problem , masz tu fotki jak wygląda zdejmowanie synchronizatora oraz koła piątego biegu , da sie to zrobic nie wyciągając skrzyni , ale ja osobiście wole wyjąc niz sie gimnastykowac

[ Dodano: 03 Gru 2007 10:21 ]
Obrazek

[ Dodano: 03 Gru 2007 10:24 ]
Obrazek

[ Dodano: 03 Gru 2007 10:28 ]
Obrazek

[ Dodano: 03 Gru 2007 10:35 ]
stuk jak ruszasz może być spowodowany uszkodzeniem tarczy sprzęgłowej , ale trudno jest cos powiedzieć na odległośc bo możliwości jest sporo , przeguby , tarcza , mechanizm różnicowy , niedokręcne koło zamachowe , nawet uszkodzona poduszka pod silnikiem lub skrzynią , a myslisz że skrzynia

[ Dodano: 03 Gru 2007 10:40 ]
oczywiście da sie pozamieniać części , tylko koła zębate muszą byc wymieniane parami , a synchronizator albo nowy , albo ten co wspólpracowal z danym kołem

: pn gru 03, 2007 17:50
autor: Andrzej1963
miś fazi, Dzięki za fotki odnośnie synchronizatora i koła 5-tego biegu,natomiast jeżeli chodzi o stuki to niestety zostaje tylko problem w skrzyni bo: przed wymianą poprzedniej uszkodzonej skrzyni (jak jeszcze była dobra) nie było żadnych stuków,a po drugie przy okazji wymiany skrzyni wymieniłem na nowe również sprzęgło,a wszystkie połączenia zostały poskręcane jak należy.Co do czyjejś ingerencji w skrzynię wydaje mi się to też mało prawdopodobne,gdyż auto z którego ona pochodzi zostało niedawno sprowadzone z Niemiec,a wątpie żeby ktoś tam bawił się w jakąś naprawę (przebieg auta 175 tys. był),ale oczywiście mogę się mylić. No i problem pozostaje,a gdzie jest przyczyna-trudno wyczuć. Pozdrawiam.