Strona 1 z 1

uszczelka pod głowica??

: śr lis 28, 2007 18:31
autor: zelu
więc tak - ostatnio zaczęlo mnie to zastanawiać czy czasem nie mam uszczelki do wymiany -objawy
- zamarzający parownik
- auto bardzo kopci co prawda białym dymem, dodatkowo wyrzuca co dziwne coś w rodzaju sadzy ( silnik 1,8 AAM)
- ubywający płyn chłodniczy
- duże spalania, przy jedzie emeryta 13 l lpg

zastanawiam sie czy uszczelka nie poszła gdzies w okolicach kanału cieczy chłodzącej , i nie dostaje sie jakimś cudem do komory spalania przez co ubywa płynu chłodniczego, nast płyn plus paliwo to wieksze spalanie a wydostający się płyn to wlasnie ten mega dym z rury wydechowej

Gdyby olej wpadal do pluny bądz odwrotnie diagnoza prosta, a jak to potwierdzić w takim przypadku ?:)

: śr lis 28, 2007 18:41
autor: agrala
moze masz zapchany wezyk pomiedzy zbiorniczkem a chlodnica lub kruciec w zbiorniczku lub w chlodnicy.
Jezeli spala plyn to powinien byc slodki zapach z tlumika. Wydaje mi sie ze mierzac cisnienie na tlokach powinno pokazac czy uszczelka jest dobra. Gdy jest uszkodzona uszczelka to bardzo twardnieja weze od wody.
Nie wywala ci plynu przez korek w zbiorniczku?

: śr lis 28, 2007 18:43
autor: zelu
nie płynu nie wywala ,chyba ze wleje go ponad max

: śr lis 28, 2007 18:53
autor: agrala
jezeli nie wywala plynu i nie ma nigdzie wyciekow to raczej uszczelka, chociaz moze tez byc peknieta glowica

: śr lis 28, 2007 19:05
autor: zelu
wydaje mi sie ze Twoje 2 posty wzajemnie sobiee przeczą

: śr lis 28, 2007 19:13
autor: agrala
myslisz tak bo napisalem czy nie wywala ci plynu.
Chodzilo mi o to ze moze byc korek walniety i leci przez niego

: śr lis 28, 2007 19:33
autor: -pawlo111
Zelu to ze ci wywala z rury to normalka w zimie przy LPG bo gaz sie skrapla w rurze i przez to wiecej dymu jest.

Jest jedna prosta metoda. Odkręc korek ze zbiorniczka i zagrzej autko i zobacz do zbiorniczka czy nie widać bulek powietrznych.

Spalanie 13l gazu to norma teraz. Mi palil i 15 w tym czasie a w lecie wiadomo mniej.

No i sprawdz kruciec wodny taki plastykowy z węzami bo one lubia puszczac wode i przez to moze ubywać. Najlepiej mieć garaż i zobaczyc rano czy nie ma mokro pod silnikiem...

: śr lis 28, 2007 19:36
autor: zelu
dzieki Pawlo :)
wiec kruciec juz wymieniłem bo faktycznie puszczał ,ale i tak jak jeszcze sucho bylo plamy jakeis pod silnikiem zostawały i to spore tylko nie umiałem zlokalizowac wycieku -teraz troche zazimno na grzebanei pod maska bez rękawiczek bo garazu nie mam a w tamte rejone tylko organoleptycznie:P
wiec pytam o objawy tej usczelki :)

: śr lis 28, 2007 19:42
autor: agrala
ten kruciec ktory wychodzi z silnika od strony skrzyni mozna zle zalozyc i znowu bedzie lecialo (u mnie tak bylo)
Ile ubywa ci tego plynu? Jezeli bylaby uszkodzona uszczelka to gdy jest zimny to powinien przerywac. Zadko kiedy uszczelka pod glowica uszkadza sie w ten sposob ze tylko plyn wlatuje na tloki a do oleju nie

: śr lis 28, 2007 19:44
autor: -pawlo111
Ale to sobie zobacz. Odkręc korek ze zbiorniczka i zagrzej autko i zobacz do zbiorniczka czy nie widać bulek powietrznych. Poswiec latarka czy cos i jak sa buleczki to uszczelka do roboty

: śr lis 28, 2007 21:00
autor: zelu
Dzięki Panowie -dam znac:)