Niesprawny regulator napiecia a pobor pradu na postoju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Niesprawny regulator napiecia a pobor pradu na postoju
Witam
Czy niesprawny regulator napięcie może pobierać prąd z akumulatora podczas postoju samochodu?
Pozdrawiam
Czy niesprawny regulator napięcie może pobierać prąd z akumulatora podczas postoju samochodu?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lis 28, 2007 16:47 przez tomasz369, łącznie zmieniany 1 raz.
Pobierac nie moze, bo nie jest odbiornikiem, natomiast tak jak kazde niesprawne urzadzenie podpiete do instalacji elektrycznej moze powodowac zwarcia, w skutek czego moze rozladowac sie akumulator. Najczesciej uszkodzony regulator objawia sie za malym napieciem ladowania akumulatora, lub za duzym. Wtedy uszkodzone lub zuzute sa juz jego szczotki. Natomiast czasami dochodzi do przepalenia regulaotora, wskutek jego zardzewienia, ale wtedy woda musialaby wnikac pod obuwode regulatora.tomasz369 pisze:Czy niesprawny regulator napięcie może pobierać prąd z akumulatora podczas postoju samochodu?
Może od początku.
Zauważyłem że mój akumulator w "magicznym oku" pokazuje kolor czarny. Zmierzyłem napięcie ładowania i było niecałe 14V, pojechałem do "fachowca" a on na to że wszystko jest ok i tyle. Zmierzył mi czy mi nic nie pobiera prądu i wyszło że nic. Ten samochodu używam tylko w weekend i jak mierzę mu napięcie po tygodniu w garażu to ma niewiele ponad 12V, a jak odłączyłem akumulator na tydzień i zmierzyłem ponownie to miałem 12,5V.
Stąd moje pytanie czy regulator może powodować rozładowanie akumulatora.
Pamiętam jak kiedyś mierzyłem napięcie tak dla sprawdzenia i miałem 14,4V i było wszystko ok.
Po odkręceniu regulatora szczotki maja około 6 mm. Podejrzewam że poprzedni właściciel próbował wymienić regulator ale mu nie poszło bo była obrobiona śrubka od regulatora i nie mogłem tego odkręcić, ale dałem rade.
Czy moje problemy rozwiąże wymiana regulatora?
Pozdrawiam
<<dzieki za zainteresowanie moim problemem>>
Zauważyłem że mój akumulator w "magicznym oku" pokazuje kolor czarny. Zmierzyłem napięcie ładowania i było niecałe 14V, pojechałem do "fachowca" a on na to że wszystko jest ok i tyle. Zmierzył mi czy mi nic nie pobiera prądu i wyszło że nic. Ten samochodu używam tylko w weekend i jak mierzę mu napięcie po tygodniu w garażu to ma niewiele ponad 12V, a jak odłączyłem akumulator na tydzień i zmierzyłem ponownie to miałem 12,5V.
Stąd moje pytanie czy regulator może powodować rozładowanie akumulatora.
Pamiętam jak kiedyś mierzyłem napięcie tak dla sprawdzenia i miałem 14,4V i było wszystko ok.
Po odkręceniu regulatora szczotki maja około 6 mm. Podejrzewam że poprzedni właściciel próbował wymienić regulator ale mu nie poszło bo była obrobiona śrubka od regulatora i nie mogłem tego odkręcić, ale dałem rade.
Czy moje problemy rozwiąże wymiana regulatora?
Pozdrawiam
<<dzieki za zainteresowanie moim problemem>>
tez o tym pomyslalem ze aku juz sie konczy, jest na to sposob pojechac do sklepu gdzie sprzedaja aku i poprosic o sprawdzenie go (musi on posiadac tabliczke z danymi technicznymi) inaczej nie da sie go sprawdzic
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
No trochę inaczej, można aku sprawdzic dokonując pomiaru gęstości elektrolitu, chyba że jest on bezobsługowyT.O.B.I. pisze:tez o tym pomyslalem ze aku juz sie konczy, jest na to sposob pojechac do sklepu gdzie sprzedaja aku i poprosic o sprawdzenie go (musi on posiadac tabliczke z danymi technicznymi) inaczej nie da sie go sprawdzic
valerio
Jeżeli regulator robi zwarcie to jak wszystko co zwiera może rozładować akumulator. Czy nie możesz przy wyłączonym zapłonie rozpiąć jednej klemy akumulatora, podpiąć się amperomierzem pomiędzy klemę a akumulator i zmierzyć pobór prądu? (oczywiście zmieniając wartości od największej do najmniejszej). Wtedy będziesz wiedział na 100% czy masz jakieś przywarcie w instalacji i czy masz przy wył zapłonie pobór prądu.
valerio
dobrze kolega pisze musisz sprawdzic pobor pradu na postoju, jak bedzie duzy to bedziesz szukal wypinajac bezpieczniki, a regulator zostaw narazie w spokoju, moze pali sie lampka w bagazniku
[ Dodano: 29 Lis 2007 14:11 ]
a propo aku jest opcja ze trafiles na feler trzeba to sprawdzic, i musisz to zrobic szybko bo jak zalatwisz akumulator to pozostaje jeszcze gwarancja (3 latka)
[ Dodano: 29 Lis 2007 14:11 ]
a propo aku jest opcja ze trafiles na feler trzeba to sprawdzic, i musisz to zrobic szybko bo jak zalatwisz akumulator to pozostaje jeszcze gwarancja (3 latka)
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości