jetta 1.8 GX wywala plyn z zbiornika wyrownawczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

jetta 1.8 GX wywala plyn z zbiornika wyrownawczego

Post autor: esio10 » wt lis 27, 2007 15:22

witam mam problem otoz jakis czas temu plyn z chlodnicy mi wyciekał z pompy wody, po czym zjawisko ustapilo... dolalem wody do zbiornika wyrownawczego i odczekalem jakis czas z otwartym korkiem az sie uklad odpowietrzy ( bo nie zauwazylem , i nie wiem w ktorym miejscu i czy wogole sa , zaworki odpowietrzajace) i od tamtego czasu sobie jezdzilem autkiem... po jakims czasuie dolewalem znowu wody ale minimalnie - i co zauwazylem - z wezyka ktory idzie z chlodnicy ten cienki do zbiornika wyrownawczego nie leci w nim wogole woda... i jak odkrecilem korek z zbiornika by tam zagladnac - na pracujacym silniku to nagle wywalilo mi wode z dobre pol litra albo i lepiej , po czym przestalo i naglle zasssalo wode z zbiornika w weze po czym w zbiorniku zrobilo sie sucho,,, i dolalem wody tak by pelno bylo , i znowu dobre 5 minut ok , po czym nagle znowu erupcja i wywala mi wode z zbiornika, a z wezyka tego cienkiego jak sie nie lalo , tak nie leje , sprawdzilem juz jego droznosc i jest ok.. i sie zastanawiam co moze byc i jak temu zaradzic.. jak narazie to robie tak ze wlewam wode do zbiornika i zakrecam korek i jezdze... na czujniku w aucie pokazuje temerature w normie czyli tak 1/2 a czasem to tak 2/3 - prosze o pomoc - co zrobic by woda miala normalny obieg i nie wywalało jej z zbiornika po odkreceniu...



Marioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1163
Rejestracja: czw sty 26, 2006 13:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Marioo » wt lis 27, 2007 16:14

Jezeli silnik jest nagrzany i odkrecisz korek to zawsze ci wywali plyn,



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lis 27, 2007 16:46

Albo jest tak dlatego że masz dużo wody która ma nizszy stopień wrzenia i łatwiej paruje niż normalny płyn chłodzący, albo masz zapowietrzony układ z przyczyn takich jak niedrożny króciec wężyka o którym piszesz, albo (odpukać) padla uszczelka pod głowicą. Wywalania płynu w dużej ilości nawet na gorącym silniku (o ile powoli odkręcasz korek i ostrożnie) nie ma prawa być. Jest tak jeśli jest gdzierś bania powietrzna w ukladzie, ściśnięta prtzez ciśnienie płynu a potem nagle się rozpręża po odkręceniu korka i wypych płyn.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » wt lis 27, 2007 18:32

wlasnie ze nie zawsze wywala.. wezyk ten cienki jest drozny, a co do tego ze uklad zapowietrzony- to jak go odpowietrzyc w GX-ie?? sa jakies zaworki ? a co do uszczelki pod glowica to moze byc calkiem mozliwe bo cos mokrawo wokol niej jest- takie zapocenie i czasem jak jest zimno i jade i deptam po wysokich obrotach to delikatnie sie zapala kontrolka cisnienia oleju, ktos mi wlasnie powiedzial aby termostat wymienic a potem uszczelke pod glowica..



msokolek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 23:42
Lokalizacja: WE

Post autor: msokolek » wt lis 27, 2007 18:45

miałem podobne objawy
kolego sprawdz najpierw korek przy zbiorniczku wyrównawczym czy sie nie zacina, u mnie jak sie zacinał to mi przy pompie wodnej rozpieło układ chłodzenia.
a jak masz gorący silnik to w nagrzewnicach masz ciepłe powietrze czy zimne ??
korek ok 20 zł kosztuje i to na tyle :grin:


Oświetlenia, doradzę, załatwię......

może się przydam

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » wt lis 27, 2007 20:08

jak sie silnik zaczynna grzac to leci cieple powietrze z nawiewu. odpialem dzis gruby waz przy chlodnicy i byla w nim goraca woda, wentylator sie kreci , ale nie podaje wody przez ten cienki wezyk - wiec co ma korek z zbiornika do tego , jak nawet przy odkreconym zbiorniku powinna woda sie lac na skutek obiegu wody, a ze cos blokuje go - czyli cos powoduje ze nie ma obiegu to wode zassysa na skutek otwarcia sie duzego obiegu, a zamyka sie na i wypycha na skutek krotkiego obiegu - tak mi sie wydaje - tylko co jest przyczyna ze nie ma obiegu ?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lis 27, 2007 21:21

esio10 pisze:tylko co jest przyczyna ze nie ma obiegu
masz jeszcze do sprawdzenia pompę, jak wyjmiesz termostat to palcem i wzrokowo ocenisz stan jej wirnika, czy łopatki całe i czy nie okręcił sie wirnik na osi

[ Dodano: Wto Lis 27, 2007 8:22 pm ]
i woda z cienkiego wężyka nie musi się lać jak już termostat jest otwarty na gorącym, na zimnym na pewno powinna.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
szyninho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 10, 2007 16:17
Lokalizacja: Wschowa
Kontakt:

Post autor: szyninho » śr lis 28, 2007 12:40

wymien pierw termostat tez tak ostatnio mialem..caly czas musialem dolewac..mialem nowy termostat!ale jak kupisz to musisz kupic firmy WAHLER bo jak kupisz inny to tamte 9 na 10 termostatow sa od razu do wyrzucenia po zalozeniu!dopiero pozniej wez sie za wymiane uszczelki..termosat kosztuje ok28zl a uszczelka u mechanika ok 500zl :goof: wiec radze najpierw termostat!pozdrawiam mi teraz chodzi bez zarzutu a tez chcialem wymieniac uszczelke..uszczelke mozesz wymieniac wteduy gdy Ci mocno olej ucieka ale widzisz go w tym zbiorniczku wyrownawczym ze jest tlusto! :grin: :bigok:


[url=http://imageshack.us][img]http://img141.imageshack.us/img141/2262/szyninhofq0.png[/img][/url]

esio10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 365
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 13:04
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: esio10 » śr lis 28, 2007 15:47

nie ma sladow tlustych, nie widac by silnik dymil na bialo - jest ok



Awatar użytkownika
-pawlo111
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 902
Rejestracja: wt lip 18, 2006 10:44
Lokalizacja: Kolbuszowa RKL- Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: -pawlo111 » śr lis 28, 2007 19:42

szyninho pisze:le jak kupisz to musisz kupic firmy WAHLER bo jak kupisz inny to tamte 9 na 10 termostatow sa od razu do wyrzucenia
z tym sie nie zgadzam ja mam inny i działa.

Jak sprawdzic czy to uszczelka? a no odkrec korek od zbiorniczka i zapal autko i niech sie zagrzeje i zobacz do zbiorniczka czy nie widac bulek)baniek powietrznych_ jak sa to uszczelka do roboty.


mkII GTI 112ps
mkII GTI 107ps
mkII GTD 82ps
b4 2.6 V6 150ps
Ibiza 6K Cupra 150ps
ibiza 6K2 TDI 150ps
corrado ABF 150ps
A3 TDI 110+
toledo 2 TDI 90+++
MKII GT

Awatar użytkownika
szyninho
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 10, 2007 16:17
Lokalizacja: Wschowa
Kontakt:

Post autor: szyninho » śr lis 28, 2007 23:22

-pawlo111 pisze:z tym sie nie zgadzam ja mam inny i działa.
napisalem ze 9 na 10..moze trafiles na dobry.. :bajer:


[url=http://imageshack.us][img]http://img141.imageshack.us/img141/2262/szyninhofq0.png[/img][/url]

RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » śr lis 28, 2007 23:33

szyninho pisze:uszczelke mozesz wymieniac wteduy gdy Ci mocno olej ucieka ale widzisz go w tym zbiorniczku wyrownawczym ze jest tlusto! :grin: :bigok:
nie prawda, to jeden z przypadków jakie są
bo nie często spotkałem się z wpływaniemoleju do układu chłodzenia,
częściej woda uciekała w układ spalania ...
a to też wcale nie musi być mocno i dobrze widoczne z rury ...
bo jak idzie niewielka ilość to wcale pary z rury nie widać
wszystko zależy jak rozszczelni się uszczelka ....
-pawlo111 pisze:Jak sprawdzic czy to uszczelka? a no odkrec korek od zbiorniczka i zapal autko i niech sie zagrzeje i zobacz do zbiorniczka czy nie widac bulek)baniek powietrznych_ jak sa to uszczelka do roboty.
esio10 jeszcze można sprawdzać bez odkręcania korka,
złapać za węże jak są fest kamienno twarde, to uszczelka do wymiany


remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)

Sharan - AFN

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 299 gości