Strona 1 z 2
Zmieniać olej na mineralny czy nie ??
: pn lis 26, 2007 00:39
autor: patryk_wey
Witam!!
Posiadam Golfa III 1,4 z gazem. Ma nakręcone 260 tys. km i wlewam mu olej półsyntetyk.
Musze mu niestety dolewać ok. 1 litra oleju na 2000 km i mam takie pytanie.
Czy zmiana oleju na mineralny pomoże coś?? Chciałbym żeby brał tego oleju trochę mniej albo najlepiej wcale.
Przy 200 tyś. wymieniałem mu pierścienie.
Dzięki z góry za dobrą poradę!
Pozdrawiam
: pn lis 26, 2007 00:51
autor: tadix
Nie wiadomo w jakim stanie jest ten silnik.. Pisales ze były pierscienie..No na pewno minerał nie zaszkodzi slnikowi, który już ma troche przejechane. Może uszczelni i w efekcie nie bedzie palił tak dużo oleju..
: pn lis 26, 2007 01:21
autor: souler
lejesz 5 litrow na 10kkm kilometrow i oczekujesz, ze po zalaniu minerala bedzie mniej bral? przy dobrych wiatrach bedzie bral 4 litry. silnik zlom
: pn lis 26, 2007 01:30
autor: To_mas
patryk_wey pisze:Musze mu niestety dolewać ok. 1 litra oleju na 2000 km
patryk_wey pisze:Chciałbym żeby brał tego oleju trochę mniej albo najlepiej wcale.
to wymień silnik albo zrób dobry remont :// niestety takie ilości jak połyka to juz przesada ://
: pn lis 26, 2007 01:48
autor: Kisiel
zawsze to lepiej remont, potem wiadomo na czym sie stoi, uszczelniacze, pierscienie, uszczelka pod glowica itd....
patryk_wey, a mzoe masz bardzo duze wycieki tez??? tzn mozliwe jest zeby az tyle silnik bral, ale zwiekszac te "zuzycie" moga miec wycieki, wyeliminowales je???
co do remontu to bylo setki tematow co dokladnie robic itd.....
: pn lis 26, 2007 01:52
autor: patryk_wey
Przy zmianie pierścieni wymieniałem wszystkie uszczelki i silnik jest suchy, teraz musze podjąć decyzje czy lepiej zrobić remont czy kupić "nowy" silnik.
: pn lis 26, 2007 01:57
autor: Doktor02
ja mam silnik 1.8 genzyna brał około takiej samej ilości oleju a teraz od wymiany do wymiany nic nie dolewam ale tez nikt nie powiedział że to samo jest i w tym przypadku
: pn lis 26, 2007 02:00
autor: patryk_wey
doktor02 robiłeś remont? co robiłeś przy silniku? wydaje mi sie że sama wymiana pierscieni uszczelniaczy i uszczelek to moze byc za mało. słyszałem o szlifowaniu głowic, Daje to coś ?
: pn lis 26, 2007 02:03
autor: Doktor02
wymieniłem uszczelniacze na zaworach przy okazji cały remont głowicy
: pn lis 26, 2007 02:08
autor: patryk_wey
no to raczj też robie remont. Jesli u Ciebie nic już nie bierze to u mnie powinno też tak być.
A co sądzicie o oleju. Przy tym przebiegu po remoncie lepiej pozostać przy półsyntetyku?
: pn lis 26, 2007 02:13
autor: Doktor02
zalej go mineralnym 260 tyś. przejechane to już jest spory przebieg
: pn lis 26, 2007 12:16
autor: krzysiek82
Jedz na pomiar kompresji oraz zrób próbę olejową, mechanik Ci powie wtedy czy pierścienie poszły się walić czy może raczej uszczelniacze zaworów do wymiany.
: pn lis 26, 2007 14:46
autor: Kisiel
patryk_wey pisze:A co sądzicie o oleju. Przy tym przebiegu po remoncie lepiej pozostać przy półsyntetyku?
jak najbardziej
patryk_wey pisze:co robiłeś przy silniku? wydaje mi sie że sama wymiana pierscieni uszczelniaczy i uszczelek to moze byc za mało. słyszałem o szlifowaniu głowic, Daje to coś ?
bylo na forum sporo na ten temat, poszukaj, oczywiscie ze przy wymianie uszczelki pod glowica trzeba ja wczesniej splanowac
: pt lis 30, 2007 17:30
autor: krzysiek82
Oczywiście że trzeba zrobić szlif i potem dopasować pod to pierścienie. Inne rozwiązania to dłubanie w głównie za przeproszeniem. Robi sie raz a dobrze
Odrazu przy okazji panewki warto wymienić. Reasumując warto czasami wydać więcej za jednym razem żeby potem nie wpadać w koszty ponownie.