Zmieniać olej na mineralny czy nie ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

patryk_wey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 26, 2007 00:26
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Zmieniać olej na mineralny czy nie ??

Post autor: patryk_wey » pn lis 26, 2007 00:39

Witam!!
Posiadam Golfa III 1,4 z gazem. Ma nakręcone 260 tys. km i wlewam mu olej półsyntetyk.
Musze mu niestety dolewać ok. 1 litra oleju na 2000 km i mam takie pytanie.
Czy zmiana oleju na mineralny pomoże coś?? Chciałbym żeby brał tego oleju trochę mniej albo najlepiej wcale.
Przy 200 tyś. wymieniałem mu pierścienie.

Dzięki z góry za dobrą poradę!

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 00:41 przez patryk_wey, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tadix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 133
Rejestracja: śr kwie 27, 2005 19:32
Lokalizacja: Wa
Kontakt:

Post autor: tadix » pn lis 26, 2007 00:51

Nie wiadomo w jakim stanie jest ten silnik.. Pisales ze były pierscienie..No na pewno minerał nie zaszkodzi slnikowi, który już ma troche przejechane. Może uszczelni i w efekcie nie bedzie palił tak dużo oleju..



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lis 26, 2007 01:21

lejesz 5 litrow na 10kkm kilometrow i oczekujesz, ze po zalaniu minerala bedzie mniej bral? przy dobrych wiatrach bedzie bral 4 litry. silnik zlom :panna:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn lis 26, 2007 01:30

patryk_wey pisze:Musze mu niestety dolewać ok. 1 litra oleju na 2000 km
:panna:
patryk_wey pisze:Chciałbym żeby brał tego oleju trochę mniej albo najlepiej wcale.
to wymień silnik albo zrób dobry remont :// niestety takie ilości jak połyka to juz przesada ://



Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » pn lis 26, 2007 01:48

zawsze to lepiej remont, potem wiadomo na czym sie stoi, uszczelniacze, pierscienie, uszczelka pod glowica itd....
patryk_wey, a mzoe masz bardzo duze wycieki tez??? tzn mozliwe jest zeby az tyle silnik bral, ale zwiekszac te "zuzycie" moga miec wycieki, wyeliminowales je???
co do remontu to bylo setki tematow co dokladnie robic itd.....


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

patryk_wey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 26, 2007 00:26
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: patryk_wey » pn lis 26, 2007 01:52

Przy zmianie pierścieni wymieniałem wszystkie uszczelki i silnik jest suchy, teraz musze podjąć decyzje czy lepiej zrobić remont czy kupić "nowy" silnik.



Awatar użytkownika
Doktor02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 22, 2007 00:48
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: Doktor02 » pn lis 26, 2007 01:57

ja mam silnik 1.8 genzyna brał około takiej samej ilości oleju a teraz od wymiany do wymiany nic nie dolewam ale tez nikt nie powiedział że to samo jest i w tym przypadku


Łukasz

patryk_wey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 26, 2007 00:26
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: patryk_wey » pn lis 26, 2007 02:00

doktor02 robiłeś remont? co robiłeś przy silniku? wydaje mi sie że sama wymiana pierscieni uszczelniaczy i uszczelek to moze byc za mało. słyszałem o szlifowaniu głowic, Daje to coś ?



Awatar użytkownika
Doktor02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 22, 2007 00:48
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: Doktor02 » pn lis 26, 2007 02:03

wymieniłem uszczelniacze na zaworach przy okazji cały remont głowicy


Łukasz

patryk_wey
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn lis 26, 2007 00:26
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: patryk_wey » pn lis 26, 2007 02:08

no to raczj też robie remont. Jesli u Ciebie nic już nie bierze to u mnie powinno też tak być.
A co sądzicie o oleju. Przy tym przebiegu po remoncie lepiej pozostać przy półsyntetyku?



Awatar użytkownika
Doktor02
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: czw lis 22, 2007 00:48
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: Doktor02 » pn lis 26, 2007 02:13

zalej go mineralnym 260 tyś. przejechane to już jest spory przebieg


Łukasz

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pn lis 26, 2007 12:16

Jedz na pomiar kompresji oraz zrób próbę olejową, mechanik Ci powie wtedy czy pierścienie poszły się walić czy może raczej uszczelniacze zaworów do wymiany.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » pn lis 26, 2007 14:46

patryk_wey pisze:A co sądzicie o oleju. Przy tym przebiegu po remoncie lepiej pozostać przy półsyntetyku?
jak najbardziej
patryk_wey pisze:co robiłeś przy silniku? wydaje mi sie że sama wymiana pierscieni uszczelniaczy i uszczelek to moze byc za mało. słyszałem o szlifowaniu głowic, Daje to coś ?
bylo na forum sporo na ten temat, poszukaj, oczywiscie ze przy wymianie uszczelki pod glowica trzeba ja wczesniej splanowac


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
krzysiek82
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiek82 » pt lis 30, 2007 17:30

Oczywiście że trzeba zrobić szlif i potem dopasować pod to pierścienie. Inne rozwiązania to dłubanie w głównie za przeproszeniem. Robi sie raz a dobrze :) Odrazu przy okazji panewki warto wymienić. Reasumując warto czasami wydać więcej za jednym razem żeby potem nie wpadać w koszty ponownie.


[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 241 gości