Strona 1 z 1

nowy termostat i chyba jest cos nie tak.

: sob lis 24, 2007 19:57
autor: krzaś
witam. Wymieniłem termostat bo orginał pad.
obiawy sa takie że po zamontowaniu termostatu. silnik strasznie sie nagrzew. temp.na desce 90st. niby Ok. Węża prawie nie idzie dotknąć a jak termostat pusci to po chwili włacza sie wentylator. Obroty silnika około 910 a przedtem chodził na 950.
A najważniejsze jest to że raz na wolnych obrotach jedna swieca nie dawała iskry, podkresle że chodził wtedy na gazie.

czy tak to powinno wygladac po wymianie termostatu, a ta świeca to przypadek?

z góry wielkie dzięki.

: sob lis 24, 2007 20:30
autor: upel
Według mnie to przypadek z tą świecą i być może obroty mają prędzej jakiś związek ze świecą niż termostatem, w tym akurat Ci nie pomogę, ale wypadałoby się przyjrzeć bardziej tematowi świecy...

Jeśli chodzi o termostat to Wahler faktycznie bardzo dobra firma, ale najprędzej sprawdzić możesz wszystko w taki sposób, że jak będziesz miał całkiem zimny silnik, to weź go odpal i sprawdzaj pod maską te dwa grube węże co wychodzą z chłodnicy (nisko i wysoko), prawidłowo działający termostat powinien być wtedy zamknięty i górny wąż ma się robić ciepły a dolny nie. dolny może robić się ciepły jak górny już jest dobrze ciepły i na wskaźniku w samochodzie powinieneś mieć przynajmniej te 80 stopni (chociaż powinno być 84-87 zależy od termostatu, ale parę stopni w te czy w te nie gra większej roli... Jeśli będą oba robiły się ciepłe od razu to na pewno termostat (wówczas jest on otwarty cały czas), jeśli na dole będzie cały czas zimny mimo, że wiatrak chodzi to zgaś silnik, bo go szkoda... i też termostat (wówczas jest cały czas zamknięty). Chyba, że mogą być przypadki, że może się całkiem nie zamykać albo całkiem nie otwierać....

Zobacz jeszcze dokładnie przy jakiej temp. włącza Ci się wiatrak powinien włączyć I bieg, gdzieś koło 95 stopni, a II przy trochę ponad 100, jeśli nie schłodzi ten I bieg....
Może też oszukiwać Ci wskaźnik w Golfiku, bo np. ja podpinałem pod VAGa i było 90 stopni, a w aucie 75-80 stopni.... to też można sprawdzić, ale zobacz najpierw termostat dobrze, bo ostatnio on był wymieniany i jak nie to... to wtedy się odezwij to Ci podpowiemy co dalej robić :pub: i wszystko się sprawdzi.... chyba, że ktoś ma inny pomysł jakiś :bajer:

: sob lis 24, 2007 21:29
autor: jhosef
Termostat który kupiłeś ma parametry takie jak wymaga silnik?

Może termostat otwiera się późno bo taką ma ustawioną temperaturę przez producena i tmperatura cieczy chłodzącej jest taka że od razu załacza się wentylator.

: sob lis 24, 2007 21:50
autor: krzaś
termostat ma ustawiona temp. 87st. tak było napisane na termostacie

: sob lis 24, 2007 22:56
autor: Jozef
Nic nie piszesz czy dobrze odpowietrzyłeś układ, może masz powietrze w wężach, chłodnicy i wtedy mogą wystąpić objawy jakie opisujesz. Nie podejrzewam też, że załozyłeś termostat odwrotnie - często jest to prawie niemożliwe, jednak mechanik-amator czasem coś "wykombinuje". A jak nagrzewnica, działa poprawnie?

odp.

: ndz lis 25, 2007 13:48
autor: krzaś
układ jest odpowietrzony napewno, a termostat napewno nie jest załozony odwrotnie.
temperatura na desce [po nagrzaniu silnika pokazuje cały czas 90st niby ok.

pojade na kompa to się dowiem czy dobrze pokazuje czy zaniza
a co do ogrzewania to jest naprawde super.

: ndz lis 25, 2007 14:51
autor: Paweł Marek
krzaś, nie widzę problemu z termostatem, wszystko jest ok, obroty niższe bo temperatura prawidłowa.
Co do braku iskry to inna sprawa i pewnie musisz coś wymienić albo spróbować wyczyścić - kable itd