Strona 1 z 1

Problem ze sprzęgłem po dłuzszej zezdzie w korkach.

: czw lis 22, 2007 23:39
autor: zyraf
Witam.
Mam taki proble ze Jak jade w trasie jest wszystko ok( sprzeglo bierze wysoko, nie slizga sie) ale po dluzszej jezdzie w korkach po miescie sprzeglo bierze coraz nizej, szarpie, czasami lekko sie slizga az w koncu nawet nie ma go wcale ze albo w ogole nie mozna wrzucic biegu albo go wyciagnac. Cy to juz jest jego koniec i czeka mnie wymiana czy cos innego?? Silnik AEE
Pozdro i z gory dzieki.

: pt lis 23, 2007 14:05
autor: dziejo
wszystko na to wskazuje ze konczy sie tarcza sprzęgła
a czy jakieś hałasy wydobywaja sie ???

: pt lis 23, 2007 16:17
autor: prezesik25
Dołączę się do tematu

u mnie już rok czasu (wtedy gdy jest chłodniej) są hałasy, cośą jakby łożysko chodziło na suchuo, takie przerywane gwizdy, zaraz po odpaleniu zimnego auta. świszcze tak na wolnych (przzerywane gwizdy), a jak się rozgrzeje to jmuż nie piszczy.
W roku przejechałem tak już ok. 36 tys. km, nadal nic się nie dzieje i nie wiem, czy to łożysko oporowe się kończy, czy może coś innego. Gwizdanie nie reaguje na to czy wciskam sprzęgło, czy nie, czy jadę na biegu.

Proszę o odpowiedź.

: pt lis 23, 2007 17:11
autor: MaciejW
mialem podobnie okazala sie tarcza do wymiany juz szla po nitach prawie wiec lepiej nie czekac dlugooo :bajer:

: pt lis 23, 2007 17:35
autor: zyraf
Ale ten problem pojawia sie u mnie tylko wtedy gdy postoje dluzej w korkach i popracuje wiecej sprzeglem. Jak silnik jest zimny czy podczas jazdy w trasie wsztstko dziala bez zarzutow. rozmawialem z kilkoma osobami i powiedzialy mi ze to moze byc juz stary plyn w wspomaganiu( tylko nie wiem jak jest w golfach czy to jest ten sam co i do wspomagania czy ten sam co do serwa hamulcy czy zupelnie oddzielny jest gdzies przy skrzyni, w skrzyni. Lub "sa gdzies przecieki w silowniku".

: pt lis 23, 2007 19:27
autor: rafalbazar
A GDY SPRZEGŁO ŁAPIE NISKO TO CO WTEDY ?

: pt lis 23, 2007 19:40
autor: zyraf
jest tak ze lapie coraz nizej nizej az nie raz na chwile w ogole go nie ma. no i po chwili jest znow lepiej ale nie tak jak na poczatku.

: pt lis 23, 2007 19:57
autor: wolfzan
Myślę, że bez wymiany się nie obejdzie. U mnie też bierze wysoko. Mam ten sam silnik (na marginesie dodam, że to dosyć kłopotliwa jednostka :grrr: ). U mnie szarpie przy zmianie biegów, przy dodawaniu i puszczaniu gazu na biegu. Znajomy zdiagnozował padnięty docisk, także sprzęgło do wymiany.

: pt lis 23, 2007 21:29
autor: Jacenty80
wolfzan, czy u Ciebie są takie objawy, że jak jedziesz np. na dwójce i chcesz przełączyć na trójkę, to w momencie wciśnięcia sprzęgła jest szarpnięcie i przy puszczeniu również? Tak samo jest w momencie gdy puscisz gwałtownie z gazu i później mocniej depniesz? U mnie włąsnie takie objawy występują. Dodatkowo poszarpuje podczas jazdy na wstecznym:( Powoli zaczyna mnie to denerwować...

: pt lis 23, 2007 21:35
autor: wolfzan
Jacenty80 pisze:wolfzan, czy u Ciebie są takie objawy, że jak jedziesz np. na dwójce i chcesz przełączyć na trójkę, to w momencie wciśnięcia sprzęgła jest szarpnięcie i przy puszczeniu również? Tak samo jest w momencie gdy puscisz gwałtownie z gazu i później mocniej depniesz? U mnie włąsnie takie objawy występują. Dodatkowo poszarpuje podczas jazdy na wstecznym:( Powoli zaczyna mnie to denerwować...
Jest dokładnie jak piszesz. Nie ma tylko szarpnięcia jak wcisnę sprzęgło przed zmianą na następny bieg, tak to w każdej możliwej sytuacji gdy używam sprzęgła i gazu jest szarpnięcie.
Wkrótce wymieniam sprzęgło.