Strona 1 z 1

Szarpanie, skaczące obroty i dławienie

: śr lis 21, 2007 21:26
autor: olgasw
Witam
Jeżdżę golfen IV z 2000 roku. Silnik AKL 1595, 74kw.
Mam z nim taki problem:
Z reguly po przejechaniu rano 3 km (po poludniu ok 10km- czasem wczesniej) auto zaczyna sie dlawic. Obroty zaczynaja skakac i ciezko jest nim nawet ruszyc spod swiatel, albo przyspieszyc w czasie jazdy ... Zauwazylam ze jak obroty skacza - reflektory zaczynaja mrugac, auto nie reaguje na zwiekszenie obrotow, spod auta slychac pojedyncze gluche metaliczne dzwieki.
Raz nawet zdazylo sie ze silnik zgasl (w czasie jazdy). Czasami pomaga wylaczenie silnika i ponowne odpalenie, w miare uplywu czasu - i ten manewr nie przynosi rezultatow.
Wizyty w serwisie nie przynoszą trwalych efektow (skasowanie bledow komputera pomaga na 3 m-ce - pozniej problem wraca, a w miare uplywu czasu skakanie auta jest coraz wieksze i trudniejsze do opanowania).

W serwisie bylo juz zrobione: wymiana swiec, czyszczenie przepustnicy, wymiana termostatu, czujnika 4stykowego, przekaznika pompy paliwa, wymiana uszczelek kol.ssacego.

Diagnostyka silnika: usterka 00525 028 Sonda lambda G39 zwarcie z potencjalem plus usterka sporadyczna oraz usterka 00537 018 uklad regulacji lambda gorna wartosc skrajna usterka sporadyczna.

W warsztacie twierdza ze trzeba wymienic przepustnice (koszt ok 1500zl). i ze na pewno skakanie nie jest spowodowane usterka lambdy.

Czy ktos z Was spotkal sie z takim problemem? Mozecie cos doradzic? Jezeli to jest wina przepustnicy - ok, ale boje sie ze to nie pomoze, a kasy mi nie zwroca...

: czw lis 22, 2007 13:40
autor: valerio
Hmm, troche dziwny ten warsztat ale ja na odległość bym postawił na sprawdzenie całego dolotu lub katalizator, byłaś może na pomiarze składu spalin? jak nie to podjedź i niech Ci tam określą czy spaliny są ok.

: czw lis 22, 2007 15:15
autor: rakczek
a wogole przepustnica do silnika AKL allegro 350 plus przesylka no chyba ze wolisz orginal za 1500

: czw lis 22, 2007 16:00
autor: exec
olgasw: jak ja mialem uszkodzona lambde to silnik nierowno pracowal, jak mu dalem gazu to szarpalo nim itp
Wiec jak lambda jest uwalona to bym ja wymienil a jak to nie pomoze to dopiero dalej bym szukal problemu.

Acha i ja tez tak mialem ze wszystko zaczynalo sie dopiero po rozgrzaniu silnika, jak przejechalem pare km....

: czw lis 22, 2007 18:06
autor: pszczyna
Podobne objawy mmiał jeden forumowicz i okazało się kable WN i dziurawy wydech

: pt lis 23, 2007 21:52
autor: olgasw
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi.
Będę sprawdzać wszystko po kolei.
Oczywiście jak znajdziemy rozwiązanie tej zagadki - nie zapomnę się nim podzielić. \:D/

[ Dodano: 23 Lip 2008 17:59 ]
No więc wyszło tak:
Golfa już nie mam :( (sprzedany, ale nadal w rodzinie), ale przed sprzedażą oddaliśmy go do warsztatu.
Gość specjalizuje się w VW. Wymienił kilka rzeczy. Między innymi jakąś część od powietrza (pompy powietrza?). Razem z robocizną za całość wziął 400 zł ... i jak na razie nie przerywa...
Może komuś przyda się ta informacja... :bajer: