Strona 1 z 2

Plyn chlodniczy

: śr lis 21, 2007 19:08
autor: mateusz18
Temat dotyczy golfa III 1.6 1993r,
Chce wymienic plyn chlodniczy, bo nieiwme co wczesnije tam bylo zalane, spuscilem stary plyn z chlodnicy, i z glowicy, a jak spuscic z bloku silnika, kompletnie wszystko?

: śr lis 21, 2007 19:14
autor: dziejo
mateusz18 pisze:spuscic z bloku silnika, kompletnie wszystko?
po tych zabiegach powinien wyjśc cały

: śr lis 21, 2007 19:19
autor: mateusz18
No ale jak spuscic z tego bloku??

: śr lis 21, 2007 19:22
autor: dziejo

: śr lis 21, 2007 19:31
autor: mateusz18
Ktory to jest dolny przewód od pompy cieczy chłodzacej ?
Gdzie jest wogole pompa cieczy chlodzacej, czy to moze jest to co sie tym pasek rozrzadu naciaga?

[ Dodano: 21 Lis 2007 19:14 ]
Prosze o odpowiedz

: śr lis 21, 2007 20:44
autor: Gr@rM!
Idz po dolnym wezu chlodnicy i dojdziesz do pompy, z niej wychodza 3 weze, sciagnij ten srodkowy wtedy zleci caly plyn z bloku silnika.

: śr lis 21, 2007 20:52
autor: Andrzej1963
Jak spuściłeś płyn z głowicy?? To ciekawe......
Operację wymiany płynu robi się mniej więcej tak: odpinasz wąż dolny wg mnie najlepiej od chłodnicy,odkręcasz korek od zbiornika wyrównawczego (szybciej i dokładniej spłynie płyn,oraz pokrętło od ogrzewania wewnątrz auta ustawiasz na max grzanie czyli zawór otwarty aby też stary płyn spłynął i...tyle. Montaż odwrotnie-zapinasz wąż,wlewasz płyn do poziomu max w zbiorniku wyrównawczym odpalasz silnik-pompa jeszcze zassa trochę płynu,więc dolewasz znów do max. Po ostygnięciu silnika sprawdzasz jeszcze raz poziom i ewentualnie uzupełniasz. To wszystko,powodzenia!

: śr lis 21, 2007 20:55
autor: Gr@rM!
Andrzej1963 pisze:Jak spuściłeś płyn z głowicy?? To ciekawe......
Operację wymiany płynu robi się mniej więcej tak: odpinasz wąż dolny wg mnie najlepiej od chłodnicy,odkręcasz korek od zbiornika wyrównawczego (szybciej i dokładniej spłynie płyn,oraz pokrętło od ogrzewania wewnątrz auta ustawiasz na max grzanie czyli zawór otwarty aby też stary płyn spłynął i...tyle. Montaż odwrotnie-zapinasz wąż,wlewasz płyn do poziomu max w zbiorniku wyrównawczym odpalasz silnik-pompa jeszcze zassa trochę płynu,więc dolewasz znów do max. Po ostygnięciu silnika sprawdzasz jeszcze raz poziom i ewentualnie uzupełniasz. To wszystko,powodzenia!
W taki sposob nie spuscisz calego plynu, bo termostat trzyma plyn w bloku silnika.

: czw lis 22, 2007 00:21
autor: odzim
do mateusz18 wez nie bierz sie za to sam jak nie wiesz gdzie znajduje sie pompa nawet popros kogos kto sie na tym zna jak nie masz na mechanika ale nie wirtualnie =tylko normalnie

: czw lis 22, 2007 17:37
autor: mateusz18
Ok. zalalem plynale tylko weszlo niecale 5l a powinno kolo 6.3l,jak sie ten uklad odpowietrza??

: czw lis 22, 2007 17:47
autor: Paweł Marek
zakręć zbiorniczek zapal silnik i poczekaj, jak ubędzie w zbiorniczku to dolej. Jeśli wszystko jest sprawne to nic więcej nie trzeba robić.

: czw lis 22, 2007 17:47
autor: Gr@rM!
Do zera niegdy nie spuscisz plynu zawsze ile ml go tam zostanie, uklad sie sam odpowietrzy. A co do plynu to na pewno bedziesz musial jeszcze troszke dolac. Zapal auto, zostaw na biegu jalowym, az do wlaczenia sie wentylatora i wtedy sprawdz poziom plynu w biorniczku.

: czw lis 22, 2007 18:55
autor: mateusz18
Poczekalem do wlaczenia wentylatora i jest ok ale czekalem z otwartym zbiorniczkiem, a ma byc zamkniety?

: czw lis 22, 2007 19:00
autor: Paweł Marek
skoro ci nie wywaliło płynu to jest tymbardziej ok, ale sprawdź jeszcze jego ilość jak pojeździsz z zakręconym zbiorniczkiem.