Strona 1 z 1

Rozrusznik

: śr lis 21, 2007 00:49
autor: bambi
wiatm mam problemik z rozrusznikiem na wstepie prosze o zdjecie z etki bo moja nie moge zainstalowac z braku miejsca na dysku :) filmy silnik AEE podam nr.rozrusznika 2339303222722 oczywiscie bosh dokladnie bede wiedzial co i jak. bede robil to pierwszy raz wiec jak by ktos opisal mi co i jak powoli robic (krok po kroku) - czy lewarowac skrzynie albo silnik to potrzeba. dodam ze rozrusznik byl juz 2 razy na rozebraniu raz na czyszczeniu 2 raz na wymianie tulejek i bendix mninelo jakies 9miesiecy i znowu to samo po odpaleniu zgrzyt wiec bendix nie odbija tak mysle.Dzwonie do niego by ustalic czy to normalne 2 razy w roku robic to samo jego odp. byla tak moglo sie zabrudzic wiec pytam jak teraz to zrobi to ile da gwarancji odp. nie daje moze byc tak ze za 3m. bedzie to samo. wiec ja pytam was czy to normale ze tak sie brudzi ta zebatka czy o co chodzi moze problem w czym innnym jest. napewno wymienie tulejki a co z reszta to powiedzcie na co zwracac uwage
THX

: śr lis 21, 2007 09:21
autor: T.O.B.I.
byl podobny temat na forum poszukaj, jezeli bendix sie zacina to trzeba go pozadnie oczyscic i nasmarowac jakim smarem teflonowym (mniej podatny na temperatury ujemne) oczyscic przewody i tez zabezpieczyc smarem

: śr lis 21, 2007 13:15
autor: bambi
dzieki wiem bo czytalem ale zdjecia dokladnego i wyraznego nie ma wiec jak by ktos mogl choc to zrobic . i dlaczego to sie tak czesto brudzi to jest naturalne czy chodzi o cos innego??

: śr lis 21, 2007 13:26
autor: T.O.B.I.
nie powinno sie tak szybko zabrudzic jak bylo dobrze zrobione, to sie raczej zaciera z brudem i blokuje, dobrze trzeba to zabezpieczyc przed wilgocia i nasmarowac ale nie smarem ktory przy 0 st C robi sie twardy, teflonowe sa dosc odporne na temperatury

: śr lis 21, 2007 13:26
autor: miś fazi
a rozbierali wyłącznik elektromagnetyczny ? czasem blokuje rdzeń elektromagnesu w korpusie , czyli w cewece

: śr lis 21, 2007 13:42
autor: bambi
co on robil to nie wiem ale chyba zje.. sprawe dlatego ja chce rozebrac go calego jak tylko sie da i wszystko wyczyscic ale nie chce czegos zepsuc wiec jak ktos moze to niech mi napisze co jak robic jedni pisza podlewruj silnik inni ze nie ma takiej potrzeby
T.O.B.I. pisze:...dobrze trzeba to zabezpieczyc przed wilgocia i nasmarowac ale nie smarem ktory przy 0 st C robi sie twardy, teflonowe sa dosc odporne na temperatury
a inni pisza by kola zebatego nie smarowac a bendix smarowac "specjalnym smarem o wysokiej lepkości do łożysk wolnoobrotowych wysokoobciążonych" wiec moze to moj temat bedzie ostatnim napisanym dobrze od poczatku do konca
i nadal prosze o zdjecie z etki jak wyglada rozlozony

: śr lis 21, 2007 14:21
autor: miś fazi
Obrazek

[ Dodano: 21 Lis 2007 13:25 ]
jak masz dobrze zrobiony , to smaru troszeczke , na tulejki , jak masz MK3 to na pewno musisz podstawić coś pod silnik bo śruby trzymające rozrusznik jednocześnie trzymaja silnik w łapie , ja zrobiłem sobie szpilki i teraz odkręcam rozrusznik bez problemu , wykręcam tylko nakretki przy rozruszniku a reszta szpilki nadal trzyma silnik w łapie , nie mam zamiaru sie następnym razem szarpac żeby trafić w otwor

[ Dodano: 21 Lis 2007 13:29 ]
jeszcze jedno , pamiętaj ze tulejka nr. 1 na fotce zostaje po wyjeciu rozrusznika w obudowie , czesto jest bardzo zmasakrowana , albo jej już nie ma