Strona 1 z 2

Teperatura

: śr maja 04, 2005 13:37
autor: WarMachine18
Witam mecze sie juz od dawna z teperatura silnika, autko mi sie zamonco grzeje na 3/4 skali plyn zaczyna sie gotowac i teraz jest tak gorny waz od chlodnicy mam goracy dolny mam zimny kupilem nowy termostat i wyminilem jest to samo ( stary zanuzylem w naczynku i sie otworzyl czyli byl dobry) Chlodnice przeczyscilem wlewejac wode nie stwierdzilem ze jest zapchana ale jak juz mi sie silnik zagrzeje to chlodnica u gory jest ciepla a na dole zimna a woda w niej jest co to moze byc ??????????Wentylator sie nie wlacza bo na dole gdzie jest czujnik woda jest zimna, czy pompa wody do wymiany (slyszalem ze pompa nie jest naprawialna mozna uszczelki wymienic i bedzie wszystko dobrze ?) czy cos innego oprosze o jakis rady.

: śr maja 04, 2005 13:51
autor: Egon PŃ
Zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym jest cyrkulacja wody.
Jak jest to pompa chodzi.

: śr maja 04, 2005 14:06
autor: WarMachine18
no jest leci woda przez ten maly wezyk. ale moze zasysa gdzies powietrze

: śr maja 04, 2005 14:09
autor: WarMachine18
moze jednak mam cos z chlodnica jak ja sprawdzic tak zeby miec wewnosc ze jest dobra bo teraz to sprawdzalem w ten sposub ze lalem ciepla wode i patrzylem czy wszedzie jest ciepla i czy wszedzie dochodzi woda i tak bylo wiec wydaje mi sie ze jest dobra to co innego mioze byc nie tak jak okaze sie ze pompa tez jest dobra

: śr maja 04, 2005 14:36
autor: WarMachine18
juz zamowilem nowa chlodnice :) cena 150 zl

: śr maja 04, 2005 14:49
autor: kazuk
a sprawdziłeś ten nowy termostat czy sie otwiera , bo może jakas walnieta sztuka.
na moje oko to objawy termostatu, bo jezeli wlewasz wode górą do chłodnicy i wylatuje ona dołem to pompa też powinna ta wode przepompowac więc dolny wąż powinien być gorący, no chyba ze jest ona całkiem zapchana.
Jak bedzie zapchane tylko część kanalików to chłodnica będzie słabiej chłodzić ale wąż powinien byc na dole gorący.

ewentualnie moze układ jest zapowietrzony i dlatego kuleje obieg

: śr maja 04, 2005 14:58
autor: WarMachine18
no dobra a w jaki sposub go odpowietrzyc, jutro bede montowal nowa chlodnice i wyciagne termostat zobacze co sie bedzie dzialo bez niego jezeli bedzie obieg normalny to wtedy sprawdze termostat i bede wiedzial czy to pompa czy termostat czy chlodnica.

: śr maja 04, 2005 15:08
autor: kazuk
powinno sie samo odpowietrzyć z tym że nie znam dokładnie budowy układu w Golfie (muj brat kupił dlatego przeglądam to forum) wiem że w moim audi moge odkręcić na gorącym silniku korek płynu i nie wyleci mi woda a w golfie wyleci , sprawdzałem :grin: ale delikatnie bo domyslałem sie że poleci bo bardzo prężyło korek do góry

kolega ostatnio zalewał po naprawie ibize tam jest taki sam zbiornik wyrównujący ( w krztałcie kuli) ,w serwisie kazali mu zalać i, zakręcić i rozgrzać i jak ostygnie to uzupałnić brakujący płyn .
Jednak cos nie poszło tak bo wystrzeliło termostat albo jakiś czujnik już dokładnie nie pamiętam wiem że pękła taka plastikowa zawleczka .
wiem ze w końcu udało im się ale nie znam szczegułów jak to dalej wyglądało

: śr maja 04, 2005 17:23
autor: Deacon
WarMachine18 mam dokladnie takie same objawy jak ty. kupilem termostat nowy i wylacznik termiczny wentylatora i bede montowal ale dopiero jak odbiore golfika od lakiernika czyli za jakies 2-3 tygodnie :(
tez jestem ciekawy co jest powodem tej usterki.

: śr maja 04, 2005 21:06
autor: allebazi
U mnie bylo to samo ale po wymianie termostatu sie poprawilo(pamietac ze nalezy zalewac plyn przy otwartym na maxa cieplym powietrzu)

: śr maja 04, 2005 23:12
autor: marcin503
a dlaczego przy otwartym ciepłym ?? czy cos sie stanie jak o tym zapomne ?

: śr maja 04, 2005 23:49
autor: dukem
No dlatego ze nagrzewnica tez ma swoja pojemnosc i musi sie wypelnic cala plynem...nic sie nie stanie ale jak poleci na nagrzewnice- a predzej czy pozniej tak sie stanie to bedzie za malo plynu...

: czw maja 05, 2005 00:02
autor: majkel
marcin503 pisze:a dlaczego przy otwartym ciepłym ?? czy cos sie stanie jak o tym zapomne ?
To nie ma znaczenia bo nagrzewnica jest przepływowa. Cały czas płyn w niej kraży. A nawiewem sterujesz to otwierasz lub zamykasz taka klapke w miejscu gdzie jest nagrzewnica

: pt maja 06, 2005 18:42
autor: WarMachine18
i nikt z was nic mi na ten temat nie powie konkretnego