Nm.. a dokłądniej?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

osek

Nm.. a dokłądniej?

Post autor: osek » śr maja 04, 2005 12:31

witam, konie przekłada sie na prędkośc maksymalną, a niutonometry na przyśpieszenie.... i tu się tak zastanawiałem nad tym NM... czy to jest jakiś stosunek koni do masy auta, czy całkiem co innego?



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr maja 04, 2005 12:44

Co innego. Nm to siła z jaką obraca się wał korbowy a KM wynika z siły i prędkości obrotowej.


=-Pinhead-=

osek

Post autor: osek » czw maja 05, 2005 13:25

a słyszłąem jeszcze coś takiego "mam 900 koni, ale na kołach jakieś 700" so powiecie? jak to sie rozkłąda na koła? patrząc na napęd...



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw maja 05, 2005 22:24

Moc jaką generuje silnik na wale korbowym i moc jaka jest na kołach czego tu nie rozumieć ? Ale 900KM to chyba jakiś mały samolot był ? :goof:


=-Pinhead-=

Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » czw maja 05, 2005 22:45

Moment obrotowy wyrażony w Nm odpowiada za elastyczność silnika. Moc silnika zawsze jest podawana jako maksymalna czyli zazwyczaj przy 4000 - 6000 obr/min. Przy niższej prędkości obrotowej silnik ma mniejszą moc. Wysoki moment obrotowy przy np. 2000 obr/min powoduje że samochód lepiej ciągnie "z dołu". Diesle mają wysoki moment na niskich obrotach i dlatego są bardziej elastyczne od benzyniaków.



osek

Post autor: osek » sob maja 07, 2005 17:47

Pinhead pisze:Moc jaką generuje silnik na wale korbowym i moc jaka jest na kołach czego tu nie rozumieć ? Ale 900KM to chyba jakiś mały samolot był ? :goof:
rozchodziło mi sie właśnie o to- czemu aż taka różnica? "od wału do koła" przecie nie taka daleka droga...

btw: prawie samolot ;]



Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » sob maja 07, 2005 18:55

Różnica między mocą na wale a mocą na kołach jest taka sama jak np. w rowerze na pedałach i na tylnym kole. Po prostu po drodze masz określone przełożenie. Silnik wytwarza moc która jest zmieniana przez skrzynię biegów i przekładnię główną. Poza tym w układzie napędowym występują straty (jak w każdym urządzeniu mechanicznym). Dlatego moc na kołach zawsze będzie inna niż moc silnika.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob maja 07, 2005 19:06

Mimo wszystko w strate 200KM bym nie wierzył (chyba że w czołgu).Co to za sprzęt z 900KM ??


=-Pinhead-=

Pan Japuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: sob lis 20, 2004 20:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Pan Japuk » sob maja 07, 2005 19:19

W uproszczony sposób moc na kołach wyraża się jako moc silnika pomnożoną przez sprawność mechaniczną (przyjmuje się ok. 0,9). Czyli ok. 10 % różnicy. Ale to w obliczeniach teoretycznych.



Awatar użytkownika
moonmaker05
.::VWCORRADO::..
.::VWCORRADO::..
Posty: 157
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Kontakt:

Post autor: moonmaker05 » sob maja 07, 2005 23:27

Pinhead pisze:Mimo wszystko w strate 200KM bym nie wierzył (chyba że w czołgu).Co to za sprzęt z 900KM ??
2.1 20v rsi biturbo od audi :) 900 kucy golf mk4 dahlback



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 113 gości