problemy z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Snic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:45
Lokalizacja: Zduńska Wola

problemy z ogrzewaniem i temperaturą silnika

Post autor: Snic » pn lis 19, 2007 20:00

Witam

Problem dotyczy VW Polo 1.4
Zrobiło się zimno i zaczął się problem z ogrzewaniem i temperaturą silnika, a mianowicie:
Silnik osiąga temp. 90 stopni tylko w czasie postoju bez włączonego ogrzewania a w dodatku nagrzewa się bardzo wolno. Jak już się nagrzeje - to dmucha naprawdę gorące powietrze.
Każde włączenie ogrzewania powoduje spadek temperatury silnika, w czasie jazdy z włączonym ogrzewaniem na max. - do około 70 stopni (wyczuwalnie zaczyna dmuchać coraz to chłodniejsze powietrze)
Układ nie jest zapowietrzony, termostat nowy (co prawda nie Wahler - tylko jakiś francuski Vernet) i cały czas to samo.
Podejrzewam, że to nadal walnięty termostat, ale proszę o opinie.
Czytałem, że jak termostat to tylko Wahler.
Z góry dzięki za pomoc



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lis 19, 2007 20:02

Podejrzewam, że to nadal walnięty termostat,
trafić na dobry termostat jest trudno ale nie pokoi mnie ta temperatura nagrzewnicy

[ Dodano: Pon Lis 19, 2007 19:04 ]
płynu nie ubywa ?



Snic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:45
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Snic » pn lis 19, 2007 20:05

Płynu nie ubywa...
Po odpaleniu silnika po 2-3 min. węże po chwili robią się letnie, wiec chyba termostat



GT III
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 22:15
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: GT III » pn lis 19, 2007 20:16

Jak na postoju osiąga 90 stopnia a podczas jazdy w zimny dzień temp spada to znaczy że termostat się nie domyka. Albo źle założony albo wadliwy. Miałem dokładnie takie same objawy. Wymiana na Wahlera rozwiązała problem. Podobno dobry jest też oryginał ale cena x3.

Pzdr


GT III

Snic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:45
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Snic » pn lis 19, 2007 20:23

dzieki tak zrobie....jutro dam znac czy to to :)



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lis 19, 2007 20:36

Snic pisze:węże po chwili robią się letnie,
oprócz dolnego z chłodnicy



Snic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:45
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Snic » pn lis 19, 2007 20:42

wlasnie ten od termostatu robi sie ciepły



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lis 19, 2007 20:45

dolny od chłodnicy powiniuen być zimny do ok 85 st



Snic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:45
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Snic » pn lis 19, 2007 20:48

? nie kumam
Skoro po odpaleniu zimnego autka po 2 min. robi się ciepły (ten wąż, który idzie od termostatu) tzn termostat jest cały czas otwarty i jest walnięty...czy tak?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lis 19, 2007 20:52

Snic pisze:tzn termostat jest cały czas otwarty i jest walnięty...czy tak?
tak !



fishbone17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn lis 19, 2007 20:38
Lokalizacja: komprachcice
Kontakt:

Post autor: fishbone17 » pn lis 19, 2007 23:03

witaj. mialem podobny problem. ledwo co mi sie podczas jazdy grzal, strasznie dlugo, a jak wlaczylem ogrzeawnie, to spadalo nawet na 70stopni. zmienilem termostat tez na vernet, i grzal sie pozniej non stop na 100 stopni, i to w mgnieniu oka.zmienilem na niemieckiej marki i od tego czasu spokoj, dziala wszystko jak ma dzialac. vernet to francuska marka - co ty chcesz. to ze sie znaja na winie i zabach to nie znaczy ze na autach tez :helm:



Snic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:45
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Snic » wt lis 20, 2007 12:29

Wymieniłem dziś po raz kolejny termostat na Wahlera...nadal to samo...chwilowo zasłoniłem tekturą chłodnicę..
co to może być?



campinos
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: wt mar 20, 2007 23:42
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: campinos » śr lis 21, 2007 03:05

zostaje jeszcze czujnik ten co wskazuje temperaturę, na króćcu jest zamontowany, dochodzącym do bloku silnika....


[url=http://img519.imageshack.us/img519/8340/vwban2jq9af7.jpg][img]http://img519.imageshack.us/img519/8340/vwban2jq9af7.jpg[/img][/url]

Snic
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 04, 2006 21:45
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: Snic » śr lis 21, 2007 11:54

czujnik przed chwilą sprawdziłem....oporność mierzona między 1 i 3 PIN-em i na zimnym i ciepłym silniku OK (przy gorącym około 150 Ohm, przy zimnym 4000)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 247 gości