Strona 1 z 2

Problem z ogrzewaniem a reduktor gazu

: pn lis 19, 2007 17:58
autor: krzycho85
Witam, kolega ma problem z ogrzewaniem w mk2 1,6PN. Mianowicie reduktor gazu podłaczony jest równolegle do nagrzewnicy, przecięte są oba przewody wchodzące do nagrzewnicy i wstawione są na nich trójniki a do trójników podłaczony jest reduktor. Silnik nagrzewa się normalnie, reduktor też ale z nagrzewnicy wieje zimne powietrze. Zauważyłem, że jeden przewód ten idący od głowicy do nagrzewnicy jest cały gorący a drugi ten idący od pompy do nagrzewnicy jest gorący tylko na odcinku od pompy do trójnika. Oczywiście za trójnikiem przewód idący do reduktora jest gorący a ten idący do nagrzewnicy jest lekko ciepły. Gdy nawiew jest wyłączony to tuż po załączeniu wieje gorące powietrze a po kilku sekundach zaczyna dmuchać lekko ciepłym. Wnioskuję, że do nagrzewnicy dochodzi gorący płyn ale nie ma obiegu, dlatego po włączeniu nawiewu dmuchnie gorącym, ochłodzi nagrzewnicę i dmucha tylko ciepłym. Co może być tego przyczyną? Zaworków na przewodach nagrzewnicy nie ma.

: pn lis 19, 2007 18:11
autor: dziejo
krzycho85 pisze:, kolega ma problem z ogrzewaniem w mk2 1,6PN.
kiedy montowano mu instalkę ??i kiedy zauwazył to że z ogrzewaniem jest coś nie tak

: pn lis 19, 2007 18:20
autor: Q.bak
Może ma zatkaną lub zapowietrzoną nagrzewnicę. W grę wchodzi też złe zamontowanie reduktora, np na złej wysokości są przecięte rurki i układ nie odpowietrza się samoczynnie.

: pn lis 19, 2007 18:32
autor: krzycho85
Instalka była montowana w lipcu, samochód kupił w czerwcu więc ogrzewania nie korzystał, teraz jak jest zimno to zaczął narzekać że zimno w samochodzie, myślał że w golfie jest takie słabe ogrzewanie, ale na przykładzie drugiego egzemplarza wyprowadziłem go z błędu :grin: wg mnie miał coś z termostatem bo sie powoli grzał silnik i wskazówka podczas jazdy wychodziła tylko lekko ponad to zamalowane pole, kazałem wymienić termostat i na nowym wskazówka ładnie trzyma pion. Niestety ogrzewanie nadal marne.

: pn lis 19, 2007 19:06
autor: Paweł Marek
Jeśli sam reduktor jest prawidłowo ogrzany to nie widzę innej opcji tylko jakiś syf się nagromadził w nagrzewnicy lub w tych trójnikach w miejscu wyjścia na nagrzewnicę. Nie sądzę żeby nagrzewnica była zapowietrzona jeśli tak długo już to auto jeździ po montażu instalki. Sprawdź drożność tych trójniczków, ściąg weże od nagrzewnicy, póść przez nią wodę z weża, zobaczysz mniej więcej czy jest drożna.

cdn...

: pn lis 19, 2007 19:14
autor: czarna małpa
Cze all.Mysle ze nagrzewnica jest zapowietrzona.Powiedz mi czy moze zmieniał płyn w obiegu?

: pn lis 19, 2007 19:51
autor: krzycho85
Zmieniał płyn wraz ze zmianą termostatu.
Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?

: pn lis 19, 2007 19:55
autor: maniek128
Witam. Aczy kolega posiada na tych przewodach co idą do nagrzewnicy taki termostat metalowy na jednym przewodzie i plastikowy na drugim.
jeśłi tak niech przeczyta post
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130156
może ma tak samo.
Pozdrawiam

: pn lis 19, 2007 20:07
autor: Gr@rM!
Sciagnij ten waz ktory odprowadza plyn z nagrzewnicy (prawy) i zobacz czy plyn bedzie lecial z nagrzewnicy, przy okazji w taki sposob ja odpowietrzysz.

cdn...

: pn lis 19, 2007 20:40
autor: czarna małpa
Ja odpowietrzałem przez wlew do zbiornika płynu,odpaliłem go,odkręciłem korek i ,poczekałem az pare razy zmieni płyn w obiegu,widac było jak bańki powietrza wylatuja razem z wodą,.I to wszystko.

: pn lis 19, 2007 20:46
autor: Gr@rM!
Tez tak odpowietrzalem ale jakos dalej mialem zimno w aucie, dopoki nie sciagnalem tego weza. Teraz mam znowu problem, bo chyba mi popma siada... praktycznie do nagrzewnicy nie dochodzi plyn;/ myslalem ze moze cos gdzies sie przytkalo. Plukalem caly uklad i dalej to samo;/

cdn...

: pn lis 19, 2007 20:48
autor: czarna małpa
W moim przypadku zdało egzamin takie odpowietrzanie w 100%.

[ Dodano: 19 Lis 2007 19:52 ]
A co do wymiany nagrzewnicy,to masakra,robiłem to 8 godzin,miesa poleciało mnóstwo,heheh,prac z wymianą nagrzewnicy niezycze nikomu,piekielna sprawa...

: pn lis 19, 2007 20:54
autor: krzycho85
Sciagnij ten waz ktory odprowadza plyn z nagrzewnicy (prawy) i zobacz czy plyn bedzie lecial z nagrzewnicy, przy okazji w taki sposob ja odpowietrzysz
Prawy siedząc w samochodzie czy stojąc przed otwartą maską?

: pn lis 19, 2007 21:00
autor: Gr@rM!
prawy stojac przed maska, to jest ten co idzie do pompy.