Problem z ogrzewaniem a reduktor gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Problem z ogrzewaniem a reduktor gazu

Post autor: krzycho85 » pn lis 19, 2007 17:58

Witam, kolega ma problem z ogrzewaniem w mk2 1,6PN. Mianowicie reduktor gazu podłaczony jest równolegle do nagrzewnicy, przecięte są oba przewody wchodzące do nagrzewnicy i wstawione są na nich trójniki a do trójników podłaczony jest reduktor. Silnik nagrzewa się normalnie, reduktor też ale z nagrzewnicy wieje zimne powietrze. Zauważyłem, że jeden przewód ten idący od głowicy do nagrzewnicy jest cały gorący a drugi ten idący od pompy do nagrzewnicy jest gorący tylko na odcinku od pompy do trójnika. Oczywiście za trójnikiem przewód idący do reduktora jest gorący a ten idący do nagrzewnicy jest lekko ciepły. Gdy nawiew jest wyłączony to tuż po załączeniu wieje gorące powietrze a po kilku sekundach zaczyna dmuchać lekko ciepłym. Wnioskuję, że do nagrzewnicy dochodzi gorący płyn ale nie ma obiegu, dlatego po włączeniu nawiewu dmuchnie gorącym, ochłodzi nagrzewnicę i dmucha tylko ciepłym. Co może być tego przyczyną? Zaworków na przewodach nagrzewnicy nie ma.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lis 19, 2007 18:11

krzycho85 pisze:, kolega ma problem z ogrzewaniem w mk2 1,6PN.
kiedy montowano mu instalkę ??i kiedy zauwazył to że z ogrzewaniem jest coś nie tak



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » pn lis 19, 2007 18:20

Może ma zatkaną lub zapowietrzoną nagrzewnicę. W grę wchodzi też złe zamontowanie reduktora, np na złej wysokości są przecięte rurki i układ nie odpowietrza się samoczynnie.



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn lis 19, 2007 18:32

Instalka była montowana w lipcu, samochód kupił w czerwcu więc ogrzewania nie korzystał, teraz jak jest zimno to zaczął narzekać że zimno w samochodzie, myślał że w golfie jest takie słabe ogrzewanie, ale na przykładzie drugiego egzemplarza wyprowadziłem go z błędu :grin: wg mnie miał coś z termostatem bo sie powoli grzał silnik i wskazówka podczas jazdy wychodziła tylko lekko ponad to zamalowane pole, kazałem wymienić termostat i na nowym wskazówka ładnie trzyma pion. Niestety ogrzewanie nadal marne.
Ostatnio zmieniony pn lis 19, 2007 18:33 przez krzycho85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 19, 2007 19:06

Jeśli sam reduktor jest prawidłowo ogrzany to nie widzę innej opcji tylko jakiś syf się nagromadził w nagrzewnicy lub w tych trójnikach w miejscu wyjścia na nagrzewnicę. Nie sądzę żeby nagrzewnica była zapowietrzona jeśli tak długo już to auto jeździ po montażu instalki. Sprawdź drożność tych trójniczków, ściąg weże od nagrzewnicy, póść przez nią wodę z weża, zobaczysz mniej więcej czy jest drożna.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pn lis 19, 2007 19:14

Cze all.Mysle ze nagrzewnica jest zapowietrzona.Powiedz mi czy moze zmieniał płyn w obiegu?



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn lis 19, 2007 19:51

Zmieniał płyn wraz ze zmianą termostatu.
Jak odpowietrzyć nagrzewnicę?



maniek128
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: śr gru 01, 2004 17:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: maniek128 » pn lis 19, 2007 19:55

Witam. Aczy kolega posiada na tych przewodach co idą do nagrzewnicy taki termostat metalowy na jednym przewodzie i plastikowy na drugim.
jeśłi tak niech przeczyta post
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130156
może ma tak samo.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » pn lis 19, 2007 20:07

Sciagnij ten waz ktory odprowadza plyn z nagrzewnicy (prawy) i zobacz czy plyn bedzie lecial z nagrzewnicy, przy okazji w taki sposob ja odpowietrzysz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pn lis 19, 2007 20:40

Ja odpowietrzałem przez wlew do zbiornika płynu,odpaliłem go,odkręciłem korek i ,poczekałem az pare razy zmieni płyn w obiegu,widac było jak bańki powietrza wylatuja razem z wodą,.I to wszystko.



Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » pn lis 19, 2007 20:46

Tez tak odpowietrzalem ale jakos dalej mialem zimno w aucie, dopoki nie sciagnalem tego weza. Teraz mam znowu problem, bo chyba mi popma siada... praktycznie do nagrzewnicy nie dochodzi plyn;/ myslalem ze moze cos gdzies sie przytkalo. Plukalem caly uklad i dalej to samo;/


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » pn lis 19, 2007 20:48

W moim przypadku zdało egzamin takie odpowietrzanie w 100%.

[ Dodano: 19 Lis 2007 19:52 ]
A co do wymiany nagrzewnicy,to masakra,robiłem to 8 godzin,miesa poleciało mnóstwo,heheh,prac z wymianą nagrzewnicy niezycze nikomu,piekielna sprawa...



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » pn lis 19, 2007 20:54

Sciagnij ten waz ktory odprowadza plyn z nagrzewnicy (prawy) i zobacz czy plyn bedzie lecial z nagrzewnicy, przy okazji w taki sposob ja odpowietrzysz
Prawy siedząc w samochodzie czy stojąc przed otwartą maską?



Awatar użytkownika
Gr@rM!
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: czw sie 02, 2007 23:53
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Gr@rM! » pn lis 19, 2007 21:00

prawy stojac przed maska, to jest ten co idzie do pompy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1971948#1971948][size=134][color=grey][b]AFNik by Gr@rM! [/b][/color][/size][/url]

[img]http://img91.imageshack.us/img91/1672/podpissr.jpg[/img]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 382 gości