Strona 1 z 2

niedogrzany silnik

: pn lis 19, 2007 10:09
autor: piotr11
Mam mk 2 1.6 pn + gaz
Problem polega na tym ze samochód wcale nie osiąga temp 90 stopni. Wskazówka na zegarach jest cały czas na końcu tego białego pola dalej sie nie podnosi podczas jazdy.Natomiast na postoju jest wszystko ok. Nagrzewa sie i pokazuje ze silnik osiągnął te 90 stopni. Termostat wyjmowałem tydzień temu i otwiera sie prawidłowo. Jest jedna rzecz która mnie dziwi: jak zagrzewam samochód przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym to jak sie trochę zagrzeje to płyn zaczyna sie podnosić aż go wywala przez zbiorniczek. Bąbelków powietrza nie widać!!!.
CZY JA MAM PADNIĘTA USZCZELKĘ POD GŁOWICĄ ?????
Przez to wszystko mam ciągle zimno w samochodzie a za oknem zima. :balwanek: :balwanek:

: pn lis 19, 2007 10:12
autor: karol27
piotr11, Na dworze jest zimniej i jak jedziesz to jest chłodzenie >Może masz zamuloną nagrzewnicę??Włóż sobie karton przed chłodnice i będzie łoki

: pn lis 19, 2007 10:12
autor: Bula88
ja bym radzil sprawdzic jeszcze raz termostat

: pn lis 19, 2007 10:14
autor: piotr11
Już próbowałem i tego ale to nie pomaga. Po 60 km temp w zbiorniczku 60 stopni. to chyba troszke za mało????

: pn lis 19, 2007 10:15
autor: Bula88
karol27 pisze:Włóż sobie karton przed chłodnice i będzie łoki
po to jest termostat aby nie trzeba bylo tak kombinowac

: pn lis 26, 2007 20:02
autor: piotr11
sprawdziłem termostat, drożność chłodnicy i nadal słabo grzeje, silnik jest już nagrzany a ciepło do środka leci letnie o ciepłym mogę zapomnieć podczas jazdy.

: pn lis 26, 2007 20:17
autor: Golf GTi
Nie zapomnij ze masz GAZZZZ ,ktory oziebia oklad chlodzenia , ja mam to samo w GTI i nie rusz mnie to.

: pn lis 26, 2007 20:32
autor: ...OSA...
piotr11, sprawdz sobie czujniki tem. bo jezeli sa walniete to obieg w chlodnicy jest energiczniejszy i bardzie chlodzi bo czujnik nie widzi ze zilnik jest zimny, w zwiazku z czym podczas jazdy sie bardzo chlodzi a na postoju sie zagrzewa bo sam plyn go tak nie wychladza. Pozdrawiam

: pn lis 26, 2007 20:39
autor: dusza
[q uote="Golf GTi"]Nie zapomnij ze masz GAZZZZ ,ktory oziebia oklad chlodzenia , ja mam to samo w GTI i nie rusz mnie to.[/quote] nie zgadzam sie z Toba ja mam mk2 silnik 1.6 na gazie i jest u mnie w samoch goraco Moim zdaniem u kolegi cos innego moze byc to termostat ale reki nie dam sobie uciac :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub: :pub:

: pn lis 26, 2007 20:41
autor: maniek1109
bzdura że ma gaz ! to nie ma wpływu znacząco na temp. może byc pompa wody .Miałem kiedyś takie objawy i wielu mechaników mówiło że to termostat a jak sie okazało to pompa straciła częśc swojego użebrowania

: pn lis 26, 2007 20:57
autor: mistrzyni23
Ja w swoim golfiku też mam gaz i mam w autku ciepło. Wymień termostat, nie jest drogi a może wiele poprawić. Jeżeli to nie pomoże to szukaj pomocy u mechanika. Pozdrawiam. :balwan:

: pn lis 26, 2007 21:33
autor: mateusz18
A przepraszam ze tu ale przy okazji, w jakiej kolejnosci sie wklada termmostat i uszczelke do golfa III 1.6, bo mi wypadl podczas wyjmowania i nieiwmejak byl ](*,)

: wt lis 27, 2007 08:01
autor: zodiak
...OSA... pisze:sprawdz sobie czujniki tem. bo jezeli sa walniete to obieg w chlodnicy jest energiczniejszy i bardzie chlodzi bo czujnik nie widzi ze zilnik jest zimny...
A co ma piernik do wiatraka (czyli czujnik temperatury do "energiczniejszego " obiegu w chłodnicy).
Toż to jakaś bzdura.

: wt lis 27, 2007 11:35
autor: szyki
podpinam się pod pytanie.

silnik 1,3 2G, też mam problem z niedogrzaniem kabiny...

ostatnio zauważyłem, że jak wkręcę silnik na chwilę na wyższe obroty, to zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
jak postoję w korku (nawet przy rozgrzanym silniku), to znowu do kabiny zaczyna lecieć bardzo chłodne powietrze...

czy to może być wina kończącej się pompy wody, która na wolnych obrotach nie daje rady wtłoczyć płynu do nagrzewnicy?
jak dłuższy czas silnik pochodzi na wolnych obrotach, to mi wyrzuca płyn deklem w zbiorniczku...

dzięki za pomoc.
pozdr.