Strona 1 z 2

szarpanie silika i chwilowy brak mocy po zalaczeniu turbo

: ndz lis 18, 2007 15:35
autor: devil000
witam jestem nowy na forum zanim zecydowalem opisac moj problem przeszukalem forum ale nie znalazlem identycznego problemu rozni sie od innych dlateego postaram sie go opisac i prosze o pomoc.
posiadam mk4 1.9 tdi 115 km i gdy wkrecam go na obroty powyzej 2000 pojawia sie czasami chwilowy 1 sekundowy brak mocy jakby turbo na sie zawieszalo (efekt szarpniecia) po czym silnik zaczyna normalnie przyspieszac i pracowac. takie zachowanie pojawia sie nie zaleznie czy silnik jest zimy czy goracy. nie wiem gdzie mozna szukac powodow takiej nierownomiernej pracy. gdy jezdze na wolniejszych obrotach ten problem znika dodam ze nie jestem katem kierowca. z gory dziekuje za pomoc doswiadczonych forumowiczow

: ndz lis 18, 2007 15:37
autor: misiekemeryt160
ja to nie rozumneim o co chodzi....moze Tobie chodzi o turbodziurę?

: ndz lis 18, 2007 15:39
autor: devil000
szczeze to nie mam pojecia poprostu deptam a tu chwilowa jakby dziura i za chwile znowu sie zbiera jestem informatyiem z mechanika mam nie wiele wspolnego:)

[ Dodano: 18 Lis 2007 14:41 ]
a wiesz cos na ten temat co moze byc powodem takiego zachowania

: ndz lis 18, 2007 15:45
autor: misiekemeryt160
to normalne jest:) do 2000 nic a potem jak juz przekroczy to ma momentalne *#cenzura#*....iecie

opisac ci dlaczego?:)

: ndz lis 18, 2007 15:49
autor: lukjar7
podejrzewam kolego ze dla autora tematu chodzi o co innego, jakby turbina zamierała na chwile. napewno nie chodzi mu o tubo dziure

: ndz lis 18, 2007 15:49
autor: devil000
zgadza sie ma jeb.....cie powyzej 2000 obrotow tyle ze potem jak trzymam gas w podlodze to na 1 sekunde jakby turbo sie wieszalo jest takie szarpniecie i dalej idie normalnie czyli jakby silnik na chwile zdychal

[ Dodano: 18 Lis 2007 14:51 ]
dokldnie lukjar o to mi chodzi wiesz cos o tym wiecej

: ndz lis 18, 2007 15:52
autor: misiekemeryt160
devil000, hmmm...to niekoniecznie moze byc turbo...moze wystepuje problem z podawaniem paliwa? a jest zasada przy jakich to sie dzieje obrotach?

: ndz lis 18, 2007 15:54
autor: devil000
no powyzej 2000 w roznych przedzialach obrotow nie zaleznie od biegu ale najlepiej jest to wyczuwalne na 6 biegu kiedy go wkrecam od mlych obrotow i jak jade z kilkoma osobami

[ Dodano: 18 Lis 2007 14:56 ]
jestem w angli poniewaz tu kasuja za naprawe jak za zboze i jescze murzyny nie zawse sie znaja to nie chce popadac w zbedne koszty rozumiecie mnie chlopaki dlatego kazda cenna rada mile widziana

: ndz lis 18, 2007 15:58
autor: misiekemeryt160
filtr paliwa patrzyłeś?

: ndz lis 18, 2007 16:00
autor: devil000
byl wymieniany gdzies kolo 4 moze 5 tys kilometrow temu na ostatnim przegladzie a co bys radzil

: ndz lis 18, 2007 16:02
autor: misiekemeryt160
napisze ci tak:...wg mnie mało prawdopodobne zeby coś było związane z turbiną ...ponieważ skoro sprężareczka załapuje ciągu czyli pompuje to ma jakies tam swoje obroty które nie spadaja momentalnie na 1 sekunde ize turbo nie pompuje....przeciez w kolektorze spaliny caly czas rozkrecaja zabawe...wg mnie cos jest z paliwem...skor turbbo sie krteci bo piszesz ze ciagnie a na chwillke dostaje zamule to raczej gdzies wystepuja braki z paliwem(poprostu nie ma z czego wzuiac koników)

turbo słóży tylko do pomocy przy robieniu mocy zaś moc bierze sie z ropy...przemyśl to...ja stawiam na paliwo. jezlei to turbo( co dla mnie byłoby dziwne jesli chodzi o objawy) to napisz co z nia bylo nie tak bo jestem ciekaw

: ndz lis 18, 2007 16:05
autor: devil000
ok dzieki za rade a na co zwrocic uwage jesli mowimy o paliwie od cego zaczac diagnoze bo faktycnie turbo normalnie krci tylko te spadki mocy na 1 sekunde i dalej idzie i po jakims czasie znowu zamuli na sekunde

[ Dodano: 18 Lis 2007 15:07 ]
a co myslisz o kierowniczkach albo przeplywomierzu albo n75 tez slyszalem takie opinie

: ndz lis 18, 2007 16:08
autor: misiekemeryt160
devil000, no własnie typowe objawy nie dostawania paliwa..

na co zwrócic uwagę:

1 zaczynasz generalnie od baku samego czy jest wacha.
2 jakis tam filtr paliwa ale piszesz ze jest ok to ok
3 moze pompka paliwa nie wydajna juz? zabraklo ci kiedys ropy?

: ndz lis 18, 2007 16:09
autor: devil000
nie zawsze wlewam na czas ale czasem wlewam ropke z beczki bo jestem kierowca i sobie spuszcze moze to byc powodem ze ropka brudna i filtr ju po 5 tys kilometrow sie zabrudzil