Strona 1 z 1

problem z ciśnieniem oleju

: wt maja 03, 2005 22:29
autor: bysiu_2004
witam,jesteście moją tratwą ratunkową na środku oceanu!!!!!!!!!!!!!!!
obiekt-golf II 1,3 pełen wtrysk rocznik 1990
problem-po wymianie oleju z syntetyka na półsyntetyk,zaczął mi się drzeć olej,wystarczy zrobić ok.10 km. a zapala się kontrolka ciśnienia i brzęczyk.Temperatura płynu chł. w normie-nie dochodzi do połowy wskażnika,jak było chłodniej zapalał się olej między 70-90 km/h poza tym zakresem przestawał,teraz muszę przekroczyć 100 km/h,a zwolnienie nic nie pomaga,przestaje na chwilę jak przegazuję silnik.Błagam,pomóżcie,bo dostaję fioła od brzęczyka,i obciach z kimś jeżdzić
aha,mierzone miał ciśnienie oleju; 1,5 na wolnych i 3,7-4,0 na pełnym gazie
pozdrawiam

: śr maja 04, 2005 00:46
autor: Marek 81l
Moze wlej mu spowrotem syntetyk.Skoro po wymianie zaczeło Ci sie takie cos to przeciez prosciej wlac taki olej niz grzebac przy pompie oleju.Ja leje Lotosa 15W-40,mineral i lata bez problemu.Kontrolka gasnie jeszcze podczas kręcenia rozrusznikiem.Pozdrawiam...PS.Mam 210 000 przebiegu.

: śr maja 04, 2005 10:23
autor: wojteks
może któryś czujnik padł, może masz filtr filtrona (podobno mogą być wtedy problemy z ciśnieniem). Jak testować czujniki jest napisane w książce, w skrócie jeden ma być bez ciśnienia zwarty do masy a drugi rozwarty, jak zapalisz silnik to powinno być na odwrót.

: śr maja 04, 2005 10:28
autor: TAZ
Wymień czujn9ik, a się uspokoi.

: śr maja 04, 2005 12:33
autor: Pinhead
Panewki, pompa oleju :-k

: śr maja 04, 2005 12:41
autor: zielu

: śr maja 04, 2005 15:57
autor: Sylvo23
pupa nie pompa oleju czy tam panewki, czulnik wysokiego cisnienia ci padł wymien i bedzie ok , albo zmasuj go i tez bedzie ok

: śr maja 04, 2005 17:18
autor: bysiu_2004
no dobrze,ale te czujniki które są w głowicy( 2 szt) wymienione są na nówki, jak się rozgrzał olej i zapaliła kontrolka,to zatrzymałem autoi zdjąłęm przewody z czujek,darł się dalej
chyba że to nie o te czujki chodzi :

: śr maja 04, 2005 18:47
autor: Pinhead
Bo jak się coś w VW psuje to na pewno czujnik albo kabelek :rotfl: (już ktoś o tym wspominał na forum)
Jak by miał zwalony czujnik ciśnienia to kontrolka z bzyczkiem wyła by mu również na zimnym silniku.A przy takich samych objawach jakie on ma u mnie w golfie skończyło sie na wymianie panewek głównych i korbowodowych razem z pompą oleju.Też się na początku łudziłem że to pewnie czujnik za 8zł albo kabelek nie łączy :chytry:
Pomysł o podłaczeniu czujnika do masy aby "było ok" jest conajmniej dziwny. Jak by sie okazało że faktycznie ma problemy z ciśnieniem oleju to po pewnym czasie spotka go kosztowna niespodzianka.

: śr maja 04, 2005 18:51
autor: Pitt
ja stawiam na filtr, mialem podobnie, powymienialem czujniki, i nic, zmierzylem cisnienie i bylo ok. okazalo sie ze w filtrze filtronu taki zaworek sie przyblokowal, bardzo cież chodzil. wymień filtr

Pozdrawiam, Pitt

: ndz maja 08, 2005 20:41
autor: bysiu_2004
byłem,czytałemi zdecydowałem .Przypominam że po zmianie oleju i filtra włączał się brzęczyk po ok. 10 km. jazdy.Zaryzykowałem w piątek 18 złociszy na nowy filtr,zmieniłem i wiecie co?zrobiłem 250 km. w zupełnej ciszy!!!!!!!! na początku nerwowo patrzyłem na kontrolkę i czekałem na warkot,a tu nic,cisza może to zbieg okoliczności ,ale jakże zbawienny
pozdrawiam