[Lupo] Ciastowate hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

[Lupo] Ciastowate hamulce

Post autor: djmrowka » sob lis 17, 2007 16:01

Witam!
Niedawno kupiłem VW Lupo z 2000 roku. Z przodu tarcze, z tyłu bębny. Od razu mówię, że nie robiłem nic przy hamulcach. Problem jest następujący. Hamulce nie mają wyraźniej granicy brania. Byłem na pierwszym przeglądzie i siła hamowania na hamowni jest ok na wszystkich kołach. Bez problemu da sie zahamować autem na suchej drodze do zblokowania 4 kół. Hamulec przy naciśnięciu do ok 1/3 hamuje ale nie "urywa głowy" pasażerom ;). Po prostu tak jakby hamował z opóźnieniem, a nie gwałtownie. Pedał nie wpada do podłogi ani nic w tym rodzaju. Cały czas bierze na tej samej wysokości, lecz moment brania jest ciastowaty - tak mogę to określić. Co robić koledzy???? :food:

Pozdrawiam Dawid



piotrofff
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob lip 14, 2007 22:52
Lokalizacja: Wawer

Re: [Lupo] Ciastowate hamulce

Post autor: piotrofff » sob lis 17, 2007 16:19

Ja mam podobnie w Golfie - sila hamowania ok, natomiast rzeczywiscie jest takie wrazenie 'miekkosci' pedalu hamulca. Jednak przy gwaltownym wcisnieciu auto staje praktycznie deba. Ja sie przyzwyczailem - gdy wsiadlem do auta z hamulcami typu 'brzytwa' o malo mi glowy nie urwalo :grin:. Obecnie preferuje heble dzialajace tak jak w moim Golfie, tak ze sila hamowania jest rozdzielana bardzo plynnie.

Ale ja nie jestem ekspertem w tej dziedzinie i opisuje jedynie moje odczucia :bigok:



djmrowka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw paź 18, 2007 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: djmrowka » sob lis 17, 2007 16:55

Dokładnie mam tak samo. Wsiadam do Accorda ojca i tam są brzytwy i jak dzisiaj depnąłem to mamuśce głowę urwało :helm:



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lis 17, 2007 16:58

i tak w zasadzie powinno byc. nie moze byc tak, ze hamulec dziala w trybie 0-jedzie 1-stoisz, bo to by bylo niebezpieczne. najczesciej i tak uzywa sie malej sily hamowania bez blokowania kol. jesli natomiast pedal wpada dosyc gleboko i dopiero lapie, to do sprawdzenia stan klockow, tarcz ew. okladzin szczek/bebnow, no i oczywiscie poziom plynu.

aha roznie auta maja. w jednych ta granica jest bardziej wyczuwalna w innych nie. jak jezdzilem firmowym clio, to potem w swoim chcialem pedal w podloge wgniesc. abs tez ma wplyw na hamulce.
Ostatnio zmieniony sob lis 17, 2007 17:01 przez souler, łącznie zmieniany 3 razy.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 312 gości