Strona 1 z 1

olej w płynie chłodniczym POMOCy

: wt maja 03, 2005 16:48
autor: xbolek
witam co sie dzieje gdy w płynie chodniczym pojawi sie olej????
wczoraj chcialem dolac troche plynu i zauważyłem ze jest tam olej prosze o pomoc

: wt maja 03, 2005 18:40
autor: irwin
wygląda na to że uszczelka pod głowicą jest do wymiany

: wt maja 03, 2005 20:01
autor: tomek26106
niestety musze potwierdzić diagnoze Irwin, uszczelka głowicy do wymiany, zobacz jak wygląda olej, koszt samej uszczelki to ok 60/70zł do tego dochodzi planowanie głowicy i robocizna.
Pozdrawiam

: wt maja 03, 2005 21:19
autor: Smaczny
Jak to będzie tylko uszczelka to się ciesz, może jeszcze być pęknięty blok silnika... po naprawie koniecznie musisz przeczyścić cały układ chłodzący - specjalne środki powinieneś dostać bez większych problemów na stacji benzynowej. Działa to w ten sposób, że wlewasz ten środek, odpalasz auto - czekasz aż się rozgrzeje, czekasz aż ostygnie i następnie spuszczasz cały płyn i zalewasz już czystym. Zresztą dokładną instrukcję powinieneś miec z tyłu opakowania. Chyba, że mechanik juz Ci wszystko zrobi :)

: śr maja 04, 2005 00:17
autor: xbolek
dzieki za odpowiedzi .
szczerze mowiac masakra znowu kasa idze w auto i to napewno nie mała
mam nadzieje że nie zbankrutuje całkiem

Mam jescze pytanko co odrozu mozna bylo by zrobic przy tej wymianie uszczelki tak przy okazji ??? zeby póżniej roboty sobie znowu nie robić

: śr maja 04, 2005 10:12
autor: irwin
ja bym od razu wymienił uszczelniacze na zaworach obejrzał pasek rozrządu i tak ogólnie stan całej głowicy

: śr maja 04, 2005 10:46
autor: TUTENHAMON
Jak już się za to weżniesz zerknij na pompe wodną napędzaną paskiem rozrządu pewnie też do wymianki chyba że nie dawno wymieniałeś. Lubi nawalać łozysko i dostaje luzu.

: pt maja 06, 2005 07:26
autor: xbolek
No dzisiaj auto odprowadziłem do mechanika musiałem holować
bo przestalo palic odpalalo i chodzilo kilka sekund jak ciagnik i gaslo
Ciekawe tylko ile mnie skroi
W razie czego myślałem nad zmiana silnika na jakiś inny mam pytanie do ludzi znających temat jakie formalności trzeba załatwiać przy zmianie silnika .Jesli jest z polski i jakie jasli przyjechał z niemiec ?
dzieki

: pt maja 06, 2005 08:28
autor: TAZ
Po pierwsze to należy silnik opłacić w skarbówce potem do komunikacyjnego i na przegląd. To chyba tyle. Koszty zależą od znaczków skarbowych.

: pt maja 06, 2005 11:04
autor: bohdan
Miałem też kiedyś taki sam problem i okazało się, że była peknięta głowica. Dlatego radzę Ci ją prześwietlić.
Bo wymiana uszczelki nie pomoże.
Aaa i żadne uszczelniacze dosypywane do płynu chłodzącego nie pomoga.
Dlatego, że to olej masz w płynie a nie płyn w oleju.

: pt maja 06, 2005 11:23
autor: paulox
bohdan pisze:Miałem też kiedyś taki sam problem i okazało się, że była peknięta głowica. Dlatego radzę Ci ją prześwietlić.
Bo wymiana uszczelki nie pomoże.
Aaa i żadne uszczelniacze dosypywane do płynu chłodzącego nie pomoga.
Dlatego, że to olej masz w płynie a nie płyn w oleju.
Skoro pisał że silnik juz nie chcial odpalac a jak odpalil to zaraz gasł i chodzil jak ciągnik to obawiam sie ze lun tez sie dostawal do oleju i zacierał go.

: pt maja 06, 2005 11:50
autor: bohdan
No nie koniecznie

: sob maja 07, 2005 00:31
autor: xbolek
No i juz wszystko wiem
okazało sie ze uszczelka wtopila sie w glowice masakra mechanik odskrobywał ja 3 godziny powiedzial ze czegos takiego jeszcze w swoim zyciu niewidział .
Zrobi mi maly remont wiec tak:
Panewki , pierścienie , wszytskie uszczelki , planowanie głowicy ,
wszystkie filtry , olej , z robocizną zażyczył sobie 700zł.
Co o tym sądzicie ?

: sob maja 07, 2005 01:00
autor: speede
mało, wiec sie ciesz, oby dobrze zrobil!