Strona 1 z 1

Zerwany gwint w zwrotnicy do mocowania zacisku hamulcowego

: pt lis 16, 2007 15:56
autor: turtel
Witam,
Mam następujący problem: zerwałem gwint w zwrotnicy w mocowaniu zacisku.
Początkowo chciałem wymienić zwrotnicę, jednak ciężko mi znaleźć używkę w rozsądniej cenie, która pasuje do tego konkretnego modelu( 1.6 16v tarcze 280mm), więc pomyślałem, żeby zastosować tulejkę Helicoil do naprawy gwintu. Nie mam w tej chwili jednak możliwości zmierzyć jaki to jest gwint.
Stąd pytanie: czy może ktoś już to przerabiał i ma doświadczenie jak taka tulejka się sprawdza w takim zastowoswaniu, oraz jaka powinna być (rozmiar i skok gwintu).

Ewetnualnie gdzie w okolicach Warszawy moża by szukać takiej używanej zwrotnicy w rozsądnej cenie.

Edit: Czy ktoś wie, czy zwrotnica od 1,9 TDI, 110KM będzie pasować do 1.6 16v 105KM tarcze 280mm?

Pozdrawiam.

: pt lis 16, 2007 23:48
autor: ksionc
jakbyś podał kod silnika to można by było ustalić od jakiego konkretnie diesla trzeba szukać zwrotnicy. 90 i 110 tdi mają tarcze 280mm. co do gwintu to niestety nie udało mi sie ustalić.

: ndz lis 18, 2007 21:19
autor: turtel
Dzięki za zainteresowanie problemem.
Kod mojego silnika to AZD model 1J5 (variant) a znalazłem na allegro taką aukcję:
http://moto.allegro.pl/item265913680_zw ... tavia.html i nie wiem czy pasuje.

: ndz lis 18, 2007 21:46
autor: miś fazi
w tym przypadku lepiej zrobić nowy gwint , jak masz M8 1,5 to większe komplety gwintowników i narzynek maja wymiary pośrednie robisz nowy gwint M9 1,5 lub 1,25 i ze śruby M10 nacinasz gwint M9 , będziesz mial jedna śrube nietypową , ale będzie orginalny dobry gwint

: wt sty 19, 2010 15:31
autor: ŁukaszTDI
Odświeże ten temat by chyba warto.

ostatnio zerwałem ten gwint w zwrotnicy i dokonałem następującej napwary.
Seryjnie był tak gwint M9. Otwór został rozwiercony o 10,5 mm a następnie nagwintowamy na M12. W sklepie kupiłem śrube M12 nie dokońca nagwintowaną. Został obcięty gwint na długość taką jaka było pierwotnie a następnie wkręcona we wcześniej przeygotowany otwór. Nie obyło się bez obcięcia tego gumowego kapturka.

Koszt naprawy 1.50 za śrube godzina pracy, narzędzia miałem w domu :grin: