Szukam informacji o seryjnej klimie - chce zamontowac

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Szukam informacji o seryjnej klimie - chce zamontowac

Post autor: tirsone » czw lis 15, 2007 23:55

Witam misie pluszowe ;)



Zbieram właśnie części do klimy do mojego 16v. Więc mam już właściwie wszystko (jest w drodze) oprócz kompresora. I teraz mam pytanka...

1. Czy mogę kupić kompresor na inny czynnik niż ten nieużywany R12? w sensie osprzęt będzie seryjny a kompresor z innego modelu..

2. Czy do kompresora potrzebna mi jest jakaś specjalna łapa? bo jak popatrzyłem na tę co mam to nie widzę w niej miejsca na mocowanie kompresora...

3. Czy kompresor w 16v (PL) był oryginalnie pod alternatorem?

4. Czy ma ktoś jakieś schematy/foty klimy z vw?

pozdrawiam :grin:
Ostatnio zmieniony pt lis 16, 2007 00:28 przez tirsone, łącznie zmieniany 1 raz.


Mój golf

Miłość ożyła....

greg

Post autor: greg » pt lis 16, 2007 00:51

tirsone pisze:2. Czy do kompresora potrzebna mi jest jakaś specjalna łapa? bo jak popatrzyłem na tę co mam to nie widzę w niej miejsca na mocowanie kompresora...
potrzebna



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lis 16, 2007 04:40

tirsone pisze:1. Czy mogę kupić kompresor na inny czynnik niż ten nieużywany R12? w sensie osprzęt będzie seryjny a kompresor z innego modelu..
Pewny nie jestem, ale....kompresor chyba może zostać ten sam. Mam u siebie chyba oryginalny i był czynnik R413, taki jakiś pośredni.
Jest gdzieś forum o klimatyzacji. Napisał ktoś, że do przejścia na inny czynnik potzreba wymienić uszczelki w całej klimie. ETKA mówi o jakimś komplecie do wymiany, ale już nie produkują.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pt lis 16, 2007 09:27

greg,

greg thx

bodzio_j,

A no właśnie ....bo ja nie wiem czy będzie mi łatwo nabić tę klimę tym wycofanym już z obiegu czynnikiem... a uszczelki i tak pewnie będę miał do wymiany...

Po prostu nie wiem co będzie lepsze...

Points for you guys...


Mój golf

Miłość ożyła....

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt lis 16, 2007 17:19

tirsone, popytaj może na tym froum
http://www.klimatyzacja.pl/forum/viewforum.php?id=5



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lis 25, 2007 23:30

Dobra temat wraca....

rozmontowałem juz nagrzewnice i powoli zabieram sie za zakladanie tej z klimą...

ale oczywiście rodzą się kolejne pytania...

mianowicie.... mam silnik 16v i nie wiem dokladnie jak to jest z mocowaniem alternatora i kompresora...byłbym baardzo wdzięczny za zdjęcia łapy z wersji 16v i np. 8v...

mam okazje kupic kompresor i taką łapę ale nie potrafię stwierdzić czy podejdzie mi ona do mojego 16v... bo ona jest z silnika który wygląda tak:

Obrazek

nie wiem jaki to silnik, łapa wygląda tak:

Obrazek

może ktoś zakładał klimę w swoim mk2 i ma jakieś foty z tych prac ewentualnie "złote rady"


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Amanda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 463
Rejestracja: pn gru 06, 2004 13:03
Lokalizacja: Płd. wlkp
Kontakt:

Post autor: Amanda » pn lis 26, 2007 11:43

Potrzebujesz chyba łapę 051 260 881 B

Obrazek

Choć nie wiem czy powinna ona wyglądać TAK (chodzi mi m.in o sposób napinania paska klinowego)

Być może pasować tez będzie 051 260 885 B
Obrazek

Podobna jest też łapa 027 260 885
Obrazek Obrazek Obrazek


Najlepiej gdyby ktoś kto ma taki silnik i klimę napisał i ew. zrobił fotki co tam ma :grin:

..i ieszcze ew. TU i TU i TU :grin:


był Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1992 + LPG/Zavoli/BingoM
jest Audi A6 C5 2.4+LPG

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn lis 26, 2007 19:52

Amanda,

nie mam wspomagania ale planuję założyć a zatem potrzebuję łapy o podanym przez Ciebie numerze czyli 051 260 881 B .... bardzo mnie ciekawi czy podejdzie zamiast tego łapa z 8v.. ale luzik jakoś tam się postaram dowiedzieć..

pzdr


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

Post autor: golfiarz1 » pn lis 26, 2007 22:35

powiem tak lapy podobno sa te same bedziesz potrzebowal kola pasow jesli zakladasz w spome to 2 kola na wal 2 na pompe wody i 3 paski inne wym i\ niz twoje
najszybciej i najtaniej zaloz klime z mk4 kupujesz nagrzewnice z pokretlami hlodnice i przewody kompresor z mk2 nabijasz i smigasz
ja jestem na ukonczeniu klimatronika w mk2 :grin: obejzyj temat z budowy mojego golfa i jest stronka poswiecona klimatyzacji mk2 i klimatronikowi w mk2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=92702
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=117050
Ostatnio zmieniony pn lis 26, 2007 22:45 przez golfiarz1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn lis 26, 2007 22:56

golfiarz1,

o kolego.... widzę że kminisz temat... co do łap i kół pasowych to chyba najszybciej będę miał te z 8v... ale ja zdolny jestem więc jak coś nie będzie pasować to będę wiercił i spawał :grin:

Jeśli chodzi o klimatronik to ja już mam seryjną klimę z mk2 więc klimatronic na razie odpada...


no nic pomyślimy...jak się uporam to napiszę co i jak ...


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz gru 16, 2007 20:47

tirsone pisze:o kolego.... widzę że kminisz temat... co do łap i kół pasowych to chyba najszybciej będę miał te z 8v... ale ja zdolny jestem więc jak coś nie będzie pasować to będę wiercił i spawa
Z 8V nie za bardzo, masz w innym miejscu alternator, ja mam to podwójne koło na pompe wody jakby co



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 293 gości