Problem z climatronik - grzeje i grzeje
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z climatronik - grzeje i grzeje
Witam
Passat 2001 1.9 tdi 130km
MAm problem z climatornikiem ,
Gdy jestem w trybie recznym ustawie np 18` to w samochodzie
jest juz 20 ` a on caly czas grzeje , musze dac na LO az sie schłodzi
i potem ponownie na 18 stopni
W trybie AUTO jest lepiej w miare utrzmuje te temerature
ale przy deszczowej pogodzie czesto paruja szyby a gdy tylko
przelacze na naweiw na szybe to znowu zaczyna grzac i grzeje jak by chciał
mnie ugotowac
Czytalem o jakies diagnozie climatornika
wciskalem trzy przycski
nawiew wolniej , tem w dol i ECON
wchodzi mi na jakies 44 pozycje ale nie wiem co kazda pokazuje
jak sie wykonuje fachowo te diagnoze?
Czy ktos mial opdobny problem do mojego
Passat 2001 1.9 tdi 130km
MAm problem z climatornikiem ,
Gdy jestem w trybie recznym ustawie np 18` to w samochodzie
jest juz 20 ` a on caly czas grzeje , musze dac na LO az sie schłodzi
i potem ponownie na 18 stopni
W trybie AUTO jest lepiej w miare utrzmuje te temerature
ale przy deszczowej pogodzie czesto paruja szyby a gdy tylko
przelacze na naweiw na szybe to znowu zaczyna grzac i grzeje jak by chciał
mnie ugotowac
Czytalem o jakies diagnozie climatornika
wciskalem trzy przycski
nawiew wolniej , tem w dol i ECON
wchodzi mi na jakies 44 pozycje ale nie wiem co kazda pokazuje
jak sie wykonuje fachowo te diagnoze?
Czy ktos mial opdobny problem do mojego
czyli brak błędówTOMAS pisze:pokuzuje 444 00
[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 4:04 pm ]
przedruk z forum passata (bez zgody - mam nadzieję że się nie obrażą)
KLIMATRONIK
Zmiana jednostek wyświetlania temperatury.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij ‘+’ temperatury aby zmieniać jednostki pomiędzy Celsjuszami i Fahrenheitami na wyświetlaczu klimatyzacji i wskaĽnika temperatury zewnętrznej.
Dostępne kody diagnostyczne.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk recyrkulacji. Następnie naciśnij przycisk ręcznego nawiewu górnego. Wyświetli się 1c. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury żeby wybrać numer kodu. Naciśnij ponownie przycisk recyrkulacji. Wyświetli się wartość. Naciśnij ‘+’ lub ‘-‘ temperatury ponownie aby wyświetlić inny kod.
Uwaga: Silnik przepływu powietrza (V 71) i potencjometr (G 113) nie są instalowane w wersjach do USA/Kanady. Pominąć wartości wyświetlane dla tych elementów.
Wyświetlana wartości kodu.
1 Uszkodzenie systemu - wyświetla jako Diagnostic Trouble Code (DTC), zobacz ustęp poniżej
2 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
3 Cyfrowa wartość wewnętrznego czujnika temperatury, w desce rozdzielczej (G 56)
4 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zasysanego powietrza (G 89)
5 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia) (G 17), przód
6 Cyfrowa wartość czujnika temperatury zewnętrznej (otoczenia)
7 Cyfrowa wartość czujnika temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G 109)
8 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
9 Wartość różnicowa (błąd?) klapy regulacji temperatury (Delta value of Temperature Regulator Flap)
10 Wartość błędu klapy regulacji temperatury
11 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
12 Specjalna wartość klapy centralnej
13 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G 114)
14 Specjalna wartość klapy nogi/odszraniacz
15 Cyfrowa wartość potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
16 Specjalna wartość klapy przepływu powietrza
17 Prędkość samochodu (km/h)
18 Aktualne napięcie dmuchawy powietrza (V)
19 Specjalne napięcie dmuchawy powietrza (V)
20 Napięcie sprężarki klimatyzacji (sprzęgła klimatyzacji) (V)
21 Numer występowania niskiego napięcia, nie-nieustalony
22 Cykl klimatyzowania przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
23 Cykle przełącznika wysokiego ciśnienia klimatyzacji (F 118)
24 Cykle przełączania, absolutnie nie-wahające się
25 Analogowa/cyfrowa wartość, przełącznik Kick-Down
26 Analogowa/cyfrowa wartość, światła ostrzegania temperatury chłodzenia silnika (ECT)
27 Wartość kodu (Coding value)
28 Prędkość obrotowa silnika (RPM)
29 Prędkość obrotowa kompresora klimatyzacji - równy obrotom silnika x 1.2 (RPM)
30 Wersja programu
31 Sprawdzenie wyświetlacza (wszystkie segmenty sterownika zaświecą się)
32 Licznik błędów potencjometru klapy regulacji temperatury
33 Licznik błędów potencjometru klapy centralnej
34 Licznik błędów potencjometru klapy nogi/odszraniacz
35 Licznik błędów potencjometru klapy przepływu powietrza
36 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92)
37 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy regulacji temperatury (G 92), max.
38 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
39 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy centralnej (G 112)
40 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
41 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy nogi/odszraniacz (G114)
42 Sygnał skrajnego położenia “zimno” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
43 Sygnał skrajnego położenia “gorąco” – potencjometru silnika klapy przepływu powietrza (G 113)
44 Licznik cyklów operacji pojazdu (nośnika?)
45 Obliczona temperatura wewnętrzna (program wewnętrzny, cyfrowo)
46 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), po filtrze, dla regulacji (program wewnętrzny)
47 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (program wewnętrzny, w oC)
48 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), nie filtrowana, (cyfrowo)
49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)
50 Czas postoju (min)
51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC
52 Kanał graficzny 1 – pod warunkiem, że kompresor klimatyzacji jest wyłączony – wyświetli się 88.8.
Zobacz poniżej.
53 Kanał graficzny 2 - stan elektrycznego systemu wyjść jest identyfikowany wyświetleniem 88.8. Zobacz
poniżej.
54 Znak sterujący
55 Temperatura zewnętrzna (otoczenia), w oC lub oF potwierdzona na panelu sterownika klimatyzacji
56 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, w podsufitce (G 86)
57 Temperatura w oC, z wewnętrznego czujnika temperatury, desce rozdzielczej (G 56)
58 Temperatura w oC, z czujnika temperatury w kanale świeżego powietrza, (G 89)
59 Temperatura w oC, z zewnętrznego czujnika temperatury (G 17), przód
60 Temperatura w oC, z czujnika temperatury otoczenia, dmuchawa świeżego powietrza (G 109)
61 Wersja programu (ostatnia)
--------------------------------------------------------------------------------
Znaczenie kodów Diagnostic Trouble Code (DTC)
00.0 brak błędów
02.1 (G86) czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągła przerwa, *02.1 (zobacz poniżej)
02.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
02.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem przerwa
02.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w podsufitce, czasem zwarcie
03.1 (G56) Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągła przerwa, zobacz 02.1
03.2 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, ciągłe zwarcie, zobacz 02.1
03.3 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem przerwa
03.4 Czujnik temperatury wewnętrznej, w desce rozdzielczej, czasem zwarcie
04.1 (G89) czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągła przerwa, *04.1 (zobacz poniżej)
04.2 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 04.1
04.3 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem przerwa
04.4 Czujnik temperatury w kanale świeżego powietrza, czasem zwarcie
05.1 (G17) Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągła przerwa, *05.1 (zobacz poniżej)
05.2 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, ciągłe zwarcie, zobacz 05.1, *05.2 (zobacz
poniżej)
05.3 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem przerwa
05.4 Czujnik temperatury zewnętrznej (otoczenia), przód, czasem zwarcie
06.1 (G110) czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągła przerwa, *06.1 (zobacz
poniżej)
06.2 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja ciągłe zwarcie, zobacz 06.1
06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa
06.4 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem zwarcie
07.1 (G109) Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągła przerwa, *07.1 (zobacz
poniżej)
07.2 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 07.1
07.3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem przerwa
07.4 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza, czasem zwarcie
08.1 (G92) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągła przerwa, *08.1 (zobacz poniżej)
08.2 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, ciągłe zwarcie, zobacz 08.1
08.3 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa
08.4 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem zwarcie
08.5 Klapa regulacji temperatury, ciągła blokada, *08.5 (zobacz poniżej)
08.6 Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, uszkodzenie
08.7 Klapa regulacji temperatury, czasem blokowana
11.1 (G112) Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągła przerwa, *11.1 (zobacz poniżej)
11.2 Potencjometr silnika klapy centralnej, ciągłe zwarcie, zobacz 11.1
11.3 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem przerwa
11.4 Potencjometr silnika klapy centralnej, czasem zwarcie
11.5 Klapa centralna, ciągła blokada, *11.5 (zobacz poniżej)
11.6 Potencjometr silnika klapy centralnej, uszkodzenie
11.7 Klapa centralna, czasem blokowana
13.1 (G114) Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągła przerwa, *13.1 (zobacz poniżej)
13.2 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, ciągłe zwarcie, zobacz 13.1
13.3 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem przerwa
13.4 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, czasem zwarcie
13.5 Klapa nogi/odszraniacz, ciągła blokada, *13.5 (zobacz poniżej)
13.6 Potencjometr silnika klapy nogi/odszraniacz, uszkodzenie
13.7 Klapa nogi/odszraniacz, czasem blokowana
15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa, *15.1 (zobacz poniżej)
15.2 Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągłe zwarcie, zobacz 15.1
15.3 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem przerwa
15.4 Potencjometr silnika klapy powietrza, czasem zwarcie
15.5 Klapa powietrza, ciągła blokada, zobacz *15.5 (zobacz poniżej)
15.6 Potencjometr silnika klapy powietrza, uszkodzenie
15.7 Klapa powietrza, czasem blokowana
17.0 Wadliwy sygnał prędkości samochodu
18.1 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, ciągłe
18.3 Napięcie dmuchawy świeżego powietrza, sporadyczne
20.1 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - ciągle, *20.1 (zobacz poniżej)
20.3 Złe napięcie kompresora klimatyzacji - sporadycznie
22.1 (F118) Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, ciągła przerwa, *22.1 (zobacz poniżej)
22.3 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, czasem przerwa
22.5 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x otwarty, *22.5 (zobacz poniżej)
29.1 Detekcja poślizgu paska "soft", ciągła
29.2 Detekcja poślizgu paska "hard", ciągła
29.3 Detekcja poślizgu paska "soft", sporadycznie
29.4 Detekcja poślizgu pasa "hard", sporadycznie
Uwagi do Diagnostic Trouble Code (DTC):
*02.1 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujnik jest uszkodzony
*04.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.1 Wartość dostarczana przez uszkodzony czujnik temperatury
*05.2 Domyślna wartość cyfrowa 128 jest ustawiana jeżeli czujniki G89 i G17 są równocześnie uszkodzone
*06.1 Temperatura chłodzenia silnika jest wyliczana jeżeli czujnik jest uszkodzony lub nie zainstalowany,
diagnostykę wykonywać tylko powyżej 0 stopni Celsjusza
*07.1 Zaprogramowana właściwa wartość = 0
*08.1 Silnik klapy regulacji temperatury nie może być dłużej sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*08.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*11.1 Silnik klapy centralnej nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*11.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*13.1 Silnik klapy nogi/odszraniacz nie może dłużej być sterowany automatycznie, tylko ręcznie
*13.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*15.1 Wartość cyfrowa jest wewnętrznie zaprogramowana dla trybu limp-home (miękkiego?)
*15.5 Silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę
*20.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż napięcie będzie wyższe niż 10.8V przez ostatnie 25 sekund
*22.1 Kompresor pozostaje wyłączony aż wyłącznik się zamknie
*22.5 Kompresor ponownie się uruchamia, skaner błędów VAG 1551
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 52 - OBD – kompresor klimatyzacji wyłączony
Jeżeli kompresor klimatyzacji jest wyłączony, wyświetla się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane.
Część warunkowa
a1 Przerywanie lub blokowanie, przełącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji, 120 x wyłączony
b1 Obroty silnika (RPM) poniżej 200 - 500
c1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
d1 Obroty silnika (RPM) powyżej 6000
e1 Funkcje systemu OK
f1 Funkcje systemu OK
a2 Klimatyzacja ręcznie wyłączona (klimatyzacja nie aktywna)
b2 Niskie napięcie
c2 Przełącznik Kick-down, kompresor wyłączony na 12 s max.
d2 Włączona kontrolka temperatury chłodzenia silnika (ECT)
e2 Wyłącznik niskiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F73)
f2 Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji (F118)
a3 Wybrany tryb ECON
b3 Wybrane OFF
c3 Zewnętrzna temperatura (otoczenia) za niska
d3 Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3 Wysokie ciśnienie wystąpiło ponad 30 razy
f3 Czujnik temperatury otoczenia dmuchawy świeżego powietrza (G109) poniżej 27 oF (-3 oC)
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Kropka dziesiętna
Zaświeci się - kompresor klimatyzacji ON
Kropka dziesiętna
Zgaśnie – kompresor klimatyzacji OFF
--------------------------------------------------------------------------------
Kody kanału 53 - OBD – Stan kodów elektrycznych wyjść systemu
Gdy wyjścia elektryczne NO są aktywne, wyświetli się "88.8", pojawią się poniższe alfanumeryczne kody, będą wyświetlane. Kropka dziesiętna w "88.8" nie jest wyświetlana w tym kanale.
Część warunkowa
a1 Wentylator wewnętrznego czujnika temperatury
b1 Zamknięta klapa świeże powietrze/recyrkulacja (tryb recyrkulacji)
c1 Zamknięty zawór ogrzewania
d1 Przewody dwukierunkowe
e1 Kompresor klimatyzacji ON
f1 Pierwszy bieg wentylatora chłodnicy ON
a2 Klapa przepływu powietrza otwarta
b2 Klapa przepływu powietrza otwarta
c2 Klapa przepływu powietrza zamknięta
d2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
e2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "nogi"
f2 Klapa nogi/odszraniacz w pozycji "odszraniacz"
a3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny"
b3 Klapa centralna w pozycji "nawiew centralny”
c3 Klapa centralna w pozycji "nogi/odszraniacz"
d3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
e3 Klapa temperatury w pozycji "zimne powietrze"
f3 Klapa temperatury w pozycji "ciepłe powietrze"
g1,g2,g3 Funkcje systemu OK (g1+g2+g3 muszą wyświetlać się kolejno – wtedy system OK)
Zapłon wyłączony. Nacisnąć rónocześnie guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON] i przytrzymać minimum 3 sekundy. Trzymając przyciśnięte włączyć zapłon. Diagnoza zostanie przeprowadzona. Na koniec na wyświetlaczu climatronica po prawej stronie pojawi się liczba błędów a po lewej stronie kod błędu. Przełączamy pomiędzy nimi guzikiem [temperatura +]
By wywołać pamięć błędów w climatronicu należy nacisnąć i przytrzymać na dłużej niż 3 sekundy guziki [zamknięty obieg powietrza] oraz [ECON]. Po lewej stronie zobaczymy liczbę trzycyfrową a po prawej liczbę 00. Poprzez naciśnięcie guzika [temperatura +] przełączamy do następnego błędu. Gdy z lewej strony pojawi się kod 000 znaczy, że nie ma więcej błędów. Przytrzymując guzik [ECON] na dłużej niż 3 sekundy czyścimy pamięć błędów. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do normalnego trybu climatronica.
Znane nam kody błędów:
000 Koniec listy błędów
306 czujnik temperatury w zderzaku
444 żadnych błędów w pamięci
511 czujnik temperatury w obszarze nóg
By wejść do trybu serwisowego należy równocześnie nacisnąć [ECON] + [Temperatura -] + [Nawiew -]. Poprzez naciśnięcie guzika [ECON] powracamy do trybu normalnego.
00 Suma, 0=maksymalne chłodzenie, 255=maksymalne grzanie
02 Średni index naświetlenia słonecznego
03 Aktualny index naświetlenia słonecznego w mW/cm2
04 Średnia temperatura wg. czujnika w zderzaku
05 Aktualna temperatura wg. czujnika w zderzaku
06 Temperatura w komorze powietrza zasysanego
07 Temperatura nawiewu obszar nóg
08 Temperatura nawiewu środek
11 Temperatura V68 0=maks.ciepło, 255=maks.zimno
12 Praca nawiewu centralnego V70, 0=nogi/odmrażanie szyby, 255=środek
13 Obieg powietrza, 0=zamknięty, 255=otwarty
14 Praca nawiewu nogi/odmrażanie szyby V85, 0=nawiew na przednią szybę, 255=nawiew na nogi
15 Czas pracy silnika od uruchomienia
16 Prędkość w km/h
17
18
19 Przyczyna wył. kompresora klimatyzacji, 0=brak, 5=zbyt niskie obroty, 6=ECON, 7=OFF
21 ? Zaczyna się od 0
25 Ustawienie V68 w pozycji ciepło
27 Ustawienie V68 w pozycji zimno
31 Ustawienie V71 w pozycji zamknięty obieg powietrza
33 Ustawienie V71 w pozycji otwarty obieg powietrza
34 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na szybę.
36 Ustawienie V85 w pozycji nawiewu na nogi
37 Czas postoju w minutach (zapłon wył.) od 0 do 240 minut
39 Czas od włączenia zapłonu w cyklach 4-sekundowych
V85 Mechanizm przełączający nawiew między obszarem nóg a szybą (tryb odmrażania)
V70 Mechanizm nawiewu centralnego
V68 Mechanizm kontroli temperatury
V71 Mechanizm zamkniętego/otwartego obiegu powietrza
Tyle mi narazie wiadomo. Dane oznaczone takim kolorem pozwoliłem sobie samemu dodać w oparciu o rozpiskę elementów climatronica. Nie jest to koniec, postaram się pozyskać dalsze pozycje.
_________________
Ostatnio zmieniony czw lis 15, 2007 17:13 przez greg, łącznie zmieniany 2 razy.
TOMAS, zacznijmy od prostej rzeczy
jaką masz temperaturę otoczenia ??
jeżeli załączasz w AUTO ,climatronik chce nadgonić temperaturę w samochodzie do przykładowej nastawionej 22s ,więc jeśli jest zimno to grzeje tryb ECON wyłącza sprężarkę i climatronik próbuje wyrównać temperaturę nie używając sprężarki a zaciąga powietrze z zewnątrz to tak po "chłopsku"
Jeżeli zrobiłeś diagnozę i wyszło Ci 444 00 to jest wszystko ok więc problem jest gdzie indziej.
pozdrawiam
ps.jak wymienisz to daj znać co i jak.
jaką masz temperaturę otoczenia ??
jeżeli załączasz w AUTO ,climatronik chce nadgonić temperaturę w samochodzie do przykładowej nastawionej 22s ,więc jeśli jest zimno to grzeje tryb ECON wyłącza sprężarkę i climatronik próbuje wyrównać temperaturę nie używając sprężarki a zaciąga powietrze z zewnątrz to tak po "chłopsku"
Jeżeli zrobiłeś diagnozę i wyszło Ci 444 00 to jest wszystko ok więc problem jest gdzie indziej.
Przede wszystkim wymień filtr przeciwpyłkowy, to koszt rzędu 36 pln w serwisie (wymieniałem tydzień temu) ,filtr powinno się wymieniać co najmniej dwa razy na rok. Zabrudzony filtr źle wpływa na pracę dmuchawy gdyż w "kominie " świeżego powietrza jest czujnik temperatury zewnętrznej (nie mylić z Fis-owskim), który steruje klapami i dmuchawą a co za tym idzie ....błędny odczyt i klimatronik nie wie co robić.TOMAS pisze:przy deszczowej pogodzie czesto paruja szyby a gdy tylko
przelacze na naweiw na szybe to znowu zaczyna grzac i grzeje jak by chciał
mnie ugotowac
pozdrawiam
ps.jak wymienisz to daj znać co i jak.
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
witam
filtr wymienialem w sierpniu , z tego co wyczytalem
to kompresor sie nie wlacza jesli jest ponizej 4 stoni na zew.
najdziwniejsze jest to ze w trybie auto jest wszytsko ok potrafi utrzymywac temperature
ale po czasie lekko szyby zaczynaja zachodzic parą gdy pada deszcz lub snieg
a w trybie recznym ciagle grzeje i grzeje
filtr wymienialem w sierpniu , z tego co wyczytalem
to kompresor sie nie wlacza jesli jest ponizej 4 stoni na zew.
najdziwniejsze jest to ze w trybie auto jest wszytsko ok potrafi utrzymywac temperature
ale po czasie lekko szyby zaczynaja zachodzic parą gdy pada deszcz lub snieg
a w trybie recznym ciagle grzeje i grzeje
nie ma znaczenia... zajrzyj chociaż, zobacz jak on się ma, od sierpnia mógł się zasyfić ,ja wymieniam co najmniej dwa razy w roku, niestety mam spory odcinek do pracy po ,którym muszę jechać po piaszczystej drodze a w lato strasznie się tam kurzy, wyjmij go i wytrzep z wyczuciem... ,możesz też wyjąć filtr i pojeździć chwilę bez, zobacz jak wtedy się zachowuje (byle nie za długo-bez)TOMAS pisze:filtr wymienialem w sierpniu
ps.ja jeżdżę non top w trybie AUTO (21s, oba vw) i jak na razie doświadczyłem raz parowania przedniej szyby po czym wymieniłem filtr pp i po problemie jesteś o tyle w mało komfortowej sytuacji (jeśli faktycznie klima nie domaga), że nie ma żadnych błędów w klimie, można jeszcze spróbować vaga, popatrzeć w blokach pomiarowych, jak pracują czujniki i klapy itp...
pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
... szczerze mówiąc to już widzę,że to i tak nic nie da jeśli w końcu uda Ci się wejść w te parametry pracy klimatronika...
bo co jeśli silnik V71 będzie w trakcie pracy na 221 ??
... będziesz coś z tego wiedział ??
albo V 68 w trybie 104 ??
... mówi Ci to coś ??
więc powtarzam.... lepszy jest VAG !! tam masz podane (warunek, fulll wersja) ile ,co i jak.
Wchodzisz w bloki pomiarowe i masz wszystko na dłoni.... Vag prowadzi Cię za rękę, jest jeszcze opcja o której mało kto wie , jak przywrócenie ustawień fabrycznych, co też często pomaga na wiele dolegliwości a to kosztuje w serwisie około 200 pln a wystarczy zaledwie dwa kliknięcia na vagu
pozdrawiam i miłej walki życzę.
bo co jeśli silnik V71 będzie w trakcie pracy na 221 ??
... będziesz coś z tego wiedział ??
albo V 68 w trybie 104 ??
... mówi Ci to coś ??
więc powtarzam.... lepszy jest VAG !! tam masz podane (warunek, fulll wersja) ile ,co i jak.
Wchodzisz w bloki pomiarowe i masz wszystko na dłoni.... Vag prowadzi Cię za rękę, jest jeszcze opcja o której mało kto wie , jak przywrócenie ustawień fabrycznych, co też często pomaga na wiele dolegliwości a to kosztuje w serwisie około 200 pln a wystarczy zaledwie dwa kliknięcia na vagu
pozdrawiam i miłej walki życzę.
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
myslalem zeby sprawdzic kazdy czujnik z osobna
w tym menu mozna wejsc bezposrednio na czujnik np w climatroniku
lub czujnik w desce i wtedy mozna stwierdzic czy czasem nie pokazuje czego dziwnego
z tego co wycztystalem na niemieckich stronach
to kombinacje ktore podaliscie sa do AUDI
do passata jest taka kombinajca
szybkosc nawiewuw (-) raze z temp (-) razem z ECON
wtedy pojawia mi sie menu
0-44 opis jego znalazlem na niemieckim klubie passata
i przetlumaczylem
i co dziwne mnie zaintereoswalo
nr 8 - 64,5 stopnia
jest chodzi o wskazanie w panelu to jestbardzo dobre
od odlanie samochodu rosnie i dochodzi tak do 23 stopni
nie moge zlokazliwoac odczytu czujnika podsuwiftowki ,
oraz czujnika w nawiewie na przednia szybe.
najlpiejse jest to iz wczorej znajomy podjechal swoim golfem 4
i testowalem jak to wysztsko u niego dziala
i co sie okazuje, iz ustwlismy 18 ` w trybei nawiewu na twarz i na szybe
jechalismy w trase 40 km
i przez caly czas grzalo i to mocno ze muslismy dawac na LO lub otwierac co jakis czas okno na przeiwetrzenie i teraz juz nie wiem czyte typy tak maja icos wymyslam
ale wg wskazan innych niezalenzychych(przysniesionych) temrmoetrow w samochodzie jest 22stopinie a on caly czas dmucha cieplym majac zadane 18
(oczywscie wszytsko dotyczy trybu manual) gdyz na auto nawet po wczorajszej wymanie filtra pylkowego lubia zaparowac po jakism czasie szyby
czy ktos mi moze podpowiedziec na jakis apramter z tej listy zwrocic szczegolna uwage?
zakres regulacji, 0= max. chłodzenie, 255 = max. grzanie
00 Gesamtstellwert, 0 = max. kühlen, 255 = max. heizen
temperatura tablicy wyłączników (w panelu Climatronic)
01 Temperatur Schalttafel (am Bedienteil der Climatronic)
promieniowanie słoneczne uśrednione
02 Sonneneinstrahlungsindex gemittelt
promieniowanie słoneczne podane w mW/cm2
03 Sonneneinstrahlungsindex in mW/cm²
temperatura zderzaka uśredniona
04 Temperatur Stoßstange gemittelt
temperatura zderzaka wartość aktualna
05 Temperatur Stoßstange aktueller Wert
temperatura kanału wlotu świeżego powietrza
06 Temperatur Frischluftansaugkanal
temperatura wylotu w przestrzeni nóg
07 Ausströmtemperatur Fußraum
temperatura wylotu średnia
08 Ausströmtemperatur mitte
napięcie dmuchawy- jakie powinno być
09 Sollwert Gebläsespannung
napięcie dmuchawy - jakie jest w Voltach x 10-1
10 Istwert Gebläsespannung in 10-1 Volt
temperatura zamknięcia, 0=max. ciepło, 255= max. zimno
11 Temperaturklappe, 0 = max. warm, 255 = max. kalt)
zamknięcie centralne, 0 = przy nogach-/odmrażacz, 255 = środek
12 Zentralklappe, 0 = Fußraum-/Defroster, 255 = mitte
zamknięcie blokujące, 0 = zużyte powietrze, 255 = świeże powietrze
13 Staudruckklappe, 0 = Umluft, 255 = Frischluft
przestrzeń przy nogach/odmrażacz, 0 = szyba przednia, 255 = przestrzeń przy nogach
14 Fußraum-/Defrosterklappe, 0 = Frontscheibe, 255 = Fußraum
czas od zastartowania silnika w sekundach
15 Zeit seit Motorstart in Skeunden
Szybkośc w km/h
16 Geschwindigkeit in km/h
? idzie odminusa(chłodzenie) lub od plusa(grzanie) od 0
17 ? geht von negativ (kühlen) oder von positiv (heizen) nach 0
?najczęściej=0,jeśli bardzo ciepło tak aż schladzacz zadziała wartośś 68
18 ? meistens = 0, wenn sehr heiß so das auch Kühlerlüfter angeht werte um die 68
wyłącznik kompresora, 0 = żadne, 5 = za małe obroty, 6 = ECON, 7 = OFF, 11 = ?, 12 = ?
19 Kompressor Abschaltbedingung, 0 = keine, 5 = Drehzahl zu niedrig, 6 = ECON, 7 = OFF, 11 = ?, 12 = ?
?prawidłowy parametr 0 do 100, 100 = max chłodzić lub grzać
20 ? Regelparameter 0 bis 100, 100 = max. kühlen oder heizen
?zaczyna przy 0
21 ? fängt bei 0 an
?prawidłowy parametr,małe wartości przy 0
22 ? Regelparameter, kleine werte um die 0
rzeczywista temperatura wylotu środek
23 Istwert Ausströmtemperatur mitte
taka powinna być temperatura wylotu środek
24 Sollwert Ausströmtemperatur mitte
temperatura zamknięcia ogranicznik ciepły
25 Temperaturklappe Anschlag warm
rzeczywista temperatura zamknięcia
26 Istwert Temperaturklappe
temperatura zamknięcia ogranicznik zimny
27 Temperaturklappe Anschlag kalt
zamknięcie centralne ogranicznik przestrzeń przy nogach/odmrazacz
28 Zentralklappe Anschlag Fußraum/Defroster
wartośc rzeczywista zamknięcie centralne
29 Istwert Zentralklappe
zamknięcie centralne ogranicznik środek
30 Zentralklappe Anschlag mitte
zamknięcie blokujące ogranicznik powietrze zużyte
31 Staudruckklappe Anschlag Umluft
wartośc rzeczywista zamknięcie blokujące
32 Istwert Staudruckklappe
zamknięcie blokujące ogranicznik świeże powietrze
33 Staudruckklappe Anschlag Frischluft
przestrzeń przy nogach/ zamknięcie odmrażacza ogranicznik odmrażacz
34 Fußraum-/Defrosterklappe Anschlag Defrost.
wartośc rzeczywista przestrzeń przy nogach-/ zamknięcie odmrażacza
35 Istwert Fußraum-/Defrosterklappe
przestrzeń przy nogach-/ zamknięcie odmrażacza ogranicznik przestrzeń przy nogach
36 Fußraum-/Defrosterklappe Anschlag Fußraum
czas w minutach, (zapłon wylączony) 0 do 240 min.
37 Standzeit in Minuten, (Zündung aus) 0 bis 240 Min.
38 ? = 20
czas od załączenia zaplonu w odstępach co 4 sekundy
39 Zeit seit Zündung an in 4 sec. Takt
odchyłki
40 Regelabweichung
41 ? = 0
42 ? = 8
43 ? = 0
44 ? = 0
w tym menu mozna wejsc bezposrednio na czujnik np w climatroniku
lub czujnik w desce i wtedy mozna stwierdzic czy czasem nie pokazuje czego dziwnego
z tego co wycztystalem na niemieckich stronach
to kombinacje ktore podaliscie sa do AUDI
do passata jest taka kombinajca
szybkosc nawiewuw (-) raze z temp (-) razem z ECON
wtedy pojawia mi sie menu
0-44 opis jego znalazlem na niemieckim klubie passata
i przetlumaczylem
i co dziwne mnie zaintereoswalo
nr 8 - 64,5 stopnia
jest chodzi o wskazanie w panelu to jestbardzo dobre
od odlanie samochodu rosnie i dochodzi tak do 23 stopni
nie moge zlokazliwoac odczytu czujnika podsuwiftowki ,
oraz czujnika w nawiewie na przednia szybe.
najlpiejse jest to iz wczorej znajomy podjechal swoim golfem 4
i testowalem jak to wysztsko u niego dziala
i co sie okazuje, iz ustwlismy 18 ` w trybei nawiewu na twarz i na szybe
jechalismy w trase 40 km
i przez caly czas grzalo i to mocno ze muslismy dawac na LO lub otwierac co jakis czas okno na przeiwetrzenie i teraz juz nie wiem czyte typy tak maja icos wymyslam
ale wg wskazan innych niezalenzychych(przysniesionych) temrmoetrow w samochodzie jest 22stopinie a on caly czas dmucha cieplym majac zadane 18
(oczywscie wszytsko dotyczy trybu manual) gdyz na auto nawet po wczorajszej wymanie filtra pylkowego lubia zaparowac po jakism czasie szyby
czy ktos mi moze podpowiedziec na jakis apramter z tej listy zwrocic szczegolna uwage?
zakres regulacji, 0= max. chłodzenie, 255 = max. grzanie
00 Gesamtstellwert, 0 = max. kühlen, 255 = max. heizen
temperatura tablicy wyłączników (w panelu Climatronic)
01 Temperatur Schalttafel (am Bedienteil der Climatronic)
promieniowanie słoneczne uśrednione
02 Sonneneinstrahlungsindex gemittelt
promieniowanie słoneczne podane w mW/cm2
03 Sonneneinstrahlungsindex in mW/cm²
temperatura zderzaka uśredniona
04 Temperatur Stoßstange gemittelt
temperatura zderzaka wartość aktualna
05 Temperatur Stoßstange aktueller Wert
temperatura kanału wlotu świeżego powietrza
06 Temperatur Frischluftansaugkanal
temperatura wylotu w przestrzeni nóg
07 Ausströmtemperatur Fußraum
temperatura wylotu średnia
08 Ausströmtemperatur mitte
napięcie dmuchawy- jakie powinno być
09 Sollwert Gebläsespannung
napięcie dmuchawy - jakie jest w Voltach x 10-1
10 Istwert Gebläsespannung in 10-1 Volt
temperatura zamknięcia, 0=max. ciepło, 255= max. zimno
11 Temperaturklappe, 0 = max. warm, 255 = max. kalt)
zamknięcie centralne, 0 = przy nogach-/odmrażacz, 255 = środek
12 Zentralklappe, 0 = Fußraum-/Defroster, 255 = mitte
zamknięcie blokujące, 0 = zużyte powietrze, 255 = świeże powietrze
13 Staudruckklappe, 0 = Umluft, 255 = Frischluft
przestrzeń przy nogach/odmrażacz, 0 = szyba przednia, 255 = przestrzeń przy nogach
14 Fußraum-/Defrosterklappe, 0 = Frontscheibe, 255 = Fußraum
czas od zastartowania silnika w sekundach
15 Zeit seit Motorstart in Skeunden
Szybkośc w km/h
16 Geschwindigkeit in km/h
? idzie odminusa(chłodzenie) lub od plusa(grzanie) od 0
17 ? geht von negativ (kühlen) oder von positiv (heizen) nach 0
?najczęściej=0,jeśli bardzo ciepło tak aż schladzacz zadziała wartośś 68
18 ? meistens = 0, wenn sehr heiß so das auch Kühlerlüfter angeht werte um die 68
wyłącznik kompresora, 0 = żadne, 5 = za małe obroty, 6 = ECON, 7 = OFF, 11 = ?, 12 = ?
19 Kompressor Abschaltbedingung, 0 = keine, 5 = Drehzahl zu niedrig, 6 = ECON, 7 = OFF, 11 = ?, 12 = ?
?prawidłowy parametr 0 do 100, 100 = max chłodzić lub grzać
20 ? Regelparameter 0 bis 100, 100 = max. kühlen oder heizen
?zaczyna przy 0
21 ? fängt bei 0 an
?prawidłowy parametr,małe wartości przy 0
22 ? Regelparameter, kleine werte um die 0
rzeczywista temperatura wylotu środek
23 Istwert Ausströmtemperatur mitte
taka powinna być temperatura wylotu środek
24 Sollwert Ausströmtemperatur mitte
temperatura zamknięcia ogranicznik ciepły
25 Temperaturklappe Anschlag warm
rzeczywista temperatura zamknięcia
26 Istwert Temperaturklappe
temperatura zamknięcia ogranicznik zimny
27 Temperaturklappe Anschlag kalt
zamknięcie centralne ogranicznik przestrzeń przy nogach/odmrazacz
28 Zentralklappe Anschlag Fußraum/Defroster
wartośc rzeczywista zamknięcie centralne
29 Istwert Zentralklappe
zamknięcie centralne ogranicznik środek
30 Zentralklappe Anschlag mitte
zamknięcie blokujące ogranicznik powietrze zużyte
31 Staudruckklappe Anschlag Umluft
wartośc rzeczywista zamknięcie blokujące
32 Istwert Staudruckklappe
zamknięcie blokujące ogranicznik świeże powietrze
33 Staudruckklappe Anschlag Frischluft
przestrzeń przy nogach/ zamknięcie odmrażacza ogranicznik odmrażacz
34 Fußraum-/Defrosterklappe Anschlag Defrost.
wartośc rzeczywista przestrzeń przy nogach-/ zamknięcie odmrażacza
35 Istwert Fußraum-/Defrosterklappe
przestrzeń przy nogach-/ zamknięcie odmrażacza ogranicznik przestrzeń przy nogach
36 Fußraum-/Defrosterklappe Anschlag Fußraum
czas w minutach, (zapłon wylączony) 0 do 240 min.
37 Standzeit in Minuten, (Zündung aus) 0 bis 240 Min.
38 ? = 20
czas od załączenia zaplonu w odstępach co 4 sekundy
39 Zeit seit Zündung an in 4 sec. Takt
odchyłki
40 Regelabweichung
41 ? = 0
42 ? = 8
43 ? = 0
44 ? = 0
dokładnie wyczyść termometry w panelu Climatronica (te po prawej i po lewej stronie LCD) ,ramkę zdejmujesz delikatnie małym, cienkim śrubokrętem, wyjmujesz panel uprzednio odkręcając 4szt torksów i zaczynasz zabawę z czyszczeniem, jeśli nie chce ci się tego robić to możesz przy pomocy odkurzacza odciągnąć kurz itp z panela przykładając rurę do tych małych krateczek , mało skuteczne ale może akurat drobny zabieg a może pomóc w poprawnej pracy climatronika. pozdrawiam
Moje aktualne wersje VCDS V2: ADAKO 23.3.1 (PL) i 23.3.1 (EN).
Wskaznik w panelu cilmatronica przeczyscilem ale on i tak wskazuje dobrze
ok 22 stopnie i tyle bylo w samochodzie mierzone innym terometrem
mam prosbe jak bys mogl jutro sprawdzic jak u ciebie maja sie parametry od 0-10 w tym menu
nawew dol, temp dol + econ
byc moze u mnie cos innego poakzuje dziwi mnie tez cos na pozycji 0 gdyz mam tam jaka stemperature ktora od odpalnie samochdu spada
i czujnik ktory wg powyzej listy ma wskazywac temerature w nogach pokazuje 40`
ale zaden czujnik nie pokazuje za malo tak wiec nie wiem dlaczego ciagle dogrzewa
ok 22 stopnie i tyle bylo w samochodzie mierzone innym terometrem
mam prosbe jak bys mogl jutro sprawdzic jak u ciebie maja sie parametry od 0-10 w tym menu
nawew dol, temp dol + econ
byc moze u mnie cos innego poakzuje dziwi mnie tez cos na pozycji 0 gdyz mam tam jaka stemperature ktora od odpalnie samochdu spada
i czujnik ktory wg powyzej listy ma wskazywac temerature w nogach pokazuje 40`
ale zaden czujnik nie pokazuje za malo tak wiec nie wiem dlaczego ciagle dogrzewa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 125 gości