cos stuka....

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
maras GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 10:44
Lokalizacja: TYCHY [ST]
Kontakt:

cos stuka....

Post autor: maras GT » śr lis 14, 2007 08:03

witam
ostatnio gdy odpaliłem silnik(zimny) zaczeło cos stukać, klepac Otwarłem maske ale nie potrafiłem tego zlokalizować Po pewny czasie jak silnik pochodził i sie troche nagrzał ustało to i było ok! czy jesteście w stanie cos doradzić??? Moze ktos miał taki sam problem pozdraVWiam


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r9.fodey.com/2100/710629cbd3e14f3d98f198a660ba868f.0.gif[/img][/url]
majne [b]Ge Te[/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1360545&highlight=#1360545/]--> WEJDŹ I OCEŃ <--[/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lis 14, 2007 10:01

to może byc wszystko np. stuki zaworów - szklanek -"kołysanie" tłoka -stuki wału musisz zlokalizowac mniej więcj z której cześci silnika sa te odgłosy
ale najprawdopodobniej mogą to być stuki zaworów

STUKI W SILNIKU

Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).

Głuche uderzenia

* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 10:11 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
maras GT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 10:44
Lokalizacja: TYCHY [ST]
Kontakt:

Post autor: maras GT » śr lis 14, 2007 13:20

dziejo, a trzeba sie tego obawiać??? bo normalne to chyba nie jest :chytry:


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r9.fodey.com/2100/710629cbd3e14f3d98f198a660ba868f.0.gif[/img][/url]
majne [b]Ge Te[/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1360545&highlight=#1360545/]--> WEJDŹ I OCEŃ <--[/url]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lis 14, 2007 13:22

zawsze trzeba się martwic jeżeli cos nie tak najpierw trzeba zlokalizowac miejsce hałasu
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 13:23 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 367 gości