Strona 1 z 2
Awaria termostatu?
: wt lis 13, 2007 20:57
autor: Prince2005
Witam.
Zacznę o d tego że szukajkę przeszukałem no i wiele dała mi do myślenia, ale:
Chciałbym, żebyście odnieśli sie konkretnie do mojego przypadku, bo mam już mętlik w głowie.
Otóż parę dni temu miałem nieszczelność na gumowej rurce doprowadzającej ciepło do parownika (lpg) więc odkręciłem w/w rurkę (troche płynu się wylało) zlikwidowałem nieszczelność, uzupełniłem płyn i myślałem, że będzie ok ale niestety jest inaczej:
Tzn: Przez pierwsze dwa dni nagrzewał mi się do około 70-80 stopni wg wskaźnika, i podawał mi ciepło do kabiny jak należy. Dodam, że aby nagrzać go do tych 70-80 st. musiałem przejechać jakieś 15 km. Na trzeci dzień po przejechaniu około 7km nagrzał się do 90 stopni ale niestety do kabiny dochodzi tylko letnie powietrze(czasami ciepłe). No i mam zagwozdke
Dodam, że po uruchomieniu silnika Górny i dolny wąż chłodnicy robią się mniej więcej w tym samym czasie ciepłe.
I tu moje pytanie
Co może być przyczyną takiego zachowania?
: wt lis 13, 2007 20:59
autor: olocx500
Kolego moze masz zapowietrzony układ chłodzenia
: wt lis 13, 2007 21:05
autor: agrala
jezeli oba weze masz cieple to wyglada to na termostat. Sprawdz czy jest roznica na wezu do reduktora a na wezu do nagrzewnicy. Mozliwe ze masz zapowietrzona nagrzewnice.
Ja ostatnio u siebie wymienialem pompe i po zalaniu plyne lecialo cieple powietrze ale po chwili zaczelo leciec zimne. Odkrecilem korek i czekalem az otworzy sie termostat-jak sie otworzyl to wyzygalo ze zbiornika troche plynu i po minucie znowu zygnelo, dolalem plynu zakrecilem korek i zaczelo leciec cieple po tym zabiegu z nagrzewnicy.
Przed tym zabiegiem reguktor byl goracy a z nagrzewnicy lecialo zimne a przewod ktory szedl do niej byl letni. Odpowietrzaj na otwartej nagrzewnicy
: wt lis 13, 2007 21:06
autor: Prince2005
Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:12 ]
Dodam, że jak w garażu zagrzeje golfa do 90 stopni to włączy się na chwile wentylator
: wt lis 13, 2007 21:19
autor: olocx500
Układ sie sam nie odpowietrzy trzeba mu pomóc,robi sie to w ten sposób ze odkrecasz na maxa grzewanie zbiorniczek masz odkrecony i czekasz az otworzy sie termostat po jakies chwili zakrecisz zbiorniczek i powinno byc cacy.
: wt lis 13, 2007 21:32
autor: Paweł Marek
Prince2005 pisze:Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?
prawda. Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczka, sprawdź jego krócce czy się nie zatkały. Oczywiście ustawienie grzania w aucie i czekanie z odkręconym korkiem niema żadnego znaczenia.
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 8:32 pm ]
Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.
: wt lis 13, 2007 21:32
autor: agrala
Prince2005 pisze:Układ powinien sam się odpowietrzyć prawda?
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:12 ]
Dodam, że jak w garażu zagrzeje golfa do 90 stopni to włączy się na chwile wentylator
czasami nic nie trzeba robic i sie odpowietrzy a czasami trzeba czekaz z odkreconym korkirm do czsu jak sie otworzy termostat-powinien sie wlaczyc wtedy wentylator
Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy i probowac spuscic z niego powietrze ktore siedzxi w srodku- moze to pomoze
: wt lis 13, 2007 21:46
autor: Prince2005
Paweł Marek pisze:Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczka
Wężyk jest drożny (po ściśnięciu węża górnego chłodnicy tym wężykiem powraca płyn do zbiorniczka)
Paweł Marek pisze:Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.
Tak dolałem na zimnym silniku do połowy min-max
agrala pisze:Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy
Z nagrzewnicy czy chłodnicy?
Jeżeli z nagrzewnicy to gdzie jej szukać ?
: wt lis 13, 2007 22:34
autor: wolfzan
Miałem podobne akcje najpierw z brakiem ogrzewania w kabinie, następnie zapowietrzył się układ. Z tego wszystkiego wyszło, że była walnięta uszczelka pod głowicą no i autko poszło do remontu. Koszt nie mały, ale po tym powinno być cacy.
: wt lis 13, 2007 23:44
autor: KONDZIO222
Prince2005 pisze:Dodam, że po uruchomieniu silnika Górny i dolny wąż chłodnicy robią się mniej więcej w tym samym czasie ciepłe.
I tu moje pytanie
masz kolego cały czas otwarty termostat wymień go na nowy.
: śr lis 14, 2007 00:08
autor: Jacenty85
wszystko jest jasne i klarowne. Jak oba węże nagrzewają się w jednym czasie do takiej samej temp to oczywiście wina termostatu
: śr lis 14, 2007 14:48
autor: agrala
Prince2005 pisze:Paweł Marek pisze:Pod warunkim że drożny jest cienki wężyk odpowietrzający co dochodzi do zbiorniczka
Wężyk jest drożny (po ściśnięciu węża górnego chłodnicy tym wężykiem powraca płyn do zbiorniczka)
Paweł Marek pisze:Zakładam że płynu dolałeś ile trzeba.
Tak dolałem na zimnym silniku do połowy min-max
agrala pisze:Mozesz sprobowac na wlaczonym silniku poluznic opaske na wezu ktory wychodzi z nagrzewnicy
Z nagrzewnicy czy chłodnicy?
Jeżeli z nagrzewnicy to gdzie jej szukać ?
z nagrzewnicy
Przy podszybiu masz 2 weze od nagrzewnicy; wejscie i wyjscie.
Poluzniasz na wyjsciu
: śr lis 14, 2007 22:54
autor: Prince2005
Jacenty85 pisze: oczywiście wina termostatu
Faktycznie termostat był walnięty.
Ale niestety przy okazji wyszła inna usterka
Otóż mam gdzies przeciek przy nagrzewnicy
mały ale dokuczliwy
I tu moje pytanie czy ktoś z was już cos takiego naprawiał ?
Przeczytałem w książce, że przy wymianie nagrzewnicy trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą
. A może najpierw spróbowac uszczelnić ja jakimś "magicznym" proszkiem ?
prosze o jakieś porady
Pozdrawiam
: czw lis 15, 2007 01:52
autor: Jacenty85
wystrzegaj się tych magicznych proszków jak ognia