Strona 1 z 1
Wysokie napięcie po uruchomieniu silnika
: wt lis 13, 2007 00:32
autor: divi
Witam.
Problem polega na tym że po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 17,2V!
Po dłuższym postoju jest w normie 12 z groszami.
Co może być problemem?
Golf III 1.6 93'
pozdrawiam
: wt lis 13, 2007 07:27
autor: jeanks5t
Z usterki którą opisujesz może wynikać że padł regulator napięcia w alternatorze, lepiej go wymień jak najszybciej, żeby ci niczego nie popalił przy takim dużym napięciu. A normalne napięcie prze włączonym silniku to ok. 14,4 V a nie 12 z groszami.
: wt lis 13, 2007 08:57
autor: divi
źle napisałem, 12 z groszami jest przy wyłączonym silniku
po dłuższym postoju.
Z odpalonym cały czas 17
: wt lis 13, 2007 09:27
autor: el Kopyto
Wymień regulator napięcia
: wt lis 13, 2007 09:57
autor: rychu
divi przyznaj się, jaki masz miernik? :> kupiłeś jakieś chińskie kupa i strugasz pawiana?
normalnie z pracującym silnikiem powinno być ok. 14 woltów na akumulatorze. moze twój miernik zawyża pomiar - to tylko moje zdanie
: wt lis 13, 2007 10:01
autor: kkasper
14.4V przy uruchomionym silniku, przy obciążeniu np. światła itd może nieco spaść, ale nigdy poniżej 13.9V. Jeżeli po postoju masz 12 z groszami (ma być powyżej 12.5V) to nie naładowany akumulator, albo coś go na postoju obciąża np alarm, światełko w bagażniku nie gaśnie, radio itd. Na początek do wymiany regulator.
: wt lis 13, 2007 10:02
autor: bongo
normalnie z pracującym silnikiem powinno być ok. 14 woltów na akumulatorze. moze twój miernik zawyża pomiar - to tylko moje zdanie
Jak walnięty regler to jikim cudem ma być 14?
Sam wymieniałem ostatnio regulator bo ładowanie było ponad 16V
: wt lis 13, 2007 14:11
autor: divi
Dzięki wszystkim za pomoc, wygląda na to że trzeba będzie wymienić ten regulator
: wt lis 13, 2007 19:14
autor: Maćkooo
divi pisze:źle napisałem, 12 z groszami jest przy wyłączonym silniku po dłuższym postoju.
Z odpalonym cały czas 17
Witam
Jeśli to pomoże to wrzuce na forum.
U mnie miernik źle pokazywał.
Na odpalonym wskazywał ponad 20V na zgaszonym 14V bodaj.
Zmieniłem baterię w mierniku na nówkę i teraz mam na odpalonym 14,4 - 14,9V , na zgaszinym 12,5V. Sprawdź może niepotrzebnie sie obawiasz.
: wt lis 13, 2007 19:50
autor: GT III
regulator
: wt lis 13, 2007 20:28
autor: divi
niestety potrzebnie
przyczyn sprawdzenia tego ze jest 17 było to że chciałem podłączyć przetwornice, i każda się wyłączała po odpaleniu silnika.
Teraz znam powód...
[ Dodano: 17 Lis 2007 12:32 ]
powiedzcie mi jeszcze gdzie mniej więcej jest ten regulator bo nie chce płacić za robocizne...
Czy to ta puszka plastikowa przyczepiona do alternatora gdzie dochodzą 2 kable?
pozdrawiam
: sob mar 22, 2008 01:26
autor: Czarny_MK3
tak tam sie znajduje tylko sam zastanawiam sie jak to zdjąć, odkrecilem 3 wkrety i ani drgnie.
Przymiezam sie wi wyjecia calego alternatora. Tez mam problem z napieciem 17,4V na odpalonym silniku :/ jeden akumulator nie wytrzymal, peknal i wylal sie kwas..
[ Dodano: 22 Mar 2008 11:34 ]
wyjąłem bezproblemowo alternator podwazajac go kluczem
tylna oslone mozna zdjac odkrecajac od niego przewody + 3 wkrety i podwazajac zatrzaski srubokretem ladnie zeszla.
pozdrawiam