Strona 1 z 1

Wysokie napięcie po uruchomieniu silnika

: wt lis 13, 2007 00:32
autor: divi
Witam.
Problem polega na tym że po uruchomieniu silnika napięcie wzrasta do 17,2V!
Po dłuższym postoju jest w normie 12 z groszami.
Co może być problemem?
Golf III 1.6 93'

pozdrawiam

: wt lis 13, 2007 07:27
autor: jeanks5t
Z usterki którą opisujesz może wynikać że padł regulator napięcia w alternatorze, lepiej go wymień jak najszybciej, żeby ci niczego nie popalił przy takim dużym napięciu. A normalne napięcie prze włączonym silniku to ok. 14,4 V a nie 12 z groszami.

: wt lis 13, 2007 08:57
autor: divi
źle napisałem, 12 z groszami jest przy wyłączonym silniku :) po dłuższym postoju.
Z odpalonym cały czas 17 :crazy:

: wt lis 13, 2007 09:27
autor: el Kopyto
Wymień regulator napięcia

: wt lis 13, 2007 09:57
autor: rychu
divi przyznaj się, jaki masz miernik? :> kupiłeś jakieś chińskie kupa i strugasz pawiana? ;)

normalnie z pracującym silnikiem powinno być ok. 14 woltów na akumulatorze. moze twój miernik zawyża pomiar - to tylko moje zdanie :D

: wt lis 13, 2007 10:01
autor: kkasper
14.4V przy uruchomionym silniku, przy obciążeniu np. światła itd może nieco spaść, ale nigdy poniżej 13.9V. Jeżeli po postoju masz 12 z groszami (ma być powyżej 12.5V) to nie naładowany akumulator, albo coś go na postoju obciąża np alarm, światełko w bagażniku nie gaśnie, radio itd. Na początek do wymiany regulator.

: wt lis 13, 2007 10:02
autor: bongo
normalnie z pracującym silnikiem powinno być ok. 14 woltów na akumulatorze. moze twój miernik zawyża pomiar - to tylko moje zdanie :D
Jak walnięty regler to jikim cudem ma być 14?
Sam wymieniałem ostatnio regulator bo ładowanie było ponad 16V :bajer:

: wt lis 13, 2007 14:11
autor: divi
Dzięki wszystkim za pomoc, wygląda na to że trzeba będzie wymienić ten regulator :(

: wt lis 13, 2007 19:14
autor: Maćkooo
divi pisze:źle napisałem, 12 z groszami jest przy wyłączonym silniku po dłuższym postoju.
Z odpalonym cały czas 17
Witam :bigok:
Jeśli to pomoże to wrzuce na forum.
U mnie miernik źle pokazywał.
Na odpalonym wskazywał ponad 20V na zgaszonym 14V bodaj.
Zmieniłem baterię w mierniku na nówkę i teraz mam na odpalonym 14,4 - 14,9V , na zgaszinym 12,5V. Sprawdź może niepotrzebnie sie obawiasz. :grin:

: wt lis 13, 2007 19:50
autor: GT III
regulator

: wt lis 13, 2007 20:28
autor: divi
niestety potrzebnie :(
przyczyn sprawdzenia tego ze jest 17 było to że chciałem podłączyć przetwornice, i każda się wyłączała po odpaleniu silnika.
Teraz znam powód...

[ Dodano: 17 Lis 2007 12:32 ]
powiedzcie mi jeszcze gdzie mniej więcej jest ten regulator bo nie chce płacić za robocizne...
Czy to ta puszka plastikowa przyczepiona do alternatora gdzie dochodzą 2 kable?

pozdrawiam

: sob mar 22, 2008 01:26
autor: Czarny_MK3
tak tam sie znajduje tylko sam zastanawiam sie jak to zdjąć, odkrecilem 3 wkrety i ani drgnie.
Przymiezam sie wi wyjecia calego alternatora. Tez mam problem z napieciem 17,4V na odpalonym silniku :/ jeden akumulator nie wytrzymal, peknal i wylal sie kwas..

[ Dodano: 22 Mar 2008 11:34 ]
wyjąłem bezproblemowo alternator podwazajac go kluczem ;) tylna oslone mozna zdjac odkrecajac od niego przewody + 3 wkrety i podwazajac zatrzaski srubokretem ladnie zeszla.
pozdrawiam