Strona 1 z 1

Pompka centralnego zamka siadla ??.... help

: pn lis 12, 2007 22:26
autor: PiterDamian
Witam .Mam taki problem .troche poszukalem po tym forum lecz bo sprawdzeniu usterki podanymi metodami dalej nie potrafie tego zdiagnozowac. A mianowicie:
Jakis czas temu mialem problemy z moim pneumatycznym centralnym zamkiem.Centralny mam podpiety pod alarm i to on wlasnie uruchamia mi moja pompke! Przy zamykaniu nie mialem zadnych problemow ,przy otwieraniu drzwi natomiast pompka wprawdzie wszystkie otworzyla ale jeszcze jakis czas po otwarciu drzwi (ok. 10 sekund caly czas pracowala tak jakby pompowala powietrze -bylo slychac jej prace) - wiec postatnowilem ją rozebrac ,wyciagnac z auta i sprawdzic co jest grane tym bardziej ze widzialem ze jest troche zalana ,a styki pokryte niebieskim elektrolitem(?).
I tak jak postatnowilem to zrobilem -wzialem pompe do domu ,rozebralem postawilem kolo kaloryfera na noc i osuszylem a na styki psiknalem WD40 (psiknalem go takze na wtyczke ktora wchodzi do ceentralnego,znajdujaca sie w bagazniku). Tak wysuszona,poskladana i czysciutka pompke wlozylem i podpialem dzis rano do auta - i co???
wszystkie drzwi sie zamykaja po nacisnieciu centralnego z pilota(slychac pompke ze pracuje ) , natomiast gdy chce je otworzyc z centralnego to zaden cypel nawet nie drgnie i nie slychac wogole pracy pompki centralnego ( nie pracuje )!!
Odpialem ponownie pompke od gumowego przewodu podcisnienia i wyjalem wtyczke po czym zabralem pompke do domu i nie potrafie wciaz znalezc przyczyny.
Dodam jeszcze ze probowalem dmuchac w wezyk i zassysac powietrze ale ani to ani to nie przynioslo pozadanego efektu(nic sie nie otwiera ani nie zamyka)
naprawde juz nie wiem co jest .Czy walnela pompka.Jak myslicie?? Prosze o pomoc...

: pn lis 12, 2007 22:35
autor: Paweł Marek
może być dziura w wężyku, albo spadł na którymś odgałęzieniu. Zauważyłeś tam w pompce takie styki rozłączające ją po uzyskaniu odpowedniego podciśnienia, jest tam regulacja. We wtyczce wyszukaj pin kabla zielonego. Wepnij sie w niego i w mase voltomnierzem i sprawdź jak nacisniesz pilot na otwieranie czy pojawi się nim impuls plusowy.

: pn lis 12, 2007 23:12
autor: marecki_vitor
A nie masz podłączonego jakiegos siłownika który pycha cypelek kierowcy i otwiera reszte ??

: pn lis 12, 2007 23:13
autor: PiterDamian
bylem jeszcze raz przed chwila podpiac pompe i sprawdzic efekty ale jest tak jak bylo poprzednio czyli: zamykanie w pelni sprawne( slychac pracujaca pompe i cyple sie zamykaja) ,natomiast drzwi w zaden sposob nie chca sie otworzyc(pompka nie pracuje)
Mi sie wydaje ze to raczej nie jest wina wezyka bo przeciez zasysa dobrze powietrze gdy zamyka.A to ze pompka wogole nie pracuje przy otwieraniu to chyba wina braku impulsu na wtyczce (tak mi sie wydaje) czyli to byla by prawdopodobnie wina braku zasilania(?)
Paweł Marek pisze:Zauważyłeś tam w pompce takie styki rozłączające ją po uzyskaniu odpowedniego podciśnienia, jest tam regulacja
Szukam ,szukam i nie wiem zbytnio gdzie te styki...
Paweł Marek pisze:We wtyczce wyszukaj pin kabla zielonego. Wepnij sie w niego i w mase voltomnierzem i sprawdź jak nacisniesz pilot na otwieranie czy pojawi się nim impuls plusowy.
czyzby to wlasnie zielony kabel odpowiadal za impuls otwierania ??
Pozdrawiam

[ Dodano: 12 Lis 2007 22:15 ]
marecki_vitor pisze:A nie masz podłączonego jakiegos siłownika który pycha cypelek kierowcy i otwiera reszte ??
szczerze to nigdy nie zastanawialem sie nad tym calym ukladem ,ale widze ze chyba bede musial.. Nie mam pojecia jak to u mnie dziala , a jak to moge sprawdzic ??

: pn lis 12, 2007 23:19
autor: marecki_vitor
sprawdz poprostu gdzie idzie kabel z centralki do pompy czy jakiegos siłownika . Pozdroo

: pn lis 12, 2007 23:22
autor: PiterDamian
marecki_vitor pisze:sprawdz poprostu gdzie idzie kabel z centralki do pompy czy jakiegos siłownika . Pozdroo
Kumpel zakladal mi alarm i podpinal mi go pod centralny i teraz przypomnialem sobie ze kabel z centralki idzie bezposrednio do pompy !!!

: wt lis 13, 2007 09:09
autor: Halik82
w pompce na plytce drukowanej sa dwie "cewki". Przylacz rozebrana pompke do wtyczki i wlacz pilota, zobacz czy cewka przeskakuje... Moze cos z cewka nie itak?

pozdrawiam

: wt lis 13, 2007 09:44
autor: marecki_vitor
PiterDamian, chyba ze tak , wiec teraz musisz szukac winy w pompie jesli była zalana wodą moze byc tak jak mowiHalik82, cewki pordzewiały (rdzenie ferromagnetyczne) i nie zamyka i otwiera cewka . Ale to są tylko gdybania reszta nalezy do ciebie PiterDamian, . Pozdrooo

: wt lis 13, 2007 14:41
autor: kindlar
Styki 7 i 10 wchodzące do pompki zamykają i otwierają drzwi. Daj plusa najpierw na jeden potem na drugi. Będziesz widział czy przekaźniki załanczają silnik. Koniec cyklu zamykania i otwierania regulowane jest śrubeczkami na tłoczysku małego siłowniczka wewnątrz pompki. Jak pompuje czyli otwiera tłoczysko mieszka wyjeżdza i jak w układzie panuje odpowiednie ciśnienie to stykają się styki przerywające obwód. Jak zamyka to wymompowuje powietrze z układu i chowa się wtedy mieszek i też styka inny styk co wyłancza silnik. Obrazek

: wt lis 13, 2007 18:46
autor: Robert Pala
ja tez mam pneumatyczny centralny zamek w swoim mk2 ale bez pilota.chcialbym zamontowac taka centralke zeby mozna bylo otwierac z pilota .sa na allegro takie centralki do pneum. centr. zamka ale nie mam pojecia gdzie to sie montuje i czy wystarczy podlaczyc centralke do pompki w bagazniku a moze do mastera w drzwiach kierowcy, czy duzo jest z tym roboty ?czy pompka (lub zamek od strony kierowcy jesli tam sie podpina centralke) ma jakis kabelek lub wtyczke do ktorej sie to podlacza czy trzeba wyprowadzac to samemu ?

: wt lis 13, 2007 19:24
autor: GT III
Pooglądaj dokładnie ścieżki na płytce drukowanej. Jak długo była zalana to ścieżki mogły skorodować a po wyczyszczeniu mogłeś usunąć ich resztki i przestały przwodzić. U mnie dwie przeżarło, w pobliżu złącza ścieżki są bardzo wąskie.
I obowiążkowo uszczelnij lampe - potrzebna jest nowa uszczelka lub posmaruj uszczelke z obu stron silikonem.

Pzdr

: wt lis 13, 2007 20:39
autor: Robert Pala
znalazlem temat.