Strona 1 z 1
pompa paliwa w modelu 1.8 a 2.0
: pn lis 12, 2007 19:49
autor: martinez76
witam
mam pytanie dotyczace pompy paliwa.
przelozylem silnik z 1.8 na 2.0 wszystko chodzi pieknie, jest tylko problem
z pompa paliwa. musialem wymienic pompe bo w 1.8 byla o mniejszym cisnieniu.
po wymianie pompy mam problem - grzeje sie bezpiecznik od niej - topi sie - nie wywala.
niestety sama wymiana bezpiecznika nie wystarczyla - pompa nadal nie dziala
prad na stykach bezpiecznika jest, na przewodzie do pompy rowniez.
PYTANIE
czy ktos z Was sie orientuje czy przewody w instalacji z modelu 1.8 sa takiej samej grubosci co przewody z modelu 2.0?
szukam przyczyny czemu tak sie grzeje bezpiecznik
byc moze sama pompa od poczatku byla wadliwa.
dzieki za pomoc
: pn lis 12, 2007 19:55
autor: Paweł Marek
Kable takie same, być może jest tak z tą pompą jaki piszesz. Jeśli bezpiecznik ciasno siedzi i wszystkie połączenia są prawidłowe to nie widzę innej mozliwości
: pn lis 12, 2007 20:32
autor: zoso8894
cos masz zwalone , tam nie plynie aż tak duży prąd zeby topił i tak ci grzał bezpiecznik !
aż sprawdze ile pobiera pompa amperów i dam znac , ale to jakieś zwarcie prędzej skoro piszesz ze wymieniales na nową moze cos uszkodzilo sie przypadkiem.
dam znac za godzine.
: pn lis 12, 2007 20:54
autor: martinez76
wymienilem pompe na nowa bo musialem - z wiekszym cisnieniem.
bylo to we wrzesniu.
po okolo miesiacu samochod zgasl mi podczas jazdy.
sprawdzilem bezpieczniki i okazalo sie ze bezpiecznik od pompy byl stopiony.
wymienilem go i po kilku razach auto zapalilo i bylo ok.
teraz znow mialem taka przygode - stopiony bezpiecznik tylko ze pompa po wymianie bezpiecznika nadal nie dzial.
sprawdzilem tylko styki w kostce - jest prad
takze mysle ze cos z pompa albo z jej podlaczeniem
bezpiecznik byl 20A
czy to moze byc jakies zwarcie?? gdzies czytalem ze jak jest zwarcie to by od razu wywalal bezpiecznik, a mi sie one topia.
jeszcze jedna wazna rzecz - od pewnego czasu po wymianie pompy zaczal mi wariowac wskaznik poziomu paliwa
raz wskazuje wyzszy poziom paliwa, raz nizszy - slowem mocno oszukuje.
jednego dnia wogole sie nie podniosl, juz myslalem ze padl, ale pozniej zadzialal.
: pn lis 12, 2007 21:59
autor: zoso8894
a wiec pompka od 2.0 3 bary pobiera około 2-2,5 A .
na sucho bez obciążenia przy zgaszonym silniku 1,6 A .
oporność uzwojenia 4-4,5 ohm
sprawdzone doswiadczalnie bo mam nową pomkę nieużywanąi tez sprawdzilem
jesli wiecej to musisz miec jakieś zwarcie - lub cos zle podlaczone
: pn lis 12, 2007 22:07
autor: Paweł Marek
martinez76 pisze:jeszcze jedna wazna rzecz - od pewnego czasu po wymianie pompy zaczal mi wariowac wskaznik poziomu paliwa
sugeruje to zwarcie pomiędzy kablem zasilającym pompe żółto czewonym a kablem masowym czujnika poziomu paliwa (chyba brązowo niebieski. A gdzie - to już musisz sobie poszukać. Pewnie gdzieś w okolicy wtyczki przy baku, albo pod dekielkiem pompy. Miernikiem to sprawdzisz dość łatwo.
: czw lis 15, 2007 21:19
autor: martinez76
juz wszystko jasne , stanela pompa, tylko dlaczego??
mogla byc wadliwa od razu??
wymieniam na nowa, co radzicie, obserwowac bezpiecznik czy sie bedzie grzac?