miska olejowa i zatarcie silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
miska olejowa i zatarcie silnika
witam mam golfa IV i mam problem jak udezylam na ulicy i uszkodzilam miske olejowa przejechalam jakies 7 km.lampka sie nie
swiecila,zgasilam samochod,po 10 min.znowu go odpalilam i
ruszylam,wtedy lampka mi sie zapalila i przejechalam jeszcze tak 3
km,po 3 km.gdy dojechalam na parking nagle sam zgasł,widzialam od
spodu ze olej odrazu nie wyciekl,tylko caly czas uciekal ciurkiem ale
dosyc szybko,czyli mus byc tam jakas dziura,po tym zobaczylam ze
rozrusznik nadal kręci ale juz do konca go nie odpalałam.z tego co
widzialam jak stałam na tym parkingu jeszcze mi sporo oleju wyiekło
czyli jak jechalam musialo troche jeszcze byc.
czy mogl mi sie zatrzec silnik i jeszcze co moze byc,jezeli golf na zimnym silniku mi palil tak jak powinien,a jak byl rozgrzany silnik to mi cięzko i dlugo palil.bylem z tym u mechanika i mechanik stwierdzil ze tak sie dzieje od czujnika temperatury,bo gdy odlaczylismy go calkuiem palil na zimnym i cieplym silniku tak jak powinien.wymienilem w nim ten czujnik i nadal jest zle,z tym ze teraz mi pali odwrotnie,na zimnym ciezko a na cieplym normalnie.jaka moze byc tego przyczyna?golf 4 99r. 1.9TDI 90KM prosze o pomoc
swiecila,zgasilam samochod,po 10 min.znowu go odpalilam i
ruszylam,wtedy lampka mi sie zapalila i przejechalam jeszcze tak 3
km,po 3 km.gdy dojechalam na parking nagle sam zgasł,widzialam od
spodu ze olej odrazu nie wyciekl,tylko caly czas uciekal ciurkiem ale
dosyc szybko,czyli mus byc tam jakas dziura,po tym zobaczylam ze
rozrusznik nadal kręci ale juz do konca go nie odpalałam.z tego co
widzialam jak stałam na tym parkingu jeszcze mi sporo oleju wyiekło
czyli jak jechalam musialo troche jeszcze byc.
czy mogl mi sie zatrzec silnik i jeszcze co moze byc,jezeli golf na zimnym silniku mi palil tak jak powinien,a jak byl rozgrzany silnik to mi cięzko i dlugo palil.bylem z tym u mechanika i mechanik stwierdzil ze tak sie dzieje od czujnika temperatury,bo gdy odlaczylismy go calkuiem palil na zimnym i cieplym silniku tak jak powinien.wymienilem w nim ten czujnik i nadal jest zle,z tym ze teraz mi pali odwrotnie,na zimnym ciezko a na cieplym normalnie.jaka moze byc tego przyczyna?golf 4 99r. 1.9TDI 90KM prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 19:39 przez agula105, łącznie zmieniany 1 raz.
aga
spowodowac to mogło brak smarowania w cylindrach jak i wałka rozrzadu gdzie w wyniku tego duza temp i brak smar. spowodowac mogło zatrzymanie tłokow w cyl. lub wałka i w wyniku przeskok paska rozrzadu moze powodowac brak reakcji na odp. natomiast jezeli tak nie nastąpiło to tylko stop tłoków w cylindrach i gdy ostygł to krecil... radziłbym tez sprawdzic turbinke....
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
kamil g60, Kamilu, niski stan oleju z reguły skutkuje zatarciem "dołu", bo pompa wysysa olej z misy w układ, a wał korbowy chodzi " na sucho" .
Oj ,tylko w tyłek lać ;( . A mechanik powinien przede wszystki zmierzyć ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach,żeby zweryfikować ewentualne " stanie " pierścieni tłokowych.agula105 pisze:lampka mi sie zapalila i przejechalam jeszcze tak 3
km
Wygląda na to że przytarłeś silnik. 3 km z brakiem ciśnienia oleju...
To jest względne. Wylejesz pół litra oleju na beton robi się plama niesamowita, a silnik na pół litra chodzić nie będzie.agula105 pisze:jeszcze mi sporo oleju wyiekło
czyli jak jechalam musialo troche jeszcze byc.
A czy mechanik wiedział o wypadku z miską?agula105 pisze:ylem z tym u mechanika i mechanik stwierdzil ze tak sie dzieje od czujnika temperatury
Re: miska olejowa i zatarcie silnika
oj masz chyba troszkę do roboty przy nim, skoro pojeździłeś bez olejuagula105 pisze:gdy dojechalam na parking nagle sam zgasł,widzialam od
spodu ze olej odrazu nie wyciekl,tylko caly czas uciekal ciurkiem ale
dosyc szybko,czyli mus byc tam jakas dziura,po tym zobaczylam ze
rozrusznik nadal kręci ale juz do konca go nie odpalałam.z tego co
widzialam jak stałam na tym parkingu jeszcze mi sporo oleju wyiekło
czyli jak jechalam musialo troche jeszcze byc.
czy mogl mi sie zatrzec silnik i jeszcze co moze byc,
myślę że szlag trafił wał (i masz go co najmniej do szlifu), panewki do wymiany
i może coś jeszcze, myślę że góra silnika może być dobra, ale głowice trzeba
ściągać,
koszt naprawy i przeglądu oraz części to wydatek rzędu nawet i 2tyś zł w przypadku
1,9 TDI
ale to dopiero można wyrokować po dokładnym sprawdzeniu i naprawach
tych elementów które masz uszkodzone i uzupełnieniu oleju
przywieź go do mnieagula105 pisze:prosze o pomoc


[ Dodano: Pon Lis 12, 2007 19:00 ]
generalny remont to może wyjść nawet drożejagula105 pisze:bylam u mechanika mam zrobic generalny remont silnika(( bedzie mnie to kosztowalo 3-4 tys. a dziurke w misce zrobilam malo srednicy 1cm.
1cm to mała dziurka ?



Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 19:59 przez RobertP, łącznie zmieniany 1 raz.
remontuję, buduję łodzie, kajaki, canoe i jachty np. Mazurek650 -proszę pytać :)
Sharan - AFN
Sharan - AFN
No 1 cm malutka strasznie. Przez taką malutką cały olej może wyciec w dwie minutyRobertP pisze:agula105 napisał/a:
bylam u mechanika mam zrobic generalny remont silnika(( bedzie mnie to kosztowalo 3-4 tys. a dziurke w misce zrobilam malo srednicy 1cm.
generalny remont to może wyjść nawet drożej
1cm to mała dziurka ?![]()
![]()

Na przyszłość już wiesz że jak się pali lampka od smarowania to nie można kontynuować jazdy.
Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 20:44 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 67 gości