witam,
mam problem z bezpiecznikiem pompy paliwa, grzeje sie i topi - nie przepala sie
co to moze byc?
jaki powinien byc bezpiecznik 20A??
silnik 2.0 8V
dzieki
problem z bezpiecznikiem pompy paliwa
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
- Lokalizacja: warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 383
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
- Lokalizacja: warszawa
Cześć
Ja właśnie dziś odebrałem gofera od "serwisu" i miałem ten sam przypadek tzn pali się bezpiecznik od pompy paliwa. Z tego co wiem to ta pompa ma to do siebie że jak masz mało paliwa i jeździsz na rezerwie to może się popsuć i wtedy brać sporo prądu i palić bezpiecznik. Musi być chłodzona tymże paliwem i jak masz niedużo paliwa i niedostatecznie ją chłodzi to tak się dzieje. Koszt wymiany ja zapłaciłem 60 zł robocizna i 193 za pompę. Tyko tak: świeci się kontrolka od ABS już im powiedziałem ale kazali jutro przyjechać (serwis w mordę) no i nie wiem co mi za pompę włożyli skoro pytałem się ile kosztuje pompa to powiedzieli mi że koło 400 zł. Kontrolkę to potrafię sobie sam zgasić bo mam kabelek do kompa i program do kasowania błędów ale przecież oni za coś biorą kasę tak.
Morał z tego taki że nie wolno jeżdzić na rezerwie bo się może coś popsuć.
Ja właśnie dziś odebrałem gofera od "serwisu" i miałem ten sam przypadek tzn pali się bezpiecznik od pompy paliwa. Z tego co wiem to ta pompa ma to do siebie że jak masz mało paliwa i jeździsz na rezerwie to może się popsuć i wtedy brać sporo prądu i palić bezpiecznik. Musi być chłodzona tymże paliwem i jak masz niedużo paliwa i niedostatecznie ją chłodzi to tak się dzieje. Koszt wymiany ja zapłaciłem 60 zł robocizna i 193 za pompę. Tyko tak: świeci się kontrolka od ABS już im powiedziałem ale kazali jutro przyjechać (serwis w mordę) no i nie wiem co mi za pompę włożyli skoro pytałem się ile kosztuje pompa to powiedzieli mi że koło 400 zł. Kontrolkę to potrafię sobie sam zgasić bo mam kabelek do kompa i program do kasowania błędów ale przecież oni za coś biorą kasę tak.
Morał z tego taki że nie wolno jeżdzić na rezerwie bo się może coś popsuć.
sprawdz jaki prad pobiera pompka , zresztą pisałem ci już , a jak nie masz miernika i nie masz pdst wiadomosci o elektryce to daj sobie spokoj i jedz do elektryka bo uszkodzenie może być w zasadzie wszędzie od skrzynki z bezpiecznikami do samej pompy włącznie.
to dziwne ze bezpiecznik sie nie pali tylko coś się grzeje bo oznacza to przeciążenie a ciekawe co ci sie grzeje czy naprawde bezpiecznik ? bo to jest do sprawdzenia .
co do bezpiecznika to opór pompki jest 4.5 ohm wiec max prąd
jaki płynie w przewodzie do pompy to koło 3 A .
Fabrycznie ten bezpiecznik jest 20A ale pamiętaj że pod ten bezpiecznik ( obwód )
podpięta jest też sonda lambda ! Może gdzieś tam ci prąd ucieka ?
to dziwne ze bezpiecznik sie nie pali tylko coś się grzeje bo oznacza to przeciążenie a ciekawe co ci sie grzeje czy naprawde bezpiecznik ? bo to jest do sprawdzenia .
co do bezpiecznika to opór pompki jest 4.5 ohm wiec max prąd
jaki płynie w przewodzie do pompy to koło 3 A .
Fabrycznie ten bezpiecznik jest 20A ale pamiętaj że pod ten bezpiecznik ( obwód )
podpięta jest też sonda lambda ! Może gdzieś tam ci prąd ucieka ?
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 20:56 przez zoso8894, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości