Strona 1 z 2

Co steruje ssaniem?

: ndz lis 11, 2007 12:45
autor: DamianCU
Mam problem, auto mi chodzi cały czas tak jakby na ssaniu i mam cały czas czarne świece zapłonowe. Co steruje ssaniem?

: ndz lis 11, 2007 13:00
autor: Maćkooo
Witam :D
Masz wtrysk monojetronic , o ile dobre myśle to ssaniem steruje u Ciebie Silniczek krokowy . A ten silniczek sterowany jest przy pomocy czujnika temp. oraz sondy lamda. I te 2 rzeczy musisz sprawdzić.
:D

: ndz lis 11, 2007 13:33
autor: DamianCU
Tylko który czujnik. Są 2, niebieski i czarny (chyba porównawczy). Niebieski już wymieniłem. Czarny ma wpływ?

: ndz lis 11, 2007 14:46
autor: Maćkooo
DamianCU pisze:Są 2, niebieski i czarny (chyba porównawczy). Niebieski już wymieniłem. Czarny ma wpływ?
Niebieski jest napewno od temperatury podawanej do silnika krokowego , a czarny bodaj od licznika , najlepiej weź wyciągnij wtyczkę z czarnego gdy silnik jest nagrzany, jesli wskazówka opadnie to jest to czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

: ndz lis 11, 2007 17:43
autor: bodzio_j
DamianCU pisze:Tylko który czujnik. Są 2, niebieski i czarny (chyba porównawczy). Niebieski już wymieniłem. Czarny ma wpływ?
Niebieski podaje info o tem. do komputera i odpowiada za ssanie. Czarny jest tylko do wskaźnika - jak odepniesz to wskazówka powinna pójść na zero. Wyjmij wtyczkę z niebieskiego czujnika na włączonym nagrzanym silniku. Obroty powinny wyraźnie wzrosnąć.

: ndz lis 11, 2007 18:48
autor: DamianCU
bodzio_j pisze: Niebieski podaje info o tem. do komputera i odpowiada za ssanie. Czarny jest tylko do wskaźnika - jak odepniesz to wskazówka powinna pójść na zero. Wyjmij wtyczkę z niebieskiego czujnika na włączonym nagrzanym silniku. Obroty powinny wyraźnie wzrosnąć.
Wypiołem wtyczke niebieskiegoi obroty wzrosły a więc działa. Zrobiłem też reset ECU
i zobaczymy. To od czego jest czerwony??

: ndz lis 11, 2007 21:46
autor: Maćkooo
DamianCU pisze:To od czego jest czerwony??
Wiec tak czerwony steruje ogrzewaniem kolektora ssacego . Przerywa on dopływ prądu gdy temp. przekroczy 65 C i załącza w temp. płynu chlodzącego niższej od 55 C.
Ps Szkoda że nie działa fotosik wysłałbym foty . :grrr:

: ndz lis 18, 2007 18:20
autor: DamianCU
Popatrzyłem na zdjęcia RPka w innym golfie i ja mam na odwrót czujnik czerwony z niebieskim. Czerwony jest przy bloku silnika. Ma to jakies znaczenie??

: ndz lis 18, 2007 18:36
autor: RasPL
jeżeli kostki od tych czujników da się pomieszać to może być przyczyna, sprawdz czy odpowiednie kostki są podpięte do odpowiednich czujników

: ndz lis 18, 2007 20:00
autor: DamianCU
Podpięte są odpowiednio kolorami, tylko czujniki są na odwrót.

: śr mar 26, 2008 12:38
autor: boordziu69
sprawdząłme u siebie niebieski czujnik . na zimnym wyszło 1.8 - 1.9 kOhm na rozgrzanym (wentylator załączony) wachało sie od 0.8 do 1.3 kOhm

po zdjeciu wtyczny obroty wzrosły znacznie lecz za chwile spadły i były ciut wieksze od obrotów na włączonej wtyczce

: śr mar 26, 2008 15:55
autor: ppoll27
no to moim zdaniem fatal - na zimno powinno byc ok 2-3 kOhm (zalezy jak zimno) a na cieplo - 90 stopni 200-300 Ohm :bigok:

: śr mar 26, 2008 17:33
autor: boordziu69
teraz poszedłem odpalić samochód. i za benie odpalił ładnie i obroty ok.900. i nagle po paru sekundach obroty podskoczyły do ponad 2000 i nie chcą zejsc.. krokowiec nie chowa sie całkiem.... na LPG i na pB to samo

: śr mar 26, 2008 17:51
autor: stelmik
u mnie w rp 1400 na ciepły na zimnym 1800 na gazie i benzynie ,krokowy dobry tps sprawdzony niebieski nowy i co dalej ,a może to zapłon ,albo rozrząd