Strona 1 z 1

Ogrzewanie tylnej szyby- przerwane blaszki.

: sob lis 10, 2007 16:12
autor: szatanek
Witam, Panowie mam u siebie w tylnej szybie przerwane 3 blaszki, widac bo mi w tych miejscach nie grzeje. Ostatnio widziałem w jakiejs gazecie ze mozna kupic taki klej przewodzący prąd do naprawy spirali grzejnych. Czy ktoś z was robił kiedys cos takiego, działa ten klej? Dodam ze na pierwszy rzut oka wogóle nie widać zeby któraś spirala była przerwana, trzba bedzie sprawdzać ciągłość miernikiem.

: sob lis 10, 2007 16:33
autor: bongo
Działa,działa...

[ Dodano: Sob Lis 10, 2007 15:35 ]
http://www.allegro.pl/item266972073_kle ... yb_fv.html

: sob lis 10, 2007 16:37
autor: agrala

: sob lis 10, 2007 16:49
autor: Matador
szatanek pisze:trzba bedzie sprawdzać ciągłość miernikiem.
raczej nic nie sprawdzisz..
nitki zasilane są szeregowo więc nawet jak zmierzysz rezystancję przerwanej nitki ,to i tak pokaże Ci przejście bo sąsiednie nitki zamykają obwód..
najprościej spojrzeć pod światło - będzie widać gdzie przerwane..
i tak jak bongo, napisał ,kup Elpox 15..

: sob lis 10, 2007 23:43
autor: szatanek
Matador czy nie uważasz ze gdybym pod światło widział miejsce przerwania to nie zawracałbym sobie głowy miernikiem?? Chodzi o to ze nic nie widać, a w raczej kazdym mierniku jest opcja sprawdzania ciągłości połączenia, jesli mamy ciągłość słychac sygnał dzwiękowy, więc jesli wiem która blaszka nie grzeje, dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia, pzdr.

: ndz lis 11, 2007 12:02
autor: Atomic10
tak trzeba zrobic sprawdzac nitkę po nitce i w koncu dojdizesz w którym miejscu nie ma "przejścia" dla prądu. Naprawic to mozna za pomoca kleju. Kiedys w TV widizałem taka farbke wygladała jak lakier do paznokci i tym sie malowało przerwane ściezki na szybie. Ewnetulanie zostanie ci wizyta w zakładzie który montuje szyby oni hcyba naprawiaja taki rzeczy nie znam kosztu al powinieni byc niewielki.

Pozdrawiam

: ndz lis 11, 2007 12:19
autor: Matador
szatanek pisze:dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia,
hehe, jakby nie było ,sprawdzając ciągłość połączenia sprawdzasz rezystancję :grin:
jak będzie nitka przerwana to i tak miernik pokaże Ci przejście - zobaczysz jak zaczniesz mierzyć..

: ndz lis 11, 2007 12:57
autor: bodzio_j
szatanek pisze:ięc jesli wiem która blaszka nie grzeje, dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia, pzdr.
Nici z tego. Matador, ma rację. Najprościej rzecz ujmując - prąd "pójdzie sobie do tyłu i miernik zabrzęczy". Wszystkie ścieżki są ze sobą połączone.

: ndz lis 11, 2007 13:45
autor: szatanek
bodzio_j no juz czaje o co biega, poprostu ciągłośc bedzie zachowana nawet na blaszce przerwanej poprzez blaszki sąsiednie.
Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??

: ndz lis 11, 2007 17:26
autor: bodzio_j
szatanek pisze:Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
Tylko optycznie. Umyj delikatnie ścieżki, może są ;ello przybrudzone i nie widać przerw, a potem dokładnie patrz. Może w ciemnym garażu z latarką? Przerwa powinna być widoczna.

: ndz lis 11, 2007 20:15
autor: Matador
szatanek pisze:Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
Jak się podniesie klapę do góry i spojrzy pod słońcę (od środka ) to zreguły widać gdzie jest przerwane - lupa w rękę ,w razie czego ,napewno dojrzysz :grin:

: ndz lis 11, 2007 20:53
autor: matikdalik
szatanek pisze:bodzio_j Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
U mnie też są trafione 2 ścieżki, ale po włączeniu na zaparowanej szybie, reszta ścieżek pięknie odparowała, a na tych trafionych w jednym miejscu pojawiła się mała "plamka odparowania" - po dokładnym spojrzeniu widać, że coś tam jest nie tak z tą ścieżką. Może u Ciebie też tak pójdzie wyśledzić.

maciek

PS a może wyśledzić przerwę amperomierzem :)
Jeden koniec daję do złącza +12V na szybie, a drugim szukam po ścieżce,
- prąd nie płynie, przerwa jest gdzieś dalej
- prąd płynie, przerwa jest pomiędzy +12 a stykiem drugiego przewodu
może się udać :chytry:

!!! ALE TYLKO DO POŁOWY DŁUGOŚCI ŚCIEŻKI A POTEM ŁĄCZYMY DRUGIE ŁĄCZE I SPRAWDZAMY RESZTĘ ŚCIEŻKI!!! - bo inaczej zrobimy zwarcie.

: pn lis 12, 2007 10:26
autor: szatanek
Dzięki panowie, bede cos kombinował z tymi sciezkami, moze uda mi sie to zlokalizować, pozdro.

[ Dodano: 13 Lis 2007 21:42 ]
A powidzcie mi jeszcze czy lepiej kupić klej przewodzący Elpox15 czy lakier tak jak na tej aukcji : http://www.allegro.pl/item263653134_lak ... zyby_.html