Ogrzewanie tylnej szyby- przerwane blaszki.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Ogrzewanie tylnej szyby- przerwane blaszki.

Post autor: szatanek » sob lis 10, 2007 16:12

Witam, Panowie mam u siebie w tylnej szybie przerwane 3 blaszki, widac bo mi w tych miejscach nie grzeje. Ostatnio widziałem w jakiejs gazecie ze mozna kupic taki klej przewodzący prąd do naprawy spirali grzejnych. Czy ktoś z was robił kiedys cos takiego, działa ten klej? Dodam ze na pierwszy rzut oka wogóle nie widać zeby któraś spirala była przerwana, trzba bedzie sprawdzać ciągłość miernikiem.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » sob lis 10, 2007 16:33

Działa,działa...

[ Dodano: Sob Lis 10, 2007 15:35 ]
http://www.allegro.pl/item266972073_kle ... yb_fv.html



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 10, 2007 16:37




Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » sob lis 10, 2007 16:49

szatanek pisze:trzba bedzie sprawdzać ciągłość miernikiem.
raczej nic nie sprawdzisz..
nitki zasilane są szeregowo więc nawet jak zmierzysz rezystancję przerwanej nitki ,to i tak pokaże Ci przejście bo sąsiednie nitki zamykają obwód..
najprościej spojrzeć pod światło - będzie widać gdzie przerwane..
i tak jak bongo, napisał ,kup Elpox 15..



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob lis 10, 2007 23:43

Matador czy nie uważasz ze gdybym pod światło widział miejsce przerwania to nie zawracałbym sobie głowy miernikiem?? Chodzi o to ze nic nie widać, a w raczej kazdym mierniku jest opcja sprawdzania ciągłości połączenia, jesli mamy ciągłość słychac sygnał dzwiękowy, więc jesli wiem która blaszka nie grzeje, dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia, pzdr.
Ostatnio zmieniony sob lis 10, 2007 23:45 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » ndz lis 11, 2007 12:02

tak trzeba zrobic sprawdzac nitkę po nitce i w koncu dojdizesz w którym miejscu nie ma "przejścia" dla prądu. Naprawic to mozna za pomoca kleju. Kiedys w TV widizałem taka farbke wygladała jak lakier do paznokci i tym sie malowało przerwane ściezki na szybie. Ewnetulanie zostanie ci wizyta w zakładzie który montuje szyby oni hcyba naprawiaja taki rzeczy nie znam kosztu al powinieni byc niewielki.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz lis 11, 2007 12:19

szatanek pisze:dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia,
hehe, jakby nie było ,sprawdzając ciągłość połączenia sprawdzasz rezystancję :grin:
jak będzie nitka przerwana to i tak miernik pokaże Ci przejście - zobaczysz jak zaczniesz mierzyć..



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lis 11, 2007 12:57

szatanek pisze:ięc jesli wiem która blaszka nie grzeje, dotykam jedną koncówką miernika na poczatku blaszki a drugą dotykam co kilka mm dalej aż nie bedzie słychac sygnału co bedzie znaczyło ze tu jest przerwanie i ot cała filozofia i nie wiem w czym moze przeszkodzic to ze jest to połączenie szeregowe ?? I nie mam zamiaru sprawdzac rezystancji tylko ciągłość połączenia, pzdr.
Nici z tego. Matador, ma rację. Najprościej rzecz ujmując - prąd "pójdzie sobie do tyłu i miernik zabrzęczy". Wszystkie ścieżki są ze sobą połączone.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz lis 11, 2007 13:45

bodzio_j no juz czaje o co biega, poprostu ciągłośc bedzie zachowana nawet na blaszce przerwanej poprzez blaszki sąsiednie.
Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 13:57 przez szatanek, łącznie zmieniany 2 razy.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz lis 11, 2007 17:26

szatanek pisze:Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
Tylko optycznie. Umyj delikatnie ścieżki, może są ;ello przybrudzone i nie widać przerw, a potem dokładnie patrz. Może w ciemnym garażu z latarką? Przerwa powinna być widoczna.



Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz lis 11, 2007 20:15

szatanek pisze:Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
Jak się podniesie klapę do góry i spojrzy pod słońcę (od środka ) to zreguły widać gdzie jest przerwane - lupa w rękę ,w razie czego ,napewno dojrzysz :grin:



matikdalik
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 63
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: matikdalik » ndz lis 11, 2007 20:53

szatanek pisze:bodzio_j Więc jak jest sprawdzic inaczej jak pod światło nic nie widać ??
U mnie też są trafione 2 ścieżki, ale po włączeniu na zaparowanej szybie, reszta ścieżek pięknie odparowała, a na tych trafionych w jednym miejscu pojawiła się mała "plamka odparowania" - po dokładnym spojrzeniu widać, że coś tam jest nie tak z tą ścieżką. Może u Ciebie też tak pójdzie wyśledzić.

maciek

PS a może wyśledzić przerwę amperomierzem :)
Jeden koniec daję do złącza +12V na szybie, a drugim szukam po ścieżce,
- prąd nie płynie, przerwa jest gdzieś dalej
- prąd płynie, przerwa jest pomiędzy +12 a stykiem drugiego przewodu
może się udać :chytry:

!!! ALE TYLKO DO POŁOWY DŁUGOŚCI ŚCIEŻKI A POTEM ŁĄCZYMY DRUGIE ŁĄCZE I SPRAWDZAMY RESZTĘ ŚCIEŻKI!!! - bo inaczej zrobimy zwarcie.
Ostatnio zmieniony ndz lis 11, 2007 21:34 przez matikdalik, łącznie zmieniany 1 raz.


Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn lis 12, 2007 10:26

Dzięki panowie, bede cos kombinował z tymi sciezkami, moze uda mi sie to zlokalizować, pozdro.

[ Dodano: 13 Lis 2007 21:42 ]
A powidzcie mi jeszcze czy lepiej kupić klej przewodzący Elpox15 czy lakier tak jak na tej aukcji : http://www.allegro.pl/item263653134_lak ... zyby_.html
Ostatnio zmieniony wt lis 13, 2007 22:42 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości